Gebruik jij je smartphone op het toilet

Waarmee houd je je doorgaans bezig op het toilet tijdens de grote boodschap?

  • Niets

    Stemmen: 8 8,4%
  • Smartphone

    Stemmen: 85 89,5%
  • Lezen (fysieke media)

    Stemmen: 2 2,1%
  • Andere bezigheid

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    95

Cattadelic

Well-known member
Bon, mijn vrouw vindt het "vies" naar eigen zeggen. Mezelf en mijn nageslacht zien er geen graten in. Dus hoe zit het bij jullie?
 
Pre gsm tijdperk: beetje voortlezen in zo een of ander boekske met 1001 moppen (of zoiets)
Sinds enkele jaren lees ik regelmatig wat voort in een ebook op smartphone.
 
Pre gsm tijdperk: een bus luchtverfrisser nemen en de kleine lettertjes lezen.

gsm-tijdperk nokia 3210: snake

Smartphone: " tinternet "
Bus luchtverfrisser lezen: 2 minuten.
Snake: 4 minuten
Tinternet: +10 minuten, afhankelijk van de grootte v/d boodschap en warmte van de ruimte.

Vroeger, pre-digicorder tijdperk lag ook 'TV gids', zo´n A3 boekske waar tv programma´s, nieuwste nieuwtje over de cruise van Jacky Lafon, een paar sudoku´s en een Hagar in stonden, en de toffe dingen meestal vanachter.

Nu is kakken een pure injectie van verslavende internet gewoontes. Vooral van dat eindeloos swipen op instagram kan ik echt onnozel worden, it tricked me.
 
Laatst bewerkt:
ik ben daar wel een paar minuten mee bezig, met de grote boodschap.
vroeger las ik dan in een tijdschrift of stripverhaal, nu is dat bezig zijn op de smartphone.
 
Meestal smartphone maar het kan ook een tijdschrift zijn.

En ja ik vind dat zelf ook vies, maar ik was mijn smartphone ook geregeld. Ik weet dat het niet aangeraden wordt maar ik spoel m'n smartphone geregeld af onder de kraan. Ik was dan m'n handen en met m'n handen vol zeep wrijf was ik ook m'n smartphone. Daarna spoel ik die goed af, droog ik die af met een handdoek en laat ik die nog uren natuurlijk verder drogen alvorens ik die eventueel weer oplaad. Opladen met vocht in de connector is geen goed plan. Ik doe dat al vele jaren (meerdere generaties smartphones) en heb er nog nooit problemen mee gehad.
 
Smartphone, tijdschrift, boek, krant, ... ze noemen dat het Gemak voor iets.

Vies? Dat is relatief. Ik was mijn handen en zorg ervoor dat ik geen Blijde Boodschap aan mijn handen heb. Als je daarover gaat doordenken ga je niets meer aanraken, want wie waar al die andere mensen aan gezeten hebben voor ze die klink of knop hebben aangeraakt.
 
Jup en dat is het meest kalme moment van de dag. Letterlijk en figuurlijk valt er dan een last van m'n schouders.
Nuja, m'n achterste.

Ik kan er gemakkelijk een halfuur zitten, of toch tot het moment dat m'n benen slapen.
 
Vroeger: tijdschriften lezen en herlezen of inderdaad strips!

Vandaag de dag: gsm scrollen of wat berichtjes beantwoorden.
 
Ik kan soms moeilijk schijten maar als het niet lukt voel ik mij gewoon niet goed dus het heeft dan geen zin iets 'anders' te gaan doen.
Dat ik ben dan inderdaad op de smartphone aan het turen en dan gaat dat vlotter. (en daarna de handen wassen he)

Eerlijk? Ik dacht dat ik ne 'rare' was op dat vlak (dat dit niet hoort) maar nu zie ik dat 89.9% daarop gestemd heeft in dit topic. :tongue:
 
Ik heb heel het jommekes repertoire gelezen op de pot vroeger. Lag altijd een stapel van 20 30. Elke week mocht een ander de stapel bepalen.

Tegenwoordig is wc quality time (ik ga boven kakken en doe het kinderpoortje toe :laugh:). Quality time = bank bellen of overschrijvingen doen of zo zonder dat er een kind aan me hangt.
 
Terug
Bovenaan