Giro d'italia 2024

Wie eindigt 2de in het eindklassement ?

  • Thomas G

    Stemmen: 19 33,3%
  • Tiberi

    Stemmen: 1 1,8%
  • Bardet

    Stemmen: 5 8,8%
  • Caruso

    Stemmen: 1 1,8%
  • O'Connor

    Stemmen: 2 3,5%
  • D.F. Martinez

    Stemmen: 11 19,3%
  • Uijtdebroeks

    Stemmen: 8 14,0%
  • Arensman

    Stemmen: 1 1,8%
  • Quintana

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lipowitz

    Stemmen: 1 1,8%
  • Toch Pogačar

    Stemmen: 6 10,5%
  • Toch iemand anders (wie dan...)

    Stemmen: 2 3,5%

  • Totaal aantal stemmers
    57
Koninginnenrit pak je zelf natuurlijk.
Maar voor de rest is het altijd een dunne lijn natuurlijk, je kan ook gewoon zien dat je niet te veel werkt en het aan de andere teams te laten. En goed als er dan in de finale weggereden wordt kan je ook gewoon eens niet meerijden en het aan die andere laten.
Dat is tegen zijn natuur en tegen de natuur van ren topsporter. Maar of hij nu deze rit wint of niet dat maakt echt niks uit.

Dat hij terecht de giro zal winnen daar twijfelt niemand meer aan denk ik.
Dat hier echt geen deftige tegenstand is dat hoeft hij niet steeds maar weer te tonen. Want goed je weet dat hij hier niet diep gaat maar gecontroleerd de overwinning pakt. Ergens zit er ook wel een limiet op supermacy die leuk is.
Heb je de koers niet gezien of zo? Het was Movistar die gisteren de vluchters binnen schot hield.

Je had beter ook even gereageerd op de post van @Slackmans hierboven, die zei namelijk hetzelfde al.
 
Weer geen vluchtersrit als het zo voortgaat. Hadden vooraf toch meer kansen voor vluchters verwacht. Nu is het DSM die een handje gaat helpen. Alsof Bardet hier eventjes Pogacar gaat verslaan. Ze gaan dus dat gat moeten dichtrijden dan Bardet in de vlucht krijgen, genoeg voorsprong opbouwen voor de slotklim en hopen dat eens Bardet weg is er geen andere ploeg zoals Movistar begint te rijden.
 
Ze gaan dus dat gat moeten dichtrijden dan Bardet in de vlucht krijgen, genoeg voorsprong opbouwen voor de slotklim en hopen dat eens Bardet weg is er geen andere ploeg zoals Movistar begint te rijden.

Ik hoop dat dat toch de bedoeling is, dat die de sprong gaat proberen maken. Maar die staat te dicht hé, want als Bardet gaat, gaat Tiberi volgen, etc. etc.

Ik had DSM zijnde gewoon Vermaercke in die vlucht geplaatst. Al zou winnen tegen een Quintana of Pelizzari voor hem waarschijnlijk ook wel mission impossible geweest zijn.

Wel veel breuken in het peloton nu.
 
WTF ze rijden dus het gat dicht. Dan gaat Bardet zich doodleuk midden de groep zetten en nu mogen er weer vluchters vertrekken. Ik snap er niks meer van.

Maijka die precies vraagt aan die van DSM van wat was dat nu blijf nu maar rijden.
 
Heb je de koers niet gezien of zo? Het was Movistar die gisteren de vluchters binnen schot hield.

Je had beter ook even gereageerd op de post van @Slackmans hierboven, die zei namelijk hetzelfde al.

Het klopt dat de impuls vooral van Movistar kwam ja.
Maar dat neemt niet weg dat je nog altijd in volle finale ervoor kiest om te rijden voor die overwinning.
Je kan ook gewoon kiezen om niet te rijden om te winnen, om gewoon met de groep binnen te rollen. En ik bedoel dan de groep rond Thomas en de andere GC-mannen.

Grappig wel

Pogacar zou cadeautjes moeten weggeven aan wielrenners van andere ploegen.
Maar je ploegmaat een semi-klassieker cadeau doen is not done :)

Dat is wel nog een andere zaak.
Allebei naar de finish rijden om te winnen en uw ploeggenoot gewoon bijna over de meet duwen of gewoon beslissen dat je bij de groep gaat blijven en gecontroleerd gaat binnenrijden daartussen zit nog wel een groot verschil.
Is dat de overwinning weggeven? Ik denk het niet. Dat is gewoon een beslissing nemen dat je het die dag niet tot het maximum gaat drijven.
En dat gebeurt in de koers constant eh. Niet elke renner rijdt altijd maximaal. Alleen dan niet door mannen die met de vingers in de neus kunnen winnen.
 
