Gewone wagens die 2.5 ton mogen trekken?

Ook veel sneller kapot dan een Hilux. :unsure:
Dat is al lang gepasseerd ze. En mijn 2 hiluxen zijn de enigste wagens die kapot gaan. Zelfs mijn defenders hebben minder miserie :sarcastic:

Heb eigenlijk al veel wagens gehad en eigenlijk echt blij met die wildtrak. Kleine 140K en ik rijden elke dag offroad. 140kmH op gravel roads, geen probleem en zacht. Hilux die wagen kan dat al niet aan en heel gebroken uit.
 
Dat is al lang gepasseerd ze. En mijn 2 hiluxen zijn de enigste wagens die kapot gaan. Zelfs mijn defenders hebben minder miserie :sarcastic:

Heb eigenlijk al veel wagens gehad en eigenlijk echt blij met die wildtrak. Kleine 140K en ik rijden elke dag offroad. 140kmH op gravel roads, geen probleem en zacht. Hilux die wagen kan dat al niet aan en heel gebroken uit.
Sinds welk bouwjaar is dat dan gepasseerd, want van die die op het werk rondrijden zit er echt niets betrouwbaar tussen die rangers. De enige die niet continue in panne staat is de 3.2, maar die kan je niet meer kopen dacht ik.
Als het geen motorproblemen zijn (vooral doorgeblazen turbo's), dan is het een diff die kapotdraait of een cilinder die geen zin meer heeft.
 
Ik woon in Zuid-Afrika dus dat scheelt mss naar motorisaties. Maar hier bijna alle nieuwe single of double turbos. De 2.2 is nog beschikbaar voor de mijnen, maar dat is een gestripte versie. En dan 3.2 ook nog beachikbaar op sommige versies.

Zelfs hier ZA Avis overlanding heeft zijn vloot verandert van hilux naar ranger. Wat groot nieuwe is in toyota land.

Mijne ook een 3.2 btw.
 
Mijn broer heeft recent een Amarok V6 gekocht. Die krijgen ze precies aan de straatstenen niet gesleten want die was bijzonder goedkoop, maar die doet toch alle manegewerk zonder moeite.

Zo een B-camionet voor paarden hadden ze ervoor en dat trekt echt op niks. Dat is praktisch als bv smid, paardentandarts of iets dergelijks. Maar als je 2 paarden wil vervoeren kom je continu in de problemen met laadgewicht.
 
Vroegere versies van de RAV4 met de 2.2 D4D of D-CAT waren in staat 2.3 ton te trekken, dat was de kleinste auto met grootste trekkracht. De nieuwe generaties zijn beperkter qua maximale belasting.

Check deze link eens voor wat je vandaag nieuw kan kopen: https://mrwheelson.nl/blog/welke-autos-mogen-een-zware-caravan-of-trailer-trekken

Pas ook een beetje op met trailers en trekgewicht. Het is niet omdat zo'n auto dat kan, dat het er ook goed voor is. Ik ken een geval van een A6 All Road met een verwrongen chassis en een Nissan Navara met gebroken remschijven van wat te vaak met zware aanhangwagens te rijden. Als ik dan een XC40 zie staan in dat lijstje dan vraag ik me af of het een goed idee is daar elke week mee naar de zee / jumping te rijden...

Doorgaans wil je een vrij zwaar gewicht van het trekked voertuig, voor het meeste comfort tijdens het rijden. Paarden zijn bovendien wat beweeglijker dan een paar balen voordrooghooi, dan helpt het om een stabielere combinatie te hebben... Zware auto's zijn meestal ook de duurste qua co2 uitstoot en als bedrijfswagen ga je je daar blauw aan betalen, tenzij het een licht vracht is die je bovendien uitsluitend zakelijk zou rijden i.f.v. een job met die paarden en dat is meestal niet het geval. Een dedicated (oudere) trekker, is waarschijnlijk goedkoper.
 
Vroegere versies van de RAV4 met de 2.2 D4D of D-CAT waren in staat 2.3 ton te trekken, dat was de kleinste auto met grootste trekkracht. De nieuwe generaties zijn beperkter qua maximale belasting.

Check deze link eens voor wat je vandaag nieuw kan kopen: https://mrwheelson.nl/blog/welke-autos-mogen-een-zware-caravan-of-trailer-trekken

Pas ook een beetje op met trailers en trekgewicht. Het is niet omdat zo'n auto dat kan, dat het er ook goed voor is. Ik ken een geval van een A6 All Road met een verwrongen chassis en een Nissan Navara met gebroken remschijven van wat te vaak met zware aanhangwagens te rijden. Als ik dan een XC40 zie staan in dat lijstje dan vraag ik me af of het een goed idee is daar elke week mee naar de zee / jumping te rijden...

Doorgaans wil je een vrij zwaar gewicht van het trekked voertuig, voor het meeste comfort tijdens het rijden. Paarden zijn bovendien wat beweeglijker dan een paar balen voordrooghooi, dan helpt het om een stabielere combinatie te hebben... Zware auto's zijn meestal ook de duurste qua co2 uitstoot en als bedrijfswagen ga je je daar blauw aan betalen, tenzij het een licht vracht is die je bovendien uitsluitend zakelijk zou rijden i.f.v. een job met die paarden en dat is meestal niet het geval. Een dedicated (oudere) trekker, is waarschijnlijk goedkoper.
Zeer handige link, bedankt!
 
Terug
Bovenaan