Even een belachelijke analogie posten. Een relatie is werken, constant.
Het succes van een relatie hangt af van de verhouding water en wijn. U water/wijnvat is een communicerend vat met dat van u partner.
Iedereen moet water bij zijn wijn doen maar als er teveel water bijkomt zal de wijn niet lekker meer zijn en zit de verhouding scheef en is iemand (of beide) niet gelukkig in de relatie.
Het is die balans waar je naar moet streven, de wijn moet voor iedereen lekker blijven