Giro d'Italia 2022

Wie wint de Giro d'Italia 2022?


  • Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .
Giro & Vuelta gaan er meestal altijd over qua beklimmingen, maar wat mij betreft is de Giro de leukste ronde van 3 weken van het jaar, moet zalig zijn als je die elke dag op het parcours kan meevolgen met de camper ofzo, wat een land :love2: Hopelijk heb ik wat tijd om de bergritten integraal mee te volgen
 
Ik kijk al uit naar de vele demarrages van Landa en Carapaz. Dit wordt een ronde om van te smullen als de drie sterke blokken (Ineos, Bahrain en UAE) er zin in hebben en hopelijk Bora en EF niet zichzelf weer laten kennen en te defensief gaan rijden om een zesde plek in het klassement te beschermen.
 
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd wat Vlasov gaat realiseren. Ronde van Romandië was voorbereiding voor de Giro... Vorig jaar vierde dacht ik? Lijkt nu echt wel een goed vormpijl te hebben. Staat niet tussen het lijstje van favorieten... misschien een outsider?
 
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd wat Vlasov gaat realiseren. Ronde van Romandië was voorbereiding voor de Giro... Vorig jaar vierde dacht ik? Lijkt nu echt wel een goed vormpijl te hebben. Staat niet tussen het lijstje van favorieten... misschien een outsider?

Vlasov rijdt de giro niet.
 
Die eerste rit, schrijven we Mattje nu al op of hoe zit het...? :tongue:
En volgens Strava ook nog een serieus TT trainigske afgewerkt, dus zit duidelijk met een roze plannetje in zijn hoofd. Tot de Etna rit moet makkelijk kunnen
 
Die eerste rit, schrijven we Mattje nu al op of hoe zit het...? :tongue:
En volgens Strava ook nog een serieus TT trainigske afgewerkt, dus zit duidelijk met een roze plannetje in zijn hoofd. Tot de Etna rit moet makkelijk kunnen
Anderhalf uur op het gemak bedoel je?
 
Anderhalf uur op het gemak bedoel je?
Ik denk dat het hem meer over het wennen aan de fiets en de positie gaat hoor, met serieus bedoelde ik de afstand. De TT is tenslotte maar een uitgebreide proloog...

Dus jij denkt dat die training niet met Roos in het achterhoofd is?
 
Ik denk dat het hem meer over het wennen aan de fiets en de positie gaat hoor, met serieus bedoelde ik de afstand. De TT is tenslotte maar een uitgebreide proloog...

Dus jij denkt dat die training niet met Roos in het achterhoofd is?
Zou best kunnen maar dat is dus geen serieus trainingske maar gewoon losbollen
 
Die eerste rit, schrijven we Mattje nu al op of hoe zit het...? :tongue:
En volgens Strava ook nog een serieus TT trainigske afgewerkt, dus zit duidelijk met een roze plannetje in zijn hoofd. Tot de Etna rit moet makkelijk kunnen
Kan alleen maar als een boemerang in't gezicht ontploffen. :woohoo:
 
Zou best kunnen maar dat is dus geen serieus trainingske maar gewoon losbollen
1u30 en 57km op een tijdritfiets is echt wel al stevig hoor :p
273w gemiddeld (wel berekend maar goed zal ook niet gigantisch afwijken) dat is toch niet niks.
 
1u30 en 57km op een tijdritfiets is echt wel al stevig hoor :p
273w gemiddeld (wel berekend maar goed zal ook niet gigantisch afwijken) dat is toch niet niks.
Ken paar man dat regelmatig met TT gaan, die rijden rustig 100km tegen 35-36
Dus voor een prof is 38 rustig

Est. power kan er makkelijk 40 naast zitten
 
Ken paar man dat regelmatig met TT gaan, die rijden rustig 100km tegen 35-36
Dus voor een prof is 38 rustig

Est. power kan er makkelijk 40 naast zitten
Misschien dat ik te weinig ervaring ermee heb. Want ik heb heel weinig ervaring ermee.
Ik redeneer puur vanuit wat ik zie en links en rechts hoor.
Maar zomaar even 100km op een TT-fiets rijden tegen 35-36 is niet iets wat je zomaar doet.

@EmP is misschien beter geplaatst om daar een effectieve uitspraak over te doen. Hij heeft daar wel ervaring mee.
 
Da zal geen 273 watt zijn hoor, mijn CX/gewicht zal wel 'beter' zijn van vd Poel maar met 273 ga ik boven de 42 gemiddeld. Ik vermoed dat dat wel eerder 220 - 250 watt zal zijn. Wat wel nog vrij rustig is voor hem. "Rustig" 35-36 gemiddeld rijden kan zeker voor de betere fietsers. Ik rij niet veel ritten onder de 33 gemiddeld met TT, en als ik kanaal rijdt en het stormt niet is dat wel altijd 35+.

Met een TT rij je +- 3km/u sneller denk ik, hoe hoger de snelheid hoe meer verschil. Maar wat meestal je gemiddelde sterk beinvloedt is welke wegen je rijdt. Als je na 70km 35 gemiddeld hebt maar rijdt dan ff door een stadscentrum schiet er al niet veel meer over. Aan 31 gemiddeld heb je minder dat effect. Maar persoonlijk vind ik dat die rit niet veel wil zeggen :p

Zijn HR staat er trouwens ook op en die was AVG 115 op eerste deel (daarna viel zn signaal weg), denk dat dat meer wil zeggen :rofl:
 
Die eerste rit, schrijven we Mattje nu al op of hoe zit het...? :tongue:
En volgens Strava ook nog een serieus TT trainigske afgewerkt, dus zit duidelijk met een roze plannetje in zijn hoofd. Tot de Etna rit moet makkelijk kunnen
Ritje winnen en wat later afstappen zoals in de Tour... :thinking:

Denk niet dat het zomaar op bestelling zal gewonnen worden door Vdp die eerste rit
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Ritje winnen en wat later afstappen zoals in de Tour... :thinking:

Denk niet dat het zomaar op bestelling zal gewonnen worden door Vdp die eerste rit
Je kan je ook gewoon afvragen welke meerwaarde het heeft om heel de giro uit te rijden?
Als hij wint en even in roze kan rijden dan is zijn giro toch geslaagd?
Je krijgt geen prijs omdat je de giro uitrijdt en hoe langer hij daar voor Piet snot rondrijdt hoe meer risico dat hij de rest van zijn seizoen fnuikt.

Het is niet dat Alpecin een topsprinter meeheeft dus nog meerijden voor een trein is ook niet nodig.
 
Terug
Bovenaan