Gegeerde gemeenten en steden

ThomasMore

Well-known member
Stel, budget is geen probleem, dat je kan kiezen waar je zou kunnen wonen... Wat is jullie meest gewilde locatie in Vlaanderen en welke regio's willen jullie liever mijden?

Zelf zou ik graag in Tervuren wonen en zou ik plaatsen als Zelzate en Hoboken liever mijden. Tervuren omwille van het landelijke karakter, de nabijheid van het Zoniënwoud, de charmante tram naar Brussel en de nabijheid van Brussel en Leuven.

Hoboken zou ik liever niet willen wonen omwille van die mega fabriek die daar pal in dat dorp staat.
 
Budget geen probleem Wss?
Gent stadsrand lijkt me wel iets.
Menen en Zelzate liever niet. Buurten van Brussel ook niet.
 
Stel, budget is probleem, dat je kan kiezen waar je zou kunnen wonen... Wat is jullie meest gewilde locatie in Vlaanderen en welke regio's willen jullie liever mijden?

Zelf zou ik graag in Tervuren wonen en zou ik plaatsen als Zelzate en Hoboken liever mijden. Tervuren omwille van het landelijke karakter, de nabijheid van het Zoniënwoud, de charmante tram naar Brussel en de nabijheid van Brussel en Leuven.

Hoboken zou ik liever niet willen wonen omwille van die mega fabriek die daar pal in dat dorp staat.

Ik woon er al even niet meer, maar welke fabriek staat daar pal in Hoboken? Umicore is toch meer aan de rand?
En Hoboken is allesbehalve een dorp he.
 
Bossut-Gottechain (deelgemeente van Grez-Doiceau), in een mooie oude pastorijwoning... Hol van Pluto maar op zich nog wel aanvaardbaar ontsloten per spoor & de N25. Mooi tussen Leuven, Waver & Brussel in, superlandelijk,...
 
Ik zou praktisch overal kunnen wonen, alleen heb ik echt een degoût van dorpskernen waar praktisch niks te doen is en waar weinig zaakjes zijn. Dus praktisch elke middelgrote gemeente is OK, maar zet mij niet in Opper-in-den-Wezendalbeek met 400 inwoners en enkel café rond punt. Minuspunten voor lintbebouwing :).
 
Ik zou praktisch overal kunnen wonen, alleen heb ik echt een degoût van dorpskernen waar praktisch niks te doen is.
Is voor mij dan weer ideaal, op voorwaarde dat er voldoende voorzieningen zijn binnen de 5km (supermarkt, apotheek, huisarts,...). 😁

Puur in functie van de dochter is de nabijheid van openbaar vervoer, scholen en sportvoorzieningen wel een criterium geweest bij de huizenzoektocht. Zodra die het huis uit is, hoop ik op een rustig plekje in het groen!
Ik woon nu in de Vlaamse Ardennen,bevalt me prima! Mijn zus woonde vroeger in Gent centrum en ik werd bijna paranoïde van de continue stroom aan geluiden, dag en nacht. Daar pas ik dus met plezier voor!
 
Stel, budget is probleem, dat je kan kiezen waar je zou kunnen wonen... Wat is jullie meest gewilde locatie in Vlaanderen en welke regio's willen jullie liever mijden?

Zelf zou ik graag in Tervuren wonen en zou ik plaatsen als Zelzate en Hoboken liever mijden. Tervuren omwille van het landelijke karakter, de nabijheid van het Zoniënwoud, de charmante tram naar Brussel en de nabijheid van Brussel en Leuven.

Hoboken zou ik liever niet willen wonen omwille van die mega fabriek die daar pal in dat dorp staat.
Ik zou omwille van jouw redenen dan Hoeilaart verkiezen. Trein i.p.v tram, en nog dichter bij Brussel. Leuven interesseert me zo niet.

Maar gezien budget geen probleem is, is een huis mét serieuze tuin in Schaarbeek, Etterbeek, Oudergem, een van de Woluwe's, ... ook goed.
 
Wat mij betreft wonen we ideaal in buitenrand Kessel-Lo/Leuven. (Ik weet dat er ook genoeg haters zijn :biglaugh:)
- Top mede bewoners voor het grootste deel, super toffe sfeer, makkelijk te befietsen, ideaal voor jonge gezinnen.
- Supermarkt, school, bakker, etc op wandelafstand
- 5 minuten van de autostrade, stadscentrum, treinstation aan een kant en 5 minuten van weilanden, bossen, platteland, dorpen andere kant,
- Halfuurtje tot Brussel en Diegem met fiets en trein als het echt moet voor werk.
- Halfuurtje tot midden Limburg voor rest van familie en vrienden.
Al zou ik dan eerder een straat of 2 verder kiezen waar de villas staan met uitzicht van op een berg dan ons rijhuisje nu :biglaugh:

Anders een deftig herenhuis in Zurenborg of Markgrave in het Antwerpse, maar dan moet eigenlijk je hele leven zich ook in Antwerpen afspelen.
 
Gegeerd: zowat elke Brusselse gemeente. 6 jaar in Vlaanderen gewoond (Mechelen) en ik vond het vreselijk
 
Gegeerd: zowat elke Brusselse gemeente. 6 jaar in Vlaanderen gewoond (Mechelen) en ik vond het vreselijk
Een ex-collega van me is oorspronkelijk van Colombia en woonde hier in Brussel. Dan na een periode in het buitenland terug naar België gekomen om te wonen en werken in Mechelen.

