Giro d'italia 2024

Wie eindigt 2de in het eindklassement ?

• Thomas G

Stemmen: 19 33,3%
  • Tiberi

Stemmen: 1 1,8%
  • Bardet

Stemmen: 5 8,8%
  • Caruso

• O'Connor

Stemmen: 2 3,5%
  • D.F. Martinez

Stemmen: 11 19,3%
  • Uijtdebroeks

Stemmen: 8 14,0%
  • Arensman

• Quintana

Stemmen: 0 0,0%
  • Lipowitz

• Toch Pogačar

Stemmen: 6 10,5%
  • Toch iemand anders (wie dan...)

Stemmen: 2 3,5%

• Totaal aantal stemmers
    57
Hou er rekening mee dat tegen die tijd Vingegaard en visma ook al 2 weken aan het rijden zijn om de achterstand niet te groot te laten worden.
We moeten ook eerlijk zijn als ik de ploeg van Pogacar zie, dat is wel een ploegje hoor.
Almeida, Ayusso, Yates, Sivakov en Soller. Dat zijn mannen die in een andere ploeg kopman zijn. Bij jumbo heb je Kuss als allerbeste zuivere knecht, en kruiswijck die weer solid zal zijn. Maar daarnaast is het toch net iets minder. Vergeet niet dat het succes van Jumbo ook wel kwam door Wout die monsterlijk tekeer ging en een Vingegaard die beresterk op zichzelf was. Als je als kopman niet top bent dan wordt het zeer moeilijk.
Niet vergeten dat Wout Van Aert hoogstwaarschijnlijk wel weer den Tour gaat rijden aangezien hij de Giro niet kunnen doen heeft..

Hou er rekening mee dat tegen die tijd Vingegaard en visma ook al 2 weken aan het rijden zijn om de achterstand niet te groot te laten worden.
Daarom dat het zaak is voor UAE om oorlog te maken in het openingsweekend en die ene andere rit in de openingsweek.
Het is en blijft Visma. Ik betrouw die mannen niet. Wie weet hebben die een legaal, doch bijzonder verdoken middel om trainingsachterstand snel weg te werken.
Niet vergeten dat Wout Van Aert hoogstwaarschijnlijk wel weer den Tour gaat rijden aangezien hij de Giro niet kunnen doen heeft..
Denk je?
Voor de klassiekers in maart had hij een maand niet gekoerst en was hij deftig.
BK weg + TT en ronde van Oostenrijk kan ook. Dan hoeft hij zich niet leeg te rijden voor Jonas.

Tuurlijk rijd VA de Tour.

Vingegaard trouwens ook. Jumbo alweer bezig met de vrachtwagens zout in stelling te brengen door al twijfel te zaaien of die de Tour gaat rijden.

Vingegaard won de voorbije 2 Tours met overmacht die maakt echt wel kans zonder een perfect voorbereiding. Hij zit ook alweer op de fiets en is nog 6 weken.

Vansevant vandaag mee in de vlucht, benieuwd.

EDIT: Alaphilippe met een medisch probleem blijkbaar eerst naar de dokter en dan lossen :s hopelijk niet te ernstig dat hij toch verder kan

Foss er ook meteen af, die jongen is toch ook diep gevallen en dat die dus blijkbaar 2 miljoen per jaar vroeg na zijn wereldtitel

Laatst bewerkt:
Foss er ook meteen af, die jongen is toch ook diep gevallen en dat die dus blijkbaar 2 miljoen per jaar vroeg na zijn wereldtitel

Foss heeft wat medische problemen gehad sinds het seizoen na die wereldtitel die niet opgelost raakten.

Dus zit ook met progressie en prestatie achterstand

Laatst bewerkt:
Vansevenant zowat er meteen af. Zijn ze daar ook ziek bij QS?

Trankink sterk maar Bardet nadert nu toch wel.

Ok dat gat is plots dicht. Paret Peintre op weg naar de zege. Voor het eindklassement gaat er niet veel gebeuren. Teveel een loper deze klim.

Da's toch echt waanzinnig hoe AG2R hier opeens een superteam geworden is hé :biglaugh:
Valentin Paret Peintre even beste klimmer in die sterke kopgroep, OConnor ok, dat is geen verrassing, ma dan zit Baudin daar ff nog in die groep van de favorieten ook. Al die talentjes die op hetzelfde moment doorbreken is toch ook speciaal (ook Labrosse en Lapeira dit jaar al heel goed).

Vansevenant zowat er meteen af. Zijn ze daar ook ziek bij QS?

Te vroeg in vorm (klassiekers) voor de Giro.

