Geld gezocht - Seizoen 2025

Ja ok maar het gaat hier om een lening van 160 euro voor zonnepanelen. Wat gaat dat zijn, max 5 jaar? En aan hun uitgavegewoontes te zien zal dat niet geweest zijn omdat ze zo slim waren om het op uw manier te bekijken he.

Ik heb een paar jaar geleden ook mijn PV installatie gefinancierd met een lening. Was een bedrag van 5k ofzo aan 1.36% op 3y. Het tarief Was dermate laag dat het niet onrealistisch leek om met die 5k een hogere yield te halen op 5y dan de totale rentelasten.

Zeker als ge nog voldoende marge hebt op uw loon om een lening te financieren, vind ik cash leggen niet zo interessant.

"maar 800m2"? :laugh: Vind geen recente cijfers maar in 2017 was de gemiddelde bouwgrond blijkbaar 300m2, het zal er niet beter op geworden zijn. Dus dat is objectief een groot stuk grond.
Dat is wel als antwoord op jouw bewering dat het een "stevig" stuk grond zou zijn. Voor nieuwbouw is het wel bovengemiddeld, maar zeker niet stevig. Daarbij komt nog dat het de vorm van een taartpunt heeft, wat een nadelig effect heeft op de achtertuin. Vandaar dat ik ook niet geloof dat dit over een woning gaat van 1 miljoen euro.

Daarnaast moeten statistieken ook genuanceerd worden omdat nieuwbouw op grote stukken grond soms als renovatie gecategoriseerd wordt, omdat je die grond vaak enkel nog kan vinden met een oud krot erop dat nog afgebroken moet worden. Ik zie hier in de streek heel veel dergelijke projecten waar de dikke portefeuille bovengehaald wordt om nieuwbouw toch op een riant stuk grond te realiseren.

Dat is wel als antwoord op jouw bewering dat het een "stevig" stuk grond zou zijn. Voor nieuwbouw is het wel bovengemiddeld, maar zeker niet stevig. Daarbij komt nog dat het de vorm van een taartpunt heeft, wat een nadelig effect heeft op de achtertuin. Vandaar dat ik ook niet geloof dat dit over een woning gaat van 1 miljoen euro.

Daarnaast moeten statistieken ook genuanceerd worden omdat nieuwbouw op grote stukken grond soms als renovatie gecategoriseerd wordt, omdat je die grond vaak enkel nog kan vinden met een oud krot erop dat nog afgebroken moet worden. Ik zie hier in de streek heel veel dergelijke projecten waar de dikke portefeuille bovengehaald wordt om nieuwbouw toch op een riant stuk grond te realiseren.
Akkoord "stevig" is subjectief. Ik woon dan ook in de rand van een grote stad (wat vergelijkbaar met Merelbeke) waar je dergelijke oppervlakten bijna enkel voor dure woningen van artsen e.d. tegenkomt. Zonder de precieze ligging van het pand te kennen, is het moeilijk inschatten, ik ken Merelbeke zelf wel wat en daar gaat het toch vrij duur. Maar ik begrijp dat het wat landelijker/verder van Gent gelegen zou zijn.

Die van de aflevering van vandaag. Ik hoor Kristel zeggen dat ze moet bekijken of ze kortingsbon van de overheid kan krijgen voor nieuwe diepvries. Daar komt 3975 euro binnen. Daar sponsort de overheid toch niet voor?

En indien wel, dan moet ik dringend voor mezelf ook eens uitzoeken wat er allemaal kan (ik heb als alleenstaande 2800 euro en betaal 1200 euro lening).

Die van de aflevering van vandaag. Ik hoor Kristel zeggen dat ze moet bekijken of ze kortingsbon van de overheid kan krijgen voor nieuwe diepvries. Daar komt 3975 euro binnen. Daar sponsort de overheid toch niet voor?

En indien wel, dan moet ik dringend voor mezelf ook eens uitzoeken wat er allemaal kan (ik heb als alleenstaande 2800 euro en betaal 1200 euro lening).

(gezins)inkomen lager is dan:

24.230 euro voor een alleenstaande
36.340 euro voor een alleenstaande met handicap of een alleenstaande met 1 persoon ten laste
36.340 euro voor een koppel zonder personen ten laste.

Hebt u extra personen ten laste (kind of persoon met handicap)? Tel dan 4.330 euro per persoon ten laste op bij deze bedragen.

Dan kan die daar toch nooit recht op hebben? 3975 euro x 12 maand is al 47700 euro.
Natuurlijk niet was gewoon wat opvulling voor de kijker. Idem met die tip om te kijken of je premies kan ontvangen voor verbouwingen als doe-het-zelver. Dat was een goeie. Ze hebben dat allemaal afgeschaft of enkel met aannemer. Tot eind 2023 kreeg je via Fluvius nog 712 euro bv. voor dakisolatie als je het zelf deed. Het was per m2 en ons geval voor 150m2 dak was dat dus 712.

Was wel grappig die “renovatie”, een vals wandje voor het oude tegelwerk in een al krappe badkamer. Dat was geen renovatie. Dat was minimaal opsmukwerk.
Ik begrijp echter niet dat als hare pa nen handige Harry is, dat ze die niet vraagt voor wat tips/hulp?

