Gegeerde gemeenten en steden

Gegeerd: zowat elke Brusselse gemeente. 6 jaar in Vlaanderen gewoond (Mechelen) en ik vond het vreselijk

Een ex-collega van me is oorspronkelijk van Colombia en woonde hier in Brussel. Dan na een periode in het buitenland terug naar België gekomen om te wonen en werken in Mechelen.

Die zei dus net hetzelfde, woont ondertussen dan ook terug in Brussel.
En wat was dan de reden dat ze zo snel terug weg waren uit Mechelen? Was dat dan specifiek Mechelen of Vlaanderen in 't algemeen dat tegenviel?

Ik zit hier nog wel goed: Rustige straat, 50 meter en ik zit tussen de velden op een fietssnelweg en toch ook op nog geen kilometer van de scholen van de kinderen, genoeg winkels vlakbij en familie woont allemaal op fietsafstand. Het grootste gemis is een betere aansluiting op de autostrade (kwartier rijden nu) en een treinstation. Dus als ik zou verhuizen: Iets vergelijkbaars maar dan met een station op fietsafstand en dichter bij de autostrade.

Ik zou zowiezo in een deelgemeente van Kortrijk willen wonen of in Kortrijk zelf mits rustige wijk en wat ruimte.
Onze voorkeur ging naar Bellegem, Rollegem, Marke of Heule en dat is het geworden ook.
Op 5 min ben je op de autosnelweg of in Kortrijk en toch sta je tussen de velden als je naar het einde van de straat wandelt.

Laatst bewerkt:
De stille kempen.
Woon in een stad met 40 000 inwoners. (dorpje 5km uit het centrum)

Ik zit op 4 minuten op de snelweg. velden achter mijn woning, velden recht over mijn deur.
Grote steenweg met alle mogelijke winkels, mc do enzo op geen 5 minuten rijden.

Heerlijke dorpsmentaliteit voor bakker-beenhouder-groentewinkel. en al meteen 1 cafe in het dorp.

Wonen in een stad lijkt mij persoonlijk echt gruwelijk, na een dag in antwerpen,brugge,Brussel ben ik altijd zeer tevreden dat ik terug naar mijn dorp in de kempen kan.

Enige dat nog onbreekt zou een riviertje achteraan zijn, maar dan zit je weer met kajakkers enzo, dus laat maar.
Bijv lommel of limburg vind ik zelf dan ook weer totaal niet gegeerd, landelijk wonen is prima, maar je moet wel kort aan een snelweg zitten.

Ik zou misschien eerder aan de andere kant van Gent willen wonen, misschien Heusden/Laarne oid maar dat heeft eerder zuiver met de ligging van de gemeenten zelf te maken. Vooral om terug iets dichter bij mijn ouders te wonen. Eerlijk, ik ben wel best tevreden met waar ik nu woon: relatief rustige landelijke omgeving. Hoewel ik gerust ook terug in Beveren of Sint-Niklaas zou willen gaan wonen.

Waar ik zeker niet zou willen wonen: Gent. Stuff of nightmares. Maar ik zou evengoed niet in Antwerpen en Brussel willen wonen (of West-Vlaanderen :unsure:)

Een luxe penthouse in Antwerpen centrum zou ik wel zien zitten.

En anders gewoon met wat meer honden een gigantisch stuk grond met bijpassende villa; zonder buren de eerste honderden meters, bij voorkeur Kempische grond.

Als geld geen probleem zou zijn, zou ik nog altijd in dezelfde regio zoeken denk. Wij zochten in 5 gemeentes. Zijn ook 5 gemeentes met uiteenlopende prijzen.

Wij wonen graag praktisch/centraal voor ons leven.
Dus wonen nu dicht bij familie, voor ons werk,.... . Ik geraak met de fiets en auto makkelijk op het werk (geen mogelijkheid op O.V, door ligging werk), mijn vriendin geraakt makkelijk met de trein op het werk. Familie woont ook dicht bijelkaar, dus je springt makkelijk binnen. Nu zijn we zelfs in die 5 gemeentes recent verhuist en merk nu al dat ik het voorbije jaar een stuk minder km's heb gereden met de auto.

Ik kom wel andere streken tegen waarvan ik denk dat is mooi wonen. Maar langs de andere kant is het voor ons leven gewoon niet "praktisch". Een stadsmens ben ik niet, dus stad zal het niet worden.

Laatst bewerkt:
Ik ben perfect gelukkig waar we zijn: groen, vriendelijke dorpsmentaliteit in de onmiddellijke omgeving, dicht bij familie, niet al te ver van autosnelweg maar toch ver genoeg, half uurtje van centrum Gent. Gent zelf was leuk voor efkes, maar de rust, ruimte en groene omgeving nu zou ik voor niks in de wereld opgeven.

Ik zou omwille van jouw redenen dan Hoeilaart verkiezen. Trein i.p.v tram, en nog dichter bij Brussel. Leuven interesseert me zo niet.

Maar gezien budget geen probleem is, is een huis mét serieuze tuin in Schaarbeek, Etterbeek, Oudergem, een van de Woluwe's, ... ook goed.
Zeer gelijkaardig, maar voor mij de andere kant van Bxl.
Heel content waar ik nu zit. Dus idealiter een groter huis met een tuin in St Gillis, hoog-Vorst of Ukkel.

Ik kan eigenlijk overal wel aarden (heb ook al op veel plaatsen gewoond). Maar toch een voorkeur voor groen. Ik heb op een appartement in centrum-Antwerpen gewoond, op de derde verdieping, en de charme van het veranderen van de seizoenen mis je toch wel wat.

