Giro d'Italia 2022

Wie wint de Giro d'Italia 2022?


  • Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik denk ook niet dat Vander Poel uitrijdt maar Fenix is wel een Italiaanse sponsor dus zou me wel kunnen inbeelden dat die hem graag door Verona zien rijden (en hem daarvoor ook wel financieel tegemoet komen).
 
Denk dat Mathieu zijn motor wel groot genoeg is, anders win je niet tweemaal de Ronde.

Zijn zijn eigen woorden en overal zegt hij dat hij wilt uitrijden
 

Zijn zijn eigen woorden en overal zegt hij dat hij wilt uitrijden
Ah bon, dat wist ik niet.

Nu ja, mij niet gelaten of hij 'm uitrijdt of niet.
 
Zei hij vorig jaar ook niet dat hij ging uitrijden? Organisatoren horen niet graag dat iemand van plan is niet uit te rijden dus zijn er weinig renners die er echt voor durven uitkomen. Met zijn voorjaar en straks ook nog de Tour zou het waarschijnlijk wel wijzer zijn om die loodzware 3e Giro week te skippen en dan proberen de Tour uit te rijden.
 
Met de Tour vorig jaar wist iedereen dat hij het niet ging uitrijden en liever zelf wou skippen voor de OS.. Nu zegt hij al een hele tijd om Giro en Tour te combineren en beide ook uit te rijden.
 
Volgens mij kan je dat perfect uitrijden zonder hypotheek op de rest van je seizoen als niet klassementsrenner. Das niet elke dag strijden om te winnen he... Als sprinter is ook nog anders want dan is het veelal strijden om binnen tijd te zijn. Twee problemen waar Mvdp normaal geen last van heeft :)
 
Omdat je een grotere motor krijgt als je een grote ronde uitrijdt
Is dat allemaal nog wel waar tegenwoordig? 10-20 jaar geleden ok... maar met de huidige manier van trainen? Vroeger was het ook algemeen aanvaard dat je koersritme nodig had om écht goed te zijn. Nu komen ze van hun berg af en reden ze iederen het snot voor de ogen...

Ze kunnen tegenwoordig in trainingsblokken die competitie zo goed nabootsen, en eigenlijk is het gewoon nog efficiënter omdat ze op training 100% hun ding kunnen doen, dat kan je in competitie toch net iets minder.

Ik kan mij héél moeilijk voorstellen dat er bij Mathieu plots nog een laagje op gaat komen als hij een grote ronde uit gaat rijden... aan de andere kant zie ik ook weinig nadelen aan wél uitrijden, we moeten nu ook niet doen alsof de fysologische last van uitrijden zo extreem gaat zijn op Mathieu, het is niet dat hij alle dagen tot het gaatje zal moeten gaan (integendeel). Als hij in de eerste week zo geen onnozelheid genre die Tirreno rit of KBK begint uit te steken dan rijdt hij zonder al te veel moeite gewoon elke dag rustig met de bus binnen in zwaardere ritten en dat zijn dan toch volumes die je op training waarschijnlijk niet draait.
 
Niet zo fan van dit kleur ,


Die van EF ook toch net iets minder zot dan de vorige jaren wel meer mijn smaak dan Alpecin (ik weet het ik heb geen smaak)

Die van Alpecin vind ik spuuglelijk. Moesten ze zeggen dat dit de nieuwe wieleroutfit was het Belgisch leger, kzou het geloven.
Die van EF vind ik wel echt nice, mooier dan hun gewone truitjes en alleszins véél knapper dan die testbeeld truitjes van vorig jaar, die vond ik minder geslaagd.
 
Niet verrassend dat VDP wint. Maar wat doet Ewan daar? Die schuift gewoon weg of zo

Wel nog pittig aankomstje precies was harken bij allen
 
Als Ewan iets gebroken heeft kan Lotto wel gewoon de ploeg stop zetten.
 
Terug
Bovenaan