Lobmans
Well-known member
Doorgaans geneer ik me ondertussen niet snel meer, maar vanavond toch wat verveeld gezeten met mijn actie.
Op een camping ga ik naar het sanitair gebouw voor toilet. Bij de deur voor de mannen staat een verboden toegang bord en deur kreeg ik ook niet open. Ik ga het gebouw rond en de volgende deur heeft een grote blauwe pijl (en een klein symbool voor vrouwen). Dus ik veronderstelde dat het een soort enkel richting systeem was owv Corona en ik via de vroegere vrouwen deur binnen moest. Ik daar dus binnen, stond er een vrouw haar handen te wassen “excuseer dat is hier wel voor de vrouwen hè!”
Ik leg haar uitermate kalm en relaxed uit dat ik langs de mannen deur niet binnen kon en dit owv Corona andere deuren zijn. Zij stamelde “oh ok”, zichtbaar verbaasd. Na mijn toiletbezoek ga ik langs de andere kant naar buiten en dan zie ik daar NOG een andere deur met uiteraard een blauwe pijl en een symbool voor mannen. Hoe ik ooit kon bedenken dat ze owv Corona gewoon mannen en vrouwen in 1 sanitair zouden gooien en mij daar geen vragen bij stelde, is me nu wel een raadsel. Dit gebeurde overigens geheel nuchter.
Ik heb me eigenlijk altijd afgevraagd wat het nut is van gescheiden toiletten, het is niet dat ge iets kunt zien van de ander he.
Het zou omwille van meerdere redenen toch gewoon handiger zijn om gewoon één ruimte te hebben met zowel urinoirs als hokjes.
Ik geneer me er alleszins niet voor om indien nodig gewoon de vrouwentoiletten binnen te gaan, zeker niet sinds ik papa ben en ik toen de kleine nog écht klein was vaak gewoon wel naar de vrouwentoiletten moést gaan om een verzorgingstafel te hebben.