Het was duidelijk dat ze geen goesting had in een flexi-job 😂

Laatst bewerkt:
Dit soort programma’s (geld gezocht, win-win, …) zijn er op expliciete vraag van de overheid.
Het leven wordt duurder, steeds meer mensen kampen met schulden dus is het de taak van de openbare omroep om de bevolking te onderwijzen met lichtvoetige programma’s.
Allemaal goed en wel, maar gisteren ging het er wel over.
Overheid maakt het leven duurder en de oplossing is om te gaan flexi-jobben. Uhu:oink:
Specifiek in het geval van gisteren is flexijob misschien wel een goede oplossing maar het zit in het programma om flexijob te promoten bij de bredere bevolking.

Deze keer wel eens één die zelf beseft dat ze financieel in een best wel comfortabele positie zit.

Langs de ene kant: Toon eens iemand die het financieel echt niet breed heeft i.p.v. het zoveelste "ik heb genoeg en smijt het langs deuren en ramen naar buiten maar heb er geen zicht op"-type. Langs de andere kant: Dat heeft geen zin want niks om nog verder op te besparen bij de gemiddelde mens die het niet breed heeft.

Als Belg is dat uw plicht om na te kijken welke voordelen je mogelijks kan genieten en of er eventueel mogelijkheden zijn om er via een omwegje toch voor in aanmerking te komen: dat gaat van 4/5 werken met andere bezigheid, lasten van kinderen verschuiven, domicilie wijzigen, loon wijzigen, facturen wat bijsturen, wat overdrijven, wat extra schade aanbrengen, de naam wijzigen, burgerlijke status wijzigen, ...

Opnieuw een aflevering met een vrouw als spilfiguur. Alweer iemand uit het onderwijs gecombineerd met een hoog vrijetijdsbudget. Het is een patroon. Te veel tijd om geld uit te geven gewoon.

Ik vond die MAAKbar wel interessant. 40€ voor een heel jaar om spullen te lenen vind ik geen geld.
Even moeten zoeken naar een overzicht waar ze dit allemaal aanbieden in Vlaanderen, maar wel gevonden:

Omdat leerkrachten veel vrije tijd hebben. Kamal probeert dat al wekenlang subtiel te zeggen. Vrije tijd=tijd waarin je geld spendeert.
:p
Opnieuw een aflevering met een vrouw als spilfiguur. Alweer iemand uit het onderwijs gecombineerd met een hoog vrijetijdsbudget. Het is een patroon. Te veel tijd om geld uit te geven gewoon.

Los daarvan vind ik het mss wel wat verontrustend dat dit nu toevallig mensen zijn uit het onderwijs - das de groep die onze kinderen mee moet opvoeden (aka kennis en inzichten bijbrengen, leren wat verantwoordelijk in het leven te staan), een mens zou verwachten dat net deze groep wat meer vertrouwd zou zijn met dergelijke zaken wat op orde te hebben.

Maar je kan ook de bril wijzigen: de lonen in het onderwijs zijn duidelijk te laag en door de vele werkuren heb je nu eenmaal veel meer kosten.

Los daarvan vind ik het mss wel wat verontrustend dat dit nu toevallig mensen zijn uit het onderwijs - das de groep die onze kinderen mee moet opvoeden (aka kennis en inzichten bijbrengen, leren wat verantwoordelijk in het leven te staan), een mens zou verwachten dat net deze groep wat meer vertrouwd zou zijn met dergelijke zaken wat op orde te hebben.

Maar je kan ook de bril wijzigen: de lonen in het onderwijs zijn duidelijk te laag en door de vele werkuren heb je nu eenmaal veel meer kosten.
Mensen in het onderwijs zijn nu eenmaal producten van de maatschappij. Ik zou persoonlijk liever hebben dat pakweg een leerkracht Frans een vakidioot is die Frans "ademt" en dit ook zo overbrengt, dan onze modern idee dat elke leerkracht onze kinderen op elk vlak moet kunnen opvoeden.

Mensen in het onderwijs zijn nu eenmaal producten van de maatschappij. Ik zou persoonlijk liever hebben dat pakweg een leerkracht Frans een vakidioot is die Frans "ademt" en dit ook zo overbrengt, dan onze modern idee dat elke leerkracht onze kinderen op elk vlak moet kunnen opvoeden.
Mss wel ja, het kan ook gewoon toeval zijn in het programma - je moet het ook maar durven om deel te nemen aan zo een programma bvb. Vind het persoonlijk vrij onverwacht - dat zal ook een rol spelen.

Mijn kinderen staan bij mijn ex gedomicilieerd en ten laste, ik heb niks van al die voordelen die je juist zegt of ik moet eens actie ondernemen?
Bij aanvraag verbouwpremie heb ik de akte kindregeling moeten doorsturen zodat mijn kinderen meetelden als ten laste.
Korting onroerende voorheffing kan je verdelen over beide ouders (standaard enkel voor waar ze domicilie hebben, moet je expliciet aanvragen)
Belastingen is via de aangifte, eerste keer heb ik ook de akte erbij gestoken.

Terug
Bovenaan