Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Verschil in GC gaat boven de 10 minuten zijn... Zwakke concurrentie allemaal goed en wel maar 10 minuten is echt zot.
Het is ook natuurlijk zijn ingestelheid om er te blijven voor gaan. Een Froome of zelfs Armstrong gingen in hun tijd veel vlugger in controle modus en lieten zich gewoon door hun ploeg binnen rijden. Maar Pogacar pakt hier gewoon weer uit door er nog eens +2 minuten bij te nemen.
Ze hebben vandaag toch onder mekaar gekoerst? Wat verwacht je dan, dat iemand op 60km gaat aanvallen om dan voorbij gereden te worden door de uae trein en drie minuten te verliezen?Ik zou denken dat je dan gewoon wat racet onder de stervelingen maar die gasten hebben nu toch echt niets uitgestoken?
Besluit
Zwakke concurrentie
+ Een sterke Pocagar
= +-10 minuten verschil
Ik snap dat ze minder punten geven voor het winnen van een bergetappe dan een sprintetappe, en dat er nog andere dingen spelen. Maar 6 ritten winnen en pas 5de staan in het puntenklassement.
Roger reed in zijn tijd ook gewoon door de sneeuw, ze zouden beter allemaal eens wat meer crossen in de winter!
Voor INEOS zou ik dat effectief het beste hebben gevonden. Ze hebben met Arensman nog een kadee in die top10 staan, gebruik dat dan zou ik denken.Ze hebben vandaag toch onder mekaar gekoerst? Wat verwacht je dan, dat iemand op 60km gaat aanvallen om dan voorbij gereden te worden door de uae trein en drie minuten te verliezen?
Had toch wel grappig geweest, Pogacar die met de drie truien naar huis was gegaan...Ja, Bakelants had het er daarstraks over. Ik vind het ook een beetje raar. Dat je sprintetappes meer punten geeft is zeker te verdedigen (want in het verleden was het omgekeerd, het werd te moeilijk voor sprinters om het te winnen), maar dit verschil is veel te groot. Het helpt ook niet voor de spannend. Die puntentrui is dat namelijk nooit geweest dit jaar. Milan heeft die al 2 weken binnen. Je had met een ietwat normalere verdeling nog een leuk duel kunnen krijgen, of ja duel, een Milan die moeite moest doen tenminste.

Wanneer Pogacar of Vingegaard vorig jaar een versnelling plaatsten, was de rest er ook af. Ook roglic.Besluit
Zwakke concurrentie
+ Een sterke Pocagar
= +-10 minuten verschil
We zullen in de Tour wel zien of Vingegaard, Roglic, Remco .. hem wel kunnen volgen.
Het zal moeilijker zijn in de Tour. Maar als je ziet dat hij amper 1 versnellingske moet plaatsen en ze liggen er hier allemaal al meteen af.
Wat als hij in de Tour 2 of 3x versnelt?Ik zeg niet dat hij de Tour wint maar voor mij staat Pogacar toch bovenaan het lijstje.
(Maar eerlijk: elk jaar is hij wel favoriet of mede favoriet hé)
TimmyWanneer Pogacar of Vingegaard vorig jaar een versnelling plaatsten, was de rest er ook af. Ook roglic.
Die twee steken gewoon met kop en schouder boven de rest van 't peloton uit. Of Evenepoel die mannen kan volgen? Niet zeker.