Misschien wel voor Chelark007?Ik zie het nut niet om te refereren naar zaken die meer dan 30 jaar geleden zijn.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Misschien wel voor Chelark007?Ik zie het nut niet om te refereren naar zaken die meer dan 30 jaar geleden zijn.
Rekening houden met elkaar kennen veel mensen niet meer.
Tis ok ze man. Vriendelijk bedankt.Misschien wel voor Chelark007?
Inderdaad, Self-Entitled dekt het best de lading.Rekening houden met elkaar kennen veel mensen niet meer.
Ik denk oprecht dat we het "ik ken u niet en ge kunt mij toch niets doen dus hou ik mij voor niks in" gedrag dat je op internet ziet stilaan zich ook begint te integreren in de maatschappij.Inderdaad, Self-Entitled dekt het best de lading.
Vandaag rij ik met de auto naar de winkel, komt er een fietser van links, hij maakte geen aanstalten om te remmen dus deed ik het maar. En u dan zo aankijken alsof de weg van hem is. Terwijl ik hem prima omver hadden kunnen kegelen.
Of gisteren fiets ik rond aan het WK gravel, ik kom op 100m van het parcours en rij misschien nog 15 per uur. Wandelt er iemand de straat over zonder te kijken, ik rij op het fietspad en rij nog net voor hem door. Begint die daar vanalles naar mij te roepen.
Zaterdagavond rij ik met de auto op een baan waar je 70 mag, met een perfect volledig afgescheiden fietspad. Rijdt er daar een wielertoerist op straat, beetje bezig met zijn gsm.
Dat zijn nu toch dingen die je 10 jaar geleden niet zag. Of word ik gewoon een oude verzuurde zak?
Je moet de fietser of voetganger natuurlijk ook kunnen zien wat ook niet altijd het geval is ..Vandaag weer mijn dagelijks ritje langs de binnenbaantjes gedaan. Er moeten er toch altijd zijn die met hun auto geen enkele moeite doen om even te vertragen. Of ze nu inhalen of kruisen, gewoon vol gas er langs, op nog geen meter van je stuur. Zonder enig besef hoe gevaarlijk dat kan zijn.
Dat heeft nu eens niets te maken met wat ik postte.Je moet de fietser of voetganger natuurlijk ook kunnen zien wat ook niet altijd het geval is ..
Ik heb al kwade fietsers geweten die op mijn motorkap klopten en teken deden van: Zedde gij zot of wat? Eikel!
Maar in bepaalde gevallen is zo'n reactie zinloos (want de volgende keer doe ik identiek hetzelfde). Sterker nog: Dan moeten ze eigenlijk blij zijn dat ze kwaad zijn en niet 'zwaar gewond' omdat ik anticipeer / voorzie dat er mogelijks fietsers voorbij rijden.

Voetgangerspad=zebrapad? Daar aan de linkerkant? Daar kan toch geen auto in dat vak? Ik snap ook niet goed waar de fietser dan vandaan komt, ze hebben gewoon een fietspad.Bijvoorbeeld
Deze locatie (als daar een mini van geparkeerd staat aan het voetgangerspad dan ..)
![]()
Street View · Google Maps
Verken een plaats op een nog interactievere manier in Google Maps.www.google.be
Ik zie geen borden, dus moeten de fietsers daar voorrang aan rechts verlenen.Of deze (als een fietser van links komt)
![]()
Street View · Google Maps
Verken een plaats op een nog interactievere manier in Google Maps.www.google.be
Ja kijk de situatie is verwarrend bij die eerste foto.Dat heeft nu eens niets te maken met wat ik postte.
Voetgangerspad=zebrapad? Daar aan de linkerkant? Daar kan toch geen auto in dat vak? Ik snap ook niet goed waar de fietser dan vandaan komt, ze hebben gewoon een fietspad.
Ik zie geen borden, dus moeten de fietsers daar voorrang aan rechts verlenen.
En inderdaad onlangs dus zo'n jonge gast die dan gewoon kwaad was op mij dat ik hem net niet mee had en dan van zijn oren maakte ..Dat is waarDat heeft nu eens niets te maken met wat ik postte.![]()

Ik moet zeggen dat ik dat met de auto net wel doe (vertragen en/of voldoende ruimte geven), de laatste tijd toch regelmatig wel eens een duimpje/andere bedanking van fietsers gekregen daarvoor.Vandaag weer mijn dagelijks ritje langs de binnenbaantjes gedaan. Er moeten er toch altijd zijn die met hun auto geen enkele moeite doen om even te vertragen. Of ze nu inhalen of kruisen, gewoon vol gas er langs, op nog geen meter van je stuur. Zonder enig besef hoe gevaarlijk dat kan zijn.
Ik kan beamen dat je behoort tot de minderheid. Die situatie van Remake is mijn grootste frustratie als ik fiets. Ik mijd centrums zoveel mogelijk en fiets liefst op de binnenbanen maar iedere keer is er wel iemand die niet vertraagt en uw rakelings voorbij scheurt. Auto's vertragen nog soms maar ik denk dat ik nog geen enkele tractor heb weten vertragen terwijl die nog breder zijn, dan weet ik op voorhand al dat ik best in de gracht spring.Wegens werken is er hier zo’n binnenbaantje tijdelijk van 70 naar 50 gegaan o.a. voor de fietsers om die reden.
Mij lijkt dat eigenlijk net common sense te zijn om bij naderen/inhalen van een fietser te vertragen, het is niet omdat je 70 mag dat je daarvoor die fietser aan 70 moet voorbij knallen maar blijkbaar behoor ik tot de minderheid.

Ik zie letterlijk dagelijks 10-tallen fietsers die zich niks aantrekken van voorrangsregels. Typisch op de punten waar ook veel auto's in de fout gaan, gaan gewoon alle fietsers in de fout.Heb het maar eens voor. Doodgereden worden door een 14-jarige die het niet nodig vindt om zich aan de voorrangsregels te houden of uit zijn doppen te kijken.
![]()
73-jarige fietser overleden na botsing met andere fietser in Rotselaar: "Atypisch ongeval" volgens parket | VRT NWS Nieuws
Een 73-jarige fietser uit Rotselaar is woensdagnamiddag om het leven gekomen. Dat gebeurde na een aanrijding met een andere fietser in zijn eigen gemeente.www.vrt.be
Of op de weg zelf. Stop/driehoek negeren, zelfs niet eens naar links kijken wat er aankomt, maar gewoon rechtsaf slaan en denken dat ze niet hinderlijk zijn omdat ze helemaal tegen de rand blijven.Hoeft zelfs geen voorrang van rechts te zijn. Zelfs als er een omgekeerde driehoek (B1) staat, wordt dit vaak genegeerd door fietsers die zich zonder verpinken voor je neus op het (veel te smalle) fietspad gooien.