Giro d'italia 2024

Wie eindigt 2de in het eindklassement ?

• Thomas G

Stemmen: 19 33,3%
  • Tiberi

Stemmen: 1 1,8%
  • Bardet

Stemmen: 5 8,8%
  • Caruso

• O'Connor

Stemmen: 2 3,5%
  • D.F. Martinez

Stemmen: 11 19,3%
  • Uijtdebroeks

Stemmen: 8 14,0%
  • Arensman

• Quintana

Stemmen: 0 0,0%
  • Lipowitz

• Toch Pogačar

Stemmen: 6 10,5%
  • Toch iemand anders (wie dan...)

Stemmen: 2 3,5%

• Totaal aantal stemmers
    57
Ze zijn er daar weer wat van aan het maken in de Giro. Hoe moeilijk is dat nu om een plan B (of C) te hebben. Die hebben toch ook weer apps en zo. Als ze al een week weten dat de Stelvio niet te doen gaat zijn dan is het toch niet zo moeilijk om in te zien dat 200m lager rijden ook een risico in houdt.

Er ligt sneeuw op de weg en toch lijkt de Giro organisatie te rekenen dat de renners er wel door gaan rijden.

Ze zijn er daar weer wat van aan het maken in de Giro. Hoe moeilijk is dat nu om een plan B (of C) te hebben. Die hebben toch ook weer apps en zo. Als ze al een week weten dat de Stelvio niet te doen gaat zijn dan is het toch niet zo moeilijk om in te zien dat 200m lager rijden ook een risico in houdt.

Er ligt sneeuw op de weg en toch lijkt de Giro organisatie te rekenen dat de renners er wel door gaan rijden.
De Stelvio was toch door kans op lawines?

De Stelvio was toch door kans op lawines?
De Umbailpass is eigenlijk gewoon de Stelvio, min de laatste 250 hoogtemeters. Alles wat van toepassing is voor de Stelvio is eigenlijk de facto ook van toepassing op de Umbrailpass.

Dat gezegd zijnde, het is in het hoogtegebergte niet altijf evident van rond te rijden. Hier in Vlaanderen neem je de volgende links/rechts en je rijdt 500m rond. In de Alpen kan niet over de pas geraken betekenen dat je 100km rond mag rijden. En start-/aankomstlocatie veranderen doen ze natuurlijk liever niet.

Ik weet niet of dat hier een probleem is... ik heb geen idee van waar naar waar ze rijden dus weet niet in hoeverre er alternatieven zijn die geen enorme extra afstand betekenen.

Idd rond 1 berg rijden is al dikwijls 100km, onmogelijk om even om te rijden zonder heel het parcours aan te passen. Organisatorisch is dat ook onmogelijk op het laatste moment (lijkt me niet eenvoudig om dat met al de gemeenten te regelen om even de koers langs een andere weg te laten passeren, politie, seingevers moeten ook aanwezig zijn op de juiste plek etc). En de renners moeten ook +- op dezelfde plek aankomen, want hotels zijn geboekt en je kan moeilijk voor de hele karavaan gaan andere hotels zoeken op het laatste moment.

Laatst bewerkt:
Gaat UAE en Pogacar nu gewoon de rit weggeven op de slotklim? Of wat zijn ze van plan, want het is toch raar dat Movistar zo duidelijk de controle op zich neemt. Het lijkt alsof er gesproken is tussen beiden ploegen en UAE het groen licht heeft gegeven.

Quintana was dan wel goed zondag dat hij hier even Pogacar gaat kloppen lijkt me toch ook wel straf. Of gokken ze op Rubio? En zelfs al hebben ze een deal met Pogacar hebben ze die ook met Martinez? Weer vreemde moves hier. Ga dan in de aanval.

Dan maar weer hopen dat Alaphilippe hier nog eens een kunstje uithaalt :)

Wie heeft er commentaar op Eurosport ipv Jeroen vandaag?

Ik lijk de stem te herkennen maar kan er geen naam op plakken.

Wat doen ze nu bij Movistar? Gaan nu in de aanval.

Proberen winnen. Ge kunt moeilijk blijven wachten hé.

Ik denk dat UAE gewoon gezegd heeft van ge doet maar, wij zullen niet echt achtervolgen tenzij er top 5 mannen in de aanval gaan. Beetje onnozel wel imo (als het zo is, moet nog blijken natuurlijk). Alé Pogacar kan deze rit met de vingers in de neus winnen zonder veel moeite.

Ik denk dat UAE gewoon gezegd heeft van ge doet maar, wij zullen niet echt achtervolgen tenzij er top 5 mannen in de aanval gaan. Beetje onnozel wel imo (als het zo is, moet nog blijken natuurlijk). Alé Pogacar kan deze rit met de vingers in de neus winnen zonder veel moeite.

Ze sturen een mannetje voorop en blijven nog gewoon rijden in het peloton. Sorry hoor maar er is weinig logisch aan hun tactiek.

Ze sturen een mannetje voorop en blijven nog gewoon rijden in het peloton. Sorry hoor maar er is weinig logisch aan hun tactiek.

Ja er zelf achter gaan met ook Rubio, wetende dat Pogacar die waarschijnlijk wel gaat volgen is niet zo slim. Tenzij Rubio zich echt heel goed voelt. Die wordt altijd wel beter in de derde week. Die zal nog plaatsen willen opschuiven.

Denk niet dat Movistar zelf nog weet waar ze mee bezig zijn.

En Pogacar lijkt nog altijd niet echt geinteresseerd in de zege

Tja, Pogacar zit nog met de tour in het achterhoofd dus het is verstandig (maar saai) om nu gewoon te volgen

Terug
Bovenaan