Da's toch echt waanzinnig hoe AG2R hier opeens een superteam geworden is hé :biglaugh:
Valentin Paret Peintre even beste klimmer in die sterke kopgroep, OConnor ok, dat is geen verrassing, ma dan zit Baudin daar ff nog in die groep van de favorieten ook. Al die talentjes die op hetzelfde moment doorbreken is toch ook speciaal (ook Labrosse en Lapeira dit jaar al heel goed).

Ja ik zag het ook plots. Ritwinnaar en dan nog 2 man in die uitgedunde groep der favorieten.

Een Frans team die renners beter maakt de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Uijtdebroeks precies wat krampachtiger dan in de eerste week.

Giro was toch het hoofddoel dacht ik.

Laatst bewerkt door een moderator:
Giro was toch het hoofddoel dacht ik.
Kan wel, maar die was wel al super in de Amstel. das ondertussen een maand geleden... dan is het niet ondenkbaar dat het stilaan begint te minderen. + ook, die klassiekers waren origineel niet voorzien in zijn programma dacht ik? Die belasting van die klassiekers heeft er misschien voor gezorgd dat zijn piek daardoor ook net wat vroeger kwam dan het geval zou geweest zijn met een meer gerichte trianingsopbouw.

Los daarvan zijn er eerlijk gezegd nu wel zéér weinig indicaties dat Vansevenant in dit soort etappes moet kunnen meespelen met de (zelfs iets minder) grote mannen. Die Ronde van Oman van vorig jaar kan je moeilijk als maatstaaf nemen imo. Dat is zo'n typische winterkoers nog... het deelnemersveld is vaak niet schitterend en van de mannen die er dan wel rijden zoals oa Jorgenson heb je eigenlijk totáál geen idee hoe goed ze op dat moment van het seizoen al zijn. Rijden ze daar aan 95% rond of aan 85%?

Er is wel nog een verschil tussen een Bardet en zo niet kunnen volgen en wat hij vandaag heeft getoond natuurlijk. Eerste weekend behoorde hij tot de 20 beste van het peloton nu kan zat hij niet eens bij de beste 20 van die 25 man sterke kopgroep.

Als je dan Alaphilippe naar de dokter ziet gaan en dan afhaken en wetende wat hen vorig jaar in de Giro is overkomen is de vraag of er iets de ronde doet niet zo gek denk ik.

De Amstel stond niet eens op zijn schema is daarvoor snel snel moeten terugkeren vanop hoogtestage dus daarmee dat ik dacht dat zijn piek nu in de Giro moest vallen en niet in de Ardennen.

Kelderman en Jorgenson even vergeten?

Al heb je bij UAE ook nog een Vines en McNulty (en Majka ..)
Kelderman rijdt de tour niet volgens huidige opstelling eh beste vriend :P
Jorgenson is voor mijn part geen topknecht, noch kaliber klassementsman zoals pakweg een Yates of Ayusso en hij kan zeker niet het gat van WVA vullen.
Elk team zou blij zijn met hem als helper natuurlijk, maar in de geest van knechten voor de kopman is hij toch een tikkeltje minder dan wat Tadej meekrijg.

Kelderman rijdt de tour niet volgens huidige opstelling eh beste vriend :p
Jorgenson is voor mijn part geen topknecht, noch kaliber klassementsman zoals pakweg een Yates of Ayusso en hij kan zeker niet het gat van WVA vullen.
Elk team zou blij zijn met hem als helper natuurlijk, maar in de geest van knechten voor de kopman is hij toch een tikkeltje minder dan wat Tadej meekrijg.
Jorgenson is dan ook geen pasmunt voor Yates. Kuss is de tegenhanger van Yates. Je kan moeilijk zeggen dat de tandem Yates/Ayuso zó veel beter is dan Kuss/Jorgenson. Voor de rest hebben ze bij Visma meer dan goede renners genoeg om die ploeg te vullen. Het gaat net als vorig jaar écht niet op de ploegen aankomen maar op de kopman.

Kijk naar die rit naar Cauterets-Cambasque vorig jaar. Visma reed UAE daar helemaal murm, het was op een bepaald moment 5 vs 1 zelfs denk ik? Uiteindelijk kreeg Vingegaard Pogacar er niet af op de Galibier en kreeg hij op de slotklim een draai rond zijn oren...

Goeie fietsen he

Ah zonde ség... De miserie bij Visma blijft duren inderdaad. En inderdaad ook bij de Belgen.

hopla nog eentje ten onder wat een seizoen

Ja zag het gisteren al dat het wel heel krampachtig ging moest echt harken bij de minste tempo versnelling en dan moest de versnelling in de slotkm nog komen

Giro is nog niet eens halfweg dus er gaan er nog wel sneuvelen

Jammer :(
Maar doet de ronde precies in het giro peloton. Gaan er nog sneuvelen vrees ik.

Terug
Bovenaan