Gegeerde gemeenten en steden

Qua locatie /omgeving zitten we hier prima en is er bitter weinig verschil met Schilde/'s Gravenwezel naast de deur en wat verder Brasschaat etc, dus we zitten hier goed. Dicht tegen de beschaafde wereld, en tegelijk ver genoeg op de parking om op nog geen 5 minuten tijd in bos en natuur te staan.
 
Voor mij moet er toch vooral wat glooiing zijn, wat heuvels in de omgeving. Ik woon nu aan de voet van de Vlaamse Ardennen en de Zwalmstreek, wanneer ik de streek verken kom ik telkens weer op plaatsen, dorpjes, kleine valleitjes, vergezichten,... waarbij ik telkens besef in wat voor een mooie streek ik woon. En toch op een half uur van Brussel, 15min van Gent, 50min van de kust, 45min van Antwerpen,...

Het is een buurt en omgeving die duurder en duurder wordt en in trek is bij mensen die de verstedelijking van de gemeenten rond Gent ontvluchten.

Platte pannekoeken zoals het noorden van Oost-Vlaanderen of de Kempen ben ik dus echt geen fan van, hoewel er uiteraard ook mooie omgevingen zijn. Maar ik moet die hellingen in de buurt hebben, net zoals sommige mensen de zee vlakbij moeten hebben.
 
Voor mij moet er toch vooral wat glooiing zijn, wat heuvels in de omgeving. Ik woon nu aan de voet van de Vlaamse Ardennen en de Zwalmstreek, wanneer ik de streek verken kom ik telkens weer op plaatsen, dorpjes, kleine valleitjes, vergezichten,... waarbij ik telkens besef in wat voor een mooie streek ik woon. En toch op een half uur van Brussel, 15min van Gent, 50min van de kust, 45min van Antwerpen,...

Het is een buurt en omgeving die duurder en duurder wordt en in trek is bij mensen die de verstedelijking van de gemeenten rond Gent ontvluchten.

Platte pannekoeken zoals het noorden van Oost-Vlaanderen of de Kempen ben ik dus echt geen fan van, hoewel er uiteraard ook mooie omgevingen zijn. Maar ik moet die hellingen in de buurt hebben, net zoals sommige mensen de zee vlakbij moeten hebben.
Aan welke kustgemeente geraak je van de zwalmstreek in 50 minuten?
 
Toen ik nog in Leuven studeerde, droomde ik van Kessel-Lo. Het is uiteindelijk een deelgemeente van Brugge geworden :unsure:
 
  • Unsure
Waarderingen: toru
Money no object en ik zou nog altijd in dezelfde gemeente wonen maar had ik allicht nog een extra woonst aan de kust en ergens in diep in Ardennen.

En waarschijnlijk ook iets in de Alpen maar dat valt buiten de opdracht vermoed ik :biglaugh:
 
Money no object en ik zou nog altijd in dezelfde gemeente wonen maar had ik allicht nog een extra woonst aan de kust en ergens in diep in Ardennen.
Waar aan de kust en waar in de Ardennen?
De Ardennen ken ik niet zo goed, maar aan de kust zit er wel veel variatie tussen de verschillende steden.
 
Waar aan de kust en waar in de Ardennen?
De Ardennen ken ik niet zo goed, maar aan de kust zit er wel veel variatie tussen de verschillende steden.

Ik kom meestal in Oostende of Heist, zeker de streek rond Heist is best gegeerd en niet goedkoop.

Voor de Ardennen zou het niet uitmaken waar, mogelijk streek rond Houffalize vooral om hoogtemeters te kunnen malen met fiets of loopschoene! In de buurt van Orval zitten lijkt me ook voordelen te hebben:biglaugh:
 
Voor mij is de kust geen must, ik ben altijd zot geweest van een iets meer landelijke/bosrijkere omgeving:

Damme,Moerkerke,Brugse ommeland van Zedelgem tot Maldegem, Heuvelland(Westouter enz).
Check :woohoo:

Mijn ouders wonen in de rand van Brugge, ik was eerst ook in die richting aan het kijken maar vond de prijzen daar nogal hoog.