Die zei dus net hetzelfde, woont ondertussen dan ook terug in Brussel.
 
Er zijn wel een aantal plaatsen die ik zou zien zitten als budget geen probleem zou zijn.

't Zoute
In Latem langs de Leie
Stadspaleis in Brugge langs de reien.
In Kortrijk op t'Hoge
Zeker dat aan de oevers van de Outhe mij ook wel wat kan bekoren. Datvdan in het geval van niet meer te moeten werken natuurlijk.

Eigenlijk allen rustig gelegen. Ruim. Maar dicht genoeg bij alles. Water in de buurt spreekt me ook wel aan.
 
Ik woon in Mol eigenlijk goed in deze fase van mijn leven en ik woon in een ruim huis met een ruimte tuin. Zuid-Limburg lijkt me wel heel mooi om te wonen of de (Vlaamse) Ardennen, maar ik woon nu al ver genoeg van mijn vriendenkring in het Antwerpse dat verder wegtrekken het allemaal nog eenzamer zou maken. Mocht ik single zijn zou ik terug in Antwerpen centrum gaan wonen waar ik vroeger zat op de Kleine Markt. Heerlijk wonen was dat.

Liever niet: Charleroi of een typische nieuwbouwverkaveling.
 
Wat mij betreft wonen we ideaal in buitenrand Kessel-Lo/Leuven. (Ik weet dat er ook genoeg haters zijn :biglaugh:)
- Top mede bewoners voor het grootste deel, super toffe sfeer, makkelijk te befietsen, ideaal voor jonge gezinnen.
- Supermarkt, school, bakker, etc op wandelafstand
- 5 minuten van de autostrade, stadscentrum, treinstation aan een kant en 5 minuten van weilanden, bossen, platteland, dorpen andere kant,
- Halfuurtje tot Brussel en Diegem met fiets en trein als het echt moet voor werk.
- Halfuurtje tot midden Limburg voor rest van familie en vrienden.
Al zou ik dan eerder een straat of 2 verder kiezen waar de villas staan met uitzicht van op een berg dan ons rijhuisje nu :biglaugh:

Anders een deftig herenhuis in Zurenborg of Markgrave in het Antwerpse, maar dan moet eigenlijk je hele leven zich ook in Antwerpen afspelen.


Heb vlak naast het provinciaal domein in Kessel-Lo gewoond en dat was idd wel tof. Ook nog op wandelbare afstand van het station en Leuven in het algemeen
 
Ik haat plastieken gemeentes, je hebt zo van die gemeentes waar elke bouwstijl toegelaten is en de huizen in elke richting neergepland worden, kriskras door elkaar, nul charme, heel veel kitsch. Zelf wonen we in zo een gemeente en dat is eigenlijk wel storend. We zitten hier ook massaal met open ruimte die ingenomen is door de meest marginale campings. Heb je dan toch betere wijken dan heb je hier van die mensen die heel hun tuin in rode kiezel leggen en omheinen met kunststof schermen. Ook het kunstgras en de ondoorlaatbare tegels mogen niet ontbreken.

Voor mij is de kust geen must, ik ben altijd zot geweest van een iets meer landelijke/bosrijkere omgeving:

Damme,Moerkerke,Brugse ommeland van Zedelgem tot Maldegem, Heuvelland(Westouter enz).

Toch aan de kust:
De Haan, Nieuwpoort:Simli-wijk. Koksijde/Oostduinkerke: aan Hannecartbos, aan plaatsduinen, aan witte burg, Sint-Idesbald, etc...

Ardennen spreken me ook altijd aan. Maar minder realistisch met het gezin.

zeker niet:
Gent, Antwerpen, Brussel, Roeselare, Kortrijk, Sint-Niklaas, Lokeren,Aalst.
 
Quasi elke gemeente in West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen of Vlaams-Brabant mits op enkele km's van autostrade of heel goeie openbaar-vervoerverbinding. Huis moet dan gewoon een tuin hebben en niet te dicht bij industrie liggen.

Meer eisen heb ik niet.
 
In Kanne :unsure: . Meen ik echt. Woon nu een dorp verder, maar zou direct terug daar gaan wonen moest ik niet naar het budget moeten kijken. Grote steden lijken me niet echt iets voor mij, maar ik vond Mechelen wel echt een leuke stad, dus misschien daar ergens als ik in een stad zou willen wonen.
 
Als ik niet meer zou moeten werken:
Ergens Bastogne ofzo, maar dat is niet Vlaanderen.

Anders ergens Limburg, regio Sint-Truiden of Tongeren ofzo.
 
In Kanne :unsure: . Meen ik echt. Woon nu een dorp verder, maar zou direct terug daar gaan wonen moest ik niet naar het budget moeten kijken. Grote steden lijken me niet echt iets voor mij, maar ik vond Mechelen wel echt een leuke stad, dus misschien daar ergens als ik in een stad zou willen wonen.
Kanne is ook wel echt een prachtig dorp en die omgeving is :clap::clap::clap:.
 
Moest ik geen kinderen hebben dan graag centrum Antwerpen stad, ergens chique loft rond het MAS of Zuid.

Villa in Knokke-Heist / Zoute, we hebben er nu een bescheiden app dus dat mag wel is geüpgrade worden :unsure:
 
Terug
Bovenaan