Ghost of Yōtei

Nog niets gerept over een Legends 2? Ik wil nog niet teveel spoilen dus heb niet gekeken naar de deep dive.
Het switchen van weapons om efficiënt te zijn zoals vroeger de stances, vind ik wel nen dubbele. Iedereen is toch wel fan van één specifiek wapen en verplicht moeten switchen kan tegenvallen als je bv. fan bent van de (dual) katana en toch het loggere longsword moet hanteren tegen bepaalde enemies. Maar zoals hierboven al gezegd, ze krijgen alle voordeel van de twijfel.

Heb de state of play niet gezien, maar het switchen van wapens waarover hier wordt gepraat doet mij denken aan Rise of the ronin. Daar kon je ook switchen van wapens waardoor je stances veranderen. Was geen slecht systeem.

Ben vooral benieuwd of er wat verhaal in zit. Zijn ze precies wat vaag rond
Persoonlijk heb ik het gevoel dat dit aspect er net beter uitziet dan in de eerste game. Je jaagt op zes leden van een criminele bende die je familie hebben vermoord. Het lijkt erop dat de volgorde waarin je hen opzoekt niet uitmaakt, maar elk personage heeft duidelijk veel diepgang. De sfeer spreekt me meteen aan, en het verhaal lijkt me nu al interessanter dan de eerste game, al is dat natuurlijk op het eerste gezicht.

dunno in de 1ste Moest je een Mongoolse invasie stoppen terwijl hier je gewoon uw famillie wreekt lijkt mij een generisch revenge verhaal, swat we zullen zien.

Ziet er wel goed uit. Vraag me alleen af of het vernieuwend / anders genoeg zal zijn tegenover Tsushima.

Is er trouwens iemand die de Kurosawa-filter als een meerwaarde ziet? Vind dat een leuk eerbetoon, maar zou het zelf nooit aanzetten

Ik dacht eerst dat Shadows teveel op Tsushima ging lijken maar die zijn er toch in geslaagd om 'anders' genoeg aan te voelen maar nu vrees ik dat Yotei wel heel erg op Shadows zal lijken met de female lead, story rond een wraak kill-list, het switchen van verschillende wapens waaronder de kusarigama en een geweer, clues vinden voor de volgende locatie, allies recruiten, flashbacks naar vroeger, een latere era, ... t komt wa dicht op elkaar allemaal qua timing ook dus hopelijk ben ik het niet te snel beu omdat ik net nog shadows gespeeld heb.

Laatst bewerkt:
Goh, Ghost of yotei zal gewoon op Tsushima lijken. Wat logisch is he. We kunnen moeilijk opeens een Elden ring ofzo verwachten 😅. Ik denk, als ze veel zaken perfectioneren, verhaal goed brengen,...we ons zeker geen zorgen moeten maken. Kijk naar Death stranding 2. Op voorhand zou je ook zeggen, allé, weer hetzelfde... maar (nu ik het spel aan het spelen ben) het spel is fucking awesome. En ja, het is meer van hetzelfde, maar de uitvoering is perfect. Dus laten we hopen dat dit hier ook gaat zijn 🙂.

Reviews zijn er op 25 September 15u Belgische tijd.
Flink op voorhand dus het lijkt erop dat ze vertrouwen hebben in hun game.

Ik heb er ook alle vertrouwen in maar om 5 jaar later te zijn dan de vorige én een console verder, lijkt de grote next-gen sprong toch achterwege te blijven. Benieuwd hoe ze nog het verschil gaan maken met de vorige.

Ik heb Select. Als er iemand de game wilt met korting, laat maar weten. Dan bestel ik en laat ik op je adres bezorgen.

Terug
Bovenaan