Ik denk dat een groot verschil wel is dat mannen gemakkelijker grote bedragen ineens uitgeven maar dan misschien ook wel beter beseffen "ok, dit was even een berg geld" terwijl vrouwen gemakkelijker veel meer kleine uitgaven doen: hier een trui, daar een schoon onderzetterke, een lampje voor in den hoek, ergens nog een andere prul, noem maar op... dat lijken dan allemaal redelijk insignificante uitgaven maar als ge dat allemaal op nen hoop gooit. Ik weet niet hoe dat hier bij anderen zit maar als ik iets koop is dat zeer vaak iets van 3, regelmatig 4 cijfers voor de komma. Mijn vrouw koopt veel meer dingen van 2 cijfers... maar wel meer in hoeveelheden.
We moeten ons anno 2025 ook niet meer teveel miskijken op al die dure koersfietsen. Een zeer groot deel van de bevolking heeft toegang tot fietsleasing. Een fiets van €5k kost zo netto nog pakweg €3-3.5k waarna hij vaak verkocht wordt op 2dehands voor nog een redelijk bedrag en er ne nieuwe geleased wordt. De eindaflossing wordt normaal méér dan gedekt door de 2dehands verkoop wat de kost voor zo'n fiets in praktijk eigenlijk beperkt tot €50-60netto/maand. Allé, dat blijft geld als je het op jaarbasis bekijkt, maar als de madam in de winkel een nieuwe trui gaat kopen is ze evenveel kwijt die maand. Als je dan zag hoeveel die uit de 2de aflevering aan beauty behandelingen uitgaf per maand, dat was toch een andere grootorde...
Ik heb wel het idee dat vrouwen meer het target zijn van advertisement voor allerhande brol minder dan mannen, maar dat is een gevoel, ik weet niet of dat ook echt zo is. Of kopen vrouwen van nature uit gemakkelijker vanalles en is er daarom zoveel advertisement op hen gericht? Kip/ei discussie?