Dan ben ik in de richting van Moerkerke beginnen kijken en eigenlijk de ideale koop gedaan.
Ook de ideale periode geweest qua prijzen, voor mijn budget heb ik nu geen nieuwbouw meer.

Doodlopende straat, 5min te voet naar de ene kant zit ik in’t centrum van het dorp aan bakker, slager en superette. 5min langs de andere kant en ik sta tussen de velden :biglaugh:

Brugge en Maldegem zijn ook nog altijd vlot bereikbaar, dus ik vind het hier wel ideaal.
Hier is er meer groen en is het rustiger maar toch is het niet te afgelegen.
 
Ik woonde vroeger bij mijn ouders thuis aan Ivago wat nog een stuk verder wandelen is van het centrum (misschien wel het dubbele). Ik heb dat tijdens bv de Gentse Feesten echt heel regelmatig gewandeld. Of bv van Gent Sint-Pieters als de bus niet kwam en/of het was goed weer.
Op een uurtje stond ik thuis.


Een half uur wandelen en net geen 3 km is toch easy peasy? Ik heb er mijn oude route eens naast gelegd en da's een uur wandelen en 5 km.

Een uurtje wandelen is toch geen wandelafstand :p ?
Op een uur ben ik van antwerpen (linkeroever) in knokke met de auto en dat zou ik nu ook niet om de hoek noemen.
 
Een uurtje wandelen is toch geen wandelafstand :p ?
Op een uur ben ik van antwerpen (linkeroever) in knokke met de auto en dat zou ik nu ook niet om de hoek noemen.
De afstand waarover mac-bc het had is 35 min wandelen. Da's toch echt wel wandelafstand? In Gent is het normaal hoor om 35 min te wandelen. Een uur ook.
 
Wonen in de anale driehoek zegt mij ook wel iets. De constante beerlucht die daar hangt schijnt goed te zijn voor de gezondheid.
 
Waar Wilcao woont - in Kanne- daar zou ik toch willen wonen.
De Voerstreek is ook zeer mooi, maar het ligt toch wat afgelegen binnen Vlaamse termen.
Er zouden zelfs problemen zijn qua stroom en watervoorziening van tijd tot tijd (?).
 
Wat mij betreft wonen we ideaal in buitenrand Kessel-Lo/Leuven. (Ik weet dat er ook genoeg haters zijn :biglaugh:)
- Top mede bewoners voor het grootste deel, super toffe sfeer, makkelijk te befietsen, ideaal voor jonge gezinnen.
- Supermarkt, school, bakker, etc op wandelafstand
- 5 minuten van de autostrade, stadscentrum, treinstation aan een kant en 5 minuten van weilanden, bossen, platteland, dorpen andere kant,
- Halfuurtje tot Brussel en Diegem met fiets en trein als het echt moet voor werk.
- Halfuurtje tot midden Limburg voor rest van familie en vrienden.
Al zou ik dan eerder een straat of 2 verder kiezen waar de villas staan met uitzicht van op een berg dan ons rijhuisje nu :biglaugh:
EXACT
 
De afstand waarover mac-bc het had is 35 min wandelen. Da's toch echt wel wandelafstand? In Gent is het normaal hoor om 35 min te wandelen. Een uur ook.

Ik heb ook ooit in steden gewoond en toch nooit 35 min gewandeld dat niet als doel had een leisure/sport wandeling te zijn. (Dus niks functioneels)

Heen en terug ben je een uur kwijt dan voor iets dat toch veel sneller is met de fiets of auto. Misschien ben ik te gehecht aan mijn tijd dan :p.

Of bezoek kun je dat toch ook niet aandoen. Ik woon nu 2km van het station en ik zie dat toch nooit iemand te voet doen door de wijk.
 
Terug
Bovenaan