Eigenlijk heb ik altijd een Beatrix Potter-cottagestijl huisje willen hebben. Met kipjes, geitjes, varkentjes, boerderijkatjes. Doe mij maar ergens waar dat kan. 't Waasland altijd wel een leuke streek gevonden.

Momenteel woon ik in een dorp met een enorme dorpsmentaliteit, ik voel mij hier constant bekeken en beoordeeld. Gelukkig hebben we veel privacy (en trek ik mij er niet al te veel van aan), maar doet wel raar.

Ik zou gewoon in hetzelfde dorp blijven wonen waar ik nu woon.
Lekker rustig dorp in de Vlaamse Ardennen.
Ergens anders wonen zegt mij weinig tot niets, ook al zou budget geen probleem zijn.

Ik kijk met bewondering hoe vele hier de eigenschap afgelegen van alles en nog wat als pluspunt zien.

Ongeacht het budget: ik woon nu
  • Op tien minuten van (schoon)ouders
  • Op tien minuten van andere dichte familieleden
  • Op 5 minuten van onze hobbies
  • Op vijf minuten van quasi alle relevante horeca in de buurt
  • Op tien minuten van mijn allerbeste vrienden
En dat allemaal met de fiets. Te voet kan ook, dan ben je ietsjes langer weg.
Geen waardeoordeel ofzo op al de rest, maar ik zou die connectie met alles wat mij boeit niet kunnen missen.

Ik kijk met bewondering hoe vele hier de eigenschap afgelegen van alles en nog wat als pluspunt zien.

Ongeacht het budget: ik woon nu
  • Op tien minuten van (schoon)ouders
  • Op tien minuten van andere dichte familieleden
  • Op 5 minuten van onze hobbies
  • Op vijf minuten van quasi alle relevante horeca in de buurt
  • Op tien minuten van mijn allerbeste vrienden
En dat allemaal met de fiets. Te voet kan ook, dan ben je ietsjes langer weg.
Geen waardeoordeel ofzo op al de rest, maar ik zou die connectie met alles wat mij boeit niet kunnen missen.
Idem. Ik woon nu in de rand rond Brussel. Alles is vlakbij, en moest ik niet elders werken zou ik praktisch zonder wagen kunnen.

Een collega van me woont ergens in een afgelegen dorp in Limburg. Het enige waarop ik jaloers ben is zijn gigantische tuin. Maar daarvoor is hij wel 2u onderweg naar het werk, in één richting. Ja, dag.

Woon hier perfect in de bossen in Noord Limburg. Komen hooguit een handvol auto’s door op een dag. Eindhoven is dichtbij en nog wel gezellig als grote stad. Brussel en Antwerpen zijn onbereikbaar binnen het uur. Zelfs Hasselt is al een probleem tijdens de spits wegens het ontbreken van een autostrade. Het heeft me genoopt ergens anders werk te zoeken maar uiteindelijk ervaar ik dit als positief. De meeste grote bedrijven in de buurt hebben nog een gezellige dorpsmentaliteit. I love it.

Na covid speelt dit wel niet meer zo een grote rol met het thuiswerk ma bon. Ik zou voor geen geld van de wereld willen wisselen op dit moment.

Supermarkten gooien ze u hier ook dood mee een 10 minuten verderop. Zitten er hier zelfs de meeste per m2 oppervlakte als ik het goed heb.

Laatst bewerkt:
Idem. Ik woon nu in de rand rond Brussel. Alles is vlakbij, en moest ik niet elders werken zou ik praktisch zonder wagen kunnen.

Een collega van me woont ergens in een afgelegen dorp in Limburg. Het enige waarop ik jaloers ben is zijn gigantische tuin. Maar daarvoor is hij wel 2u onderweg naar het werk, in één richting. Ja, dag.

Alles is inderdaad dichtbij inclusief lawaai, stank, smog en degens. Ja, ik heb ervaring.

Fucking hell, no way in hell dat ik nog in verstedelijkt gebied ga wonen. Al zeker met thuiswerken.

Maar Daar wonen voor hem miss wél alle familie en vrienden dichtbij natuurlijk. Als werk dan vooral thuiswerk is, snap ik het nog. Elke dag pendelen natuurlijk niet

Alles is inderdaad dichtbij inclusief lawaai, stank, smog en degens. Ja, ik heb ervaring.

Fucking hell, no way in hell dat ik nog in verstedelijkt gebied ga wonen. Al zeker met thuiswerken.

Alles is inderdaad rustig en simpel inclusief de mentaliteit, alles is altijd dicht, niks nuttig in de buurt, en je moet minstens 1 uur de auto inspringen om maar iets leuk te kunnen doen. Ja, ik heb ervaring.

Fucking hell, no way in hell dat ik nog in dorps gebied ga wonen. Al zeker met thuiswerken, waardoor ik meer vrije tijd heb om van de infrastructuur, cultuur en evenementen van een stad te genieten.

/s

... dat werkt 2 kanten uit he
Ieder kiest toch gewoon voor zich wat ze belangrijk vinden.

Maar Daar wonen voor hem miss wél alle familie en vrienden dichtbij natuurlijk. Als werk dan vooral thuiswerk is, snap ik het nog. Elke dag pendelen natuurlijk niet
Voor COVID was dat elke dag pendelen, nu niet meer maar ik denk dat we allemaal wel 3 dagen per week aanwezig zijn.

Goh, er is een reden dat de rand zo duur is natuurlijk, daar heb je van die zaken geen last, terwijl je wel vlakbij de stad woont.

En in de dure buurten van Brussel ook amper last van die dingen uiteindelijk.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan