Garantie tablet of niet

contextbinder

Well-known member
Vraagje - @contextbinder is gierig geweest en heeft zich laten verleiden tot het aankopen van een OnePlus Tab 3 tablet - dat spel is razend snel, heeft een mooi beeldscherm, die batterij gaat eeuwen mee, geluid zoals in een dancing - er is echter 1 probleem: met de regelmaat van de klok werken apps die ik veel gebruik niet, de tablet herstarten en het is meestal opgelost

ik vraag me nu af of zoiets valt onder garantie gezien ik niet weet wat de oorzaak is; de tablet of de app - iemand die dit weet?

opvallend: Ipad van 8 (bijna 9) jaar oud heeft nooit dat probleem gehad, het zal volgende keer dus terug een Ipad worden, zal dan wel een nier ofzo verkopen.

Vraagje - @contextbinder is gierig geweest en heeft zich laten verleiden tot het aankopen van een OnePlus Tab 3 tablet - dat spel is razend snel, heeft een mooi beeldscherm, die batterij gaat eeuwen mee, geluid zoals in een dancing - er is echter 1 probleem: met de regelmaat van de klok werken apps die ik veel gebruik niet, de tablet herstarten en het is meestal opgelost

ik vraag me nu af of zoiets valt onder garantie gezien ik niet weet wat de oorzaak is; de tablet of de app - iemand die dit weet?

opvallend: Ipad van 8 (bijna 9) jaar oud heeft nooit dat probleem gehad, het zal volgende keer dus terug een Ipad worden, zal dan wel een nier ofzo verkopen.
In plaats van enkel te herstarten al eens een terug naar fabrieksinstellingen gedaan?

Dat is wat ook gaat gebeuren op de hersteldienst van de fabrikant.

In plaats van enkel te herstarten al eens een terug naar fabrieksinstellingen gedaan?

Dat is wat ook gaat gebeuren op de hersteldienst van de fabrikant.

Al 2 x gedaan, soms werken bepaalde apps een paar dagen, soms paar uur - heel sporadisch kan ik bvb. ook niet switchen tussen tabbladen chrome - gewoon even kleiner en terug groter en tis in orde maar toch

Als je al factory resets hebt gedaan dan zou k voor de garantie gaan

Gebruik je originele kabels. Heb je accecoires? Mischien daar eens variatie in brengen?

Als je al factory resets hebt gedaan dan zou k voor de garantie gaan

Gebruik je originele kabels. Heb je accecoires? Mischien daar eens variatie in brengen?

Gebruik is basic, geen toebehoren - enkel originele lader.

Mss eens contact opnemen met shop waar ik het kocht, onoverkomelijk is het niet - maar wel vervelend. Het vreemde is dat het slechts een handvol apps zijn die dat vertonen - maar één is wel mijn bankapp en das lastig.

Dit lijkt me toch eerder een softwareprobleem, als je het bij herinstalleren wél terug ok krijgt voor even. Mogelijks je Google-profiel die telkens meegeladen wordt die ergens corrupt is? Je zou eens een nieuwe google-account moeten maken en daarop de bank-app installeren, maar niks anders.

Dit lijkt me toch eerder een softwareprobleem, als je het bij herinstalleren wél terug ok krijgt voor even. Mogelijks je Google-profiel die telkens meegeladen wordt die ergens corrupt is? Je zou eens een nieuwe google-account moeten maken en daarop de bank-app installeren, maar niks anders.
Ik denk idd ook dat het software gerelateerd is, heb nu eens nieuw Google profiel geprobeerd maar geen succes, ga eens mijn Saxo eens contacteren want die springt er zwaar bovenuit in negatieve zin.

Mogelijk is het de te agressieve batterij saving optie die apps gaat bevriezen.
Normaal heb je ergens wel de optie om die uit te schakelen voor bepaalde apps.

Ondertussen contact gehad met bank en het is dus een software issue met hun app - ze krijgen nog gelijkaardige klachten binnen en werken er aan (= vaktaal om te zeggen dat ze weten dat er een propleem is maar dat ze niet weten hoe het komt). Vreemd genoeg heeft die app op de Ipad daar dus geen last van - geen idee of die verschillen in opbouw.

Advies is dus om in te loggen via de website en niet via de app.

Terug
Bovenaan