Geld gezocht - Seizoen 2025

Leg eens aan een weldenkend mens uit waarom deze 55-jarige vrouw voor halftijds te gaan werken een supplement verdient van ruim € 1000 tot € 1500 per maand, waar een andere 55-jarige alleenstaande misschien niet eens voltijds aan een loon van € 3600 netto geraakt, en de reden is dat zei 12 jaar geleden een man had, die gestorven is? Dat de staat hielp voor de kinderen: alle begrip voor, maar die zitten intussen letterlijk op een luxeboot.
Het zal een pakje meer zijn dan die 1500€. Aangezien ze maximaal 24k per jaar mag bijverdienen. Zelfs als ze geen belastingen moet betalen heeft ze dan nog maar 3500€. Om 3600 netto te hebben moet je al rond de 5k bruto hebben. Das dan 2k loon en 3k pensioen.

Het zal een pakje meer zijn dan die 1500€. Aangezien ze maximaal 24k per jaar mag bijverdienen. Zelfs als ze geen belastingen moet betalen heeft ze dan nog maar 3500€. Om 3600 netto te hebben moet je al rond de 5k bruto hebben. Das dan 2k loon en 3k pensioen.

Ik was netto aan het redeneren, maar in principe heb je inderdaad gelijk.
Het is voor de overheid natuurlijk deels vestzak-broekzak, maar uiteindelijk krijgt deze vrouw wel héél wat rechten op basis van het voortijdig overlijden van een huwelijkspartner... zot gewoon.

Roos en Thijs: Jezus, 7153 en dan niet rondkomen. Maar zoals ze zelf zei vooral emotioneel shoppen. En da huis ze spreken niet van de lening maar mals zal die ook niet zijn.
Ook gewoon de typische shoppers die totaal niet nadenken over wat ze kopen.
Wel grappig dat ze zeggen dat je geneesmiddelen niet ergens anders kan kopen terwijl OTC wel gewoon online gekocht kan worden wat goedkoper is dan bij die oplichters.

Oh en die schilderwerken. Doe dat toch gewoon zelf?!

Laatst bewerkt:
Eigenlijk was hun probleem gewoon dat die veel te veel uitgeven voor alles.

Wel jammer dat we niet weten hoeveel die maandelijks kwijt zijn voor het huis en de auto/auto's. Waarschijnlijk een hypothecaire lening richting de 2k.

Ale mannekes, meer dan 7k per maand verdienen en dan in zo'n programma terechtkomen. Ik denk dat veel mensen zich geschoffeerd voelen.

Ik ben wel benieuwd hoeveel dat huis en dat tuinhuis gekost hebben. In Merelbeke zal het toch niet spotgoedkoop geweest zijn.

Ik snap echt niet dat er hier zoveel zijn die hiervan achterover vallen. Ge zou ervan verschieten hoeveel gezinnen er zo wel niet zijn.

Fancy zomervakantie, skivakantie, koersfiets, 3x er week padel met pintjes/wijn erna, fitnessabonnement ,kinderen met meerdere hobbies, crèche, vaak shoppen, vaak op restaurant en café gaan etc.

Telt daar nog 2 auto's en een hypothecaire lening bij wat tegenwoordig een pak geld kost en ge komt snel aan een hoog bedrag per maand.

Ik ken toch genoeg koppels met een goed loon die hieronder vallen.

Laatst bewerkt:
Maar dat hoeft toch niet steeds nieuw te zijn en in een club? Mijn tweedehands koersfiets was 150 euro en dat was 10 jaar geleden. Idem met bv. een drankje naven les. Koop dat op voorhand goedkoop in en drink dat op de parking of thuis.

Zoals reeds gezegd voor dit koppel, schilder toch gewoon zelf zeg.

Zoals zo vaak: Prio’s stellen. Wij gaan dit jaar naar Japan maar hierdoor onze familie in Zuid-Amerika wss niet bezoeken. Onze dochter doet twee betaalde hobbies en dan voor de rest houden we haar zelf gratis bezig.

Maar dat hoeft toch niet steeds nieuw te zijn en in een club? Mijn tweedehands koersfiets was 150 euro en dat was 10 jaar geleden. Idem met bv. een drankje naven les. Koop dat op voorhand goedkoop in en drink dat op de parking of thuis.

Dat is nu ook weer het andere extreme :p

Laatst bewerkt:
Ik snap de commentaar hier niet echt... De omschrijving van het programma is:
Humaninterestprogramma waarin Kamal Kharmach en Kristel Verbeke gezinnen helpen om hun centen op orde te krijgen en een spaardroom waar te maken.
Dan maakt het toch niet uit hoeveel je verdient. Als je uitgaven niet in lijn liggen met je inkomsten, voldoe je aan het format.