Steinhauser gaat dit hier wel winnen zeker. Die was dus ook gewoon mee in die eerste vlucht dus gewoon complete dikke fail van DSM net zoals Movistar gisteren.
 
Steinhauser gaat dit hier wel winnen zeker. Die was dus ook gewoon mee in die eerste vlucht dus gewoon complete dikke fail van DSM net zoals Movistar gisteren.
Pogacar had vandaag kunnen winnen maar hij hield zijn benen net lang genoeg stil.
Hij rijdt wel weer solo weg. :tongue:

Hij zei het 2 dagen geleden al: Steinhauser gun ik de overwinning wel.
Steinhauser zijn reactie: 'We have a deal!' :laugh:
 
Dat is wel nog een andere zaak.
Allebei naar de finish rijden om te winnen en uw ploeggenoot gewoon bijna over de meet duwen of gewoon beslissen dat je bij de groep gaat blijven en gecontroleerd gaat binnenrijden daartussen zit nog wel een groot verschil.
Is dat de overwinning weggeven? Ik denk het niet. Dat is gewoon een beslissing nemen dat je het die dag niet tot het maximum gaat drijven.
En dat gebeurt in de koers constant eh. Niet elke renner rijdt altijd maximaal. Alleen dan niet door mannen die met de vingers in de neus kunnen winnen.

De rit met pelizzari gaat met een beetje overdrijven Pogi niet boven de hartslag 150 gegaan zijn.
Pogi en UAE hebben met uitzondering van de 2 tijdritten en de rit naar Livigno zich al vrij kalm gehouden deze Giro.

Hij zit nog maar aan 5 ritoverwinningen nog ver van het record van 12.
Liever zo een veelwinnaar van giro dan een renner die geen enkele rit of maar 1-2 ritten wint (zoals vorig jaar en de rest cadeau doet aan de vluchters)
 
Hij zit nog maar aan 5 ritoverwinningen nog ver van het record van 12.
Liever zo een veelwinnaar van giro dan een renner die geen enkele rit of maar 1-2 ritten wint (zoals vorig jaar en de rest cadeau doet aan de vluchters)

De giro van 2023 was wel een heel pak spannender dan deze giro.
Mijn ambitie om echt diepgaand te volgen is niet heel groot om eerlijk te zijn.

Er valt iets over te zeggen allemaal natuurlijk. En mijn mening op dat vlak is allesbehalve heilig hoor.
Maar voor mij persoonlijk had ik het toch graag iets anders gezien naar spanning en reden om te volgen toe.
 
De giro van 2023 was wel een heel pak spannender dan deze giro.
Mijn ambitie om echt diepgaand te volgen is niet heel groot om eerlijk te zijn.

Er valt iets over te zeggen allemaal natuurlijk. En mijn mening op dat vlak is allesbehalve heilig hoor.
Maar voor mij persoonlijk had ik het toch graag iets anders gezien naar spanning en reden om te volgen toe.
bro

Ben je niet een beetje streng dan?

Ja de absolute strijd voor de eerste plaats is er niet in sommige wedstrijden. Maar sportief is dit toch een beetje het summum?
Laat ons eerlijk zijn de renners gaan maximaal, veel renners doen ook alles en halen alles uit de kan. Dat er dan mannen zijn die nog 2 treden hoger staan is toch fenomenaal om te zien?
Kijken naar atleten die zo een hoog niveau van prestatie neerzetten, we zouden deze tijden in feite moeten koesteren wat dit is is een periode voor in de geschiedenisboeken.

Plus is het pas binnen als ze over de meet rijden.
Voor hetzelfde geld rijdt MVDP lek op een strook, ontstaat er chaos en is er nog niks echt gewonnen.
Kijk maar naar het WK, dat kon ook gewoon een andere afloop gekend hebben.
 
Toffe aanloop wel weer. 90° bocht op 800m, versmalling op 700m en brede laan tussen 250m en aankomst :oi22: :clap:
 
Die hele rit ademt Alaphilippe ja 🤓
Die hele rit ademt ook een monsterontsnapping met 30 renners die 15 minuten voor krijgen. Maar ik weet niet wat UAE wil natuurlijk 😬😬
 
Die hele rit ademt Alaphilippe ja 🤓
Die hele rit ademt ook een monsterontsnapping met 30 renners die 15 minuten voor krijgen. Maar ik weet niet wat Movistar wil natuurlijk 😬😬
ftfy

Ik denk dat Pogacar wil uitpakken op de Monte Grappa. Al weet ik niet of het de eerste of de tweede beklimming wordt🤔
Daarom dat Nairo morgen zijn kans moet grijpen.

Ewan vandaag trouwens 3plekken voor Bauhaus, jammer dat die laatste geen echte kans kreeg deze Giro!
 
Terug
Bovenaan