Het is niet omdat mensen/koppels veel geld verdienen dat ze daarom met geld om kunnen gaan. Er zijn genoeg mensen die gewoon hun loon uitgeven, ongeacht hoeveel ze verdienen. En dat wilt dit programma aankaarten/aanpakken.

Zoals zo vaak: Prio’s stellen. Wij gaan dit jaar naar Japan maar hierdoor onze familie in Zuid-Amerika wss niet bezoeken. Onze dochter doet twee betaalde hobbies en dan voor de rest houden we haar zelf gratis bezig.

Dat schilderen is het probleem niet. Ze wouden dat doen maar konden het geld daar niet voor bij elkaar krijgen. Ze konden niet sparen en kochten soms op basis van nog te verwerven inkomsten.
En ik weet niet of je al eens verf gekocht hebt, maar voor een huis aan materiaal ben je al enkele duizenden euro’s kwijt. En kom nu niet af met glad en egaal van de Gamma a.u.b…

Het probleem was dat ze gewoon veel te veel uitgaven.
Met 7k netto-inkomen kan je na het sporten al eens iets drinken en hoef je niet zoals een kluizenaar te leven. Maar het probleem was dat ze bijna fulltime bezig waren met geld door ramen en deuren buiten te gooien.
De uitgaven voor die hobbies, sorry maar hoe in hemelsnaam geef je per maand 1200€ uit aan hobbies en ontspanning?

Ik vond de oplossingen ook maar zeer zwak. Die medicijn, ja sorry hoor maar enkele euro’s besparen door i.p.v. nurofen een genetische ibuprofen te kopen, daarmee ga je echt geen potten breken.
De oplossingen lager elders veel royaler voor het grijpen denk ik dan.

Met dat inkomen mag je nog een krediet van 3k hebben lopen voor u huis. Dan nog kan je perfect mooi leven en sparen.
Maar je kan niet alles van de bingokaart afvinken, je moet nog altijd keuzes maken.

Laatst bewerkt:
Die hadden een lening lopen van € 162 / maand voor die 20 zonnepanelen? :wtf:

Dat is toch al een heel slecht teken aan de wand als je voor zoiets banaals een lening begint af te sluiten met dat inkomen. Ah, wat een toeval, toen Kristel en Kamal 5 maanden later terugkwamen was die lening net afbetaald.

Dan kunnen ze nu gaan lenen voor de schilderwerken. :laugh:

Dat schilderen is het probleem niet. Ze wouden dat doen maar konden het geld daar niet voor bij elkaar krijgen. Ze konden niet sparen en kochten soms op basis van nog te verwerven inkomsten.
En ik weet niet of je al eens verf gekocht hebt, maar voor een huis aan materiaal ben je al enkele duizenden euro’s kwijt. En kom nu niet af met glad en egaal van de Gamma a.u.b…

Het probleem was dat ze gewoon veel te veel uitgaven.
Met 7k netto-inkomen kan je na het sporten al eens iets drinken en hoef je niet zoals een kluizenaar te leven. Maar het probleem was dat ze bijna fulltime bezig waren met geld door ramen en deuren buiten te gooien.
De uitgaven voor die hobbies, sorry maar hoe in hemelsnaam geef je per maand 1200€ uit aan hobbies en ontspanning?

Ik vond de oplossingen ook maar zeer zwak. Die medicijn, ja sorry hoor maar enkele euro’s besparen door i.p.v. nurofen een genetische ibuprofen te kopen, daarmee ga je echt geen potten breken.
De oplossingen lager elders veel royaler voor het grijpen denk ik dan.

Met dat inkomen mag je nog een krediet van 3k hebben lopen voor u huis. Dan nog kan je perfect mooi leven en sparen.
Maar je kan niet alles van de bingokaart afvinken, je moet nog altijd keuzes maken.
Natuurlijk weet ik hoeveel het kost, ik heb zelf een appartement en een woning geverfd met BOSS verf. Net daarom, met 10K komen ze er anno 2025 (op het moment van filmen) niet als ze iemand willen inhuren. Al hangt het af van wat er nog moet gebeuren natuurlijk, die jongenskamer zag er toch af uit.
En het was me eerder te doen over het feit dat ze nog andere dromen hadden zoals de tuin afwerken. Dus, afhankelijk van hun vaardigheden opteren om iets zelf te doen en het andere te laten doen, dat is toch ook besparen?

Die hadden een lening lopen van € 162 / maand voor die 20 zonnepanelen? :wtf:

Dat is toch al een heel slecht teken aan de wand als je voor zoiets banaals een lening begint af te sluiten met dat inkomen. Ah, wat een toeval, toen Kristel en Kamal 5 maanden later terugkwamen was die lening net afbetaald.

Dan kunnen ze nu gaan lenen voor de schilderwerken. :laugh:
Dat hoeft geen slecht teken te zijn. Als je aan een lage interest kunt lenen, is het vaak interessanter om je geld in een belegging te laten zitten en te lenen. Op voorwaarde natuurlijk dat je het geld hebt. Ik had ook een lening afgesloten voor mijn zonnepanelen, gewoon omdat dat financieel interessanter was dan geld vrijmaken.

Weer zo een non-aflevering vind ik. Te weinig info om een goed beeld te krijgen.
Het leek deze keer ook meer gestuurd door productie. Meer dan anders. De reacties van dat koppel ook... zo gemaakt. Het leek wel een toneeltje. Meer dan anders. 🤦‍♂️

Ik snap echt niet dat er hier zoveel zijn die hiervan achterover vallen. Ge zou ervan verschieten hoeveel gezinnen er zo wel niet zijn.

Fancy zomervakantie, skivakantie, koersfiets, 3x er week padel met pintjes/wijn erna, fitnessabonnement ,kinderen met meerdere hobbies, crèche, vaak shoppen, vaak op restaurant en café gaan etc.

Telt daar nog 2 auto's en een hypothecaire lening bij wat tegenwoordig een pak geld kost en ge komt snel aan een hoog bedrag per maand.

Ik ken toch genoeg koppels met een goed loon die hieronder vallen.
Net daarom vond ik dit inderdaad een aflevering met een goede achterliggende boodschap. Geld is heel makkelijk uitgegeven onder het mom 'ik verdien het' of 'je moet toch kunnen ontspannen'. En als je goed verdient is er al snel de reflex om minder op de prijs te letten en dan krijg je al snel toestanden als deze.
Voor mij ook onbegrijpelijk maar er zijn inderdaad héél veel mensen die hier niet bij stilstaan en eens zo'n wake-up call kunnen gebruiken.

Weer zo een non-aflevering vind ik. Te weinig info om een goed beeld te krijgen.
Het leek deze keer ook meer gestuurd door productie. Meer dan anders. De reacties van dat koppel ook... zo gemaakt. Het leek wel een toneeltje. Meer dan anders. 🤦‍♂️
Wat een cringe aflevering tbh... ook met die modeshow. Moesten ze daar nu nog Daan of Jani gezet hebben voor wat one-liners was het misschien nog grappig geweest, maar nu... brrr. Ik was precies naar een aflevering van huizenjagers aan het kijken waar ze zelfs bij complete onkunde nooit minder dan "een welverdiende 7" mogen geven. :sarcastic:
Natuurlijk weet ik hoeveel het kost, ik heb zelf een appartement en een woning geverfd met BOSS verf. Net daarom, met 10K komen ze er anno 2025 (op het moment van filmen) niet als ze iemand willen inhuren. Al hangt het af van wat er nog moet gebeuren natuurlijk, die jongenskamer zag er toch af uit.
En het was me eerder te doen over het feit dat ze nog andere dromen hadden zoals de tuin afwerken. Dus, afhankelijk van hun vaardigheden opteren om iets zelf te doen en het andere te laten doen, dat is toch ook besparen?
Ik snap na het einde van de aflevering wel niet goed wat ze bedoelen met de tuin afwerken. Ik dacht eerst dat die nog semi-braak lag zoals bij het koppel van 2 weken geleden of gewoon een steriel grasveld waar de gemiddelde vlaming zo dol op is maar op het einde stonden ze dan toch in de achtertuin met een ongetwijfeld prijzig tuinhuis met een aangelegd terras en toch ook het één en ander van aanplanting? Misschien was er nog een stuk niet gedaan maar het deel dat ze lieten zien leek mij toch geen werk meer aan.

Nu de aflevering van gisteren was toch niet geheel nutteloos. Ik denk dat die man wreed content was dat zijn vrouw eindelijk eens de les gespeld kreeg door iemand anders en dat het precies toch op zen minst een beetje binnenkwam...

[KNIP]

Nu de aflevering van gisteren was toch niet geheel nutteloos. Ik denk dat die man wreed content was dat zijn vrouw eindelijk eens de les gespeld kreeg door iemand anders en dat het precies toch op zen minst een beetje binnenkwam...
Hoogstwaarschijnlijk was het ook opgezet. Mijn ouders kennen een koppel van oud huis/nieuw huis en zij hebben hen gewoon letterlijk gezegd dat ze daar aan mee gedaan hebben om gratis een opknapbeurt te laten doen aan hun huis. De vrouw deed alsof ze wou verhuizen maar eigenlijk wou zij ook gewoon in het huis blijven. Lekker gemakkelijk een gratis opknapbeurt. Achteraf hebben ze nog wat dingen gewijzigd, maar het vervelendste en duurste werd voor hen gedaan.

Hoogstwaarschijnlijk hier iets gelijkaardigs, de man weet maar al te goed waar het geld zit, maar ja, leg dat maar eens uit aan uw vrouw dat toch wel wil genieten van het leven na een burnout.

P.S.: ik heb ze gevonden op Google Maps :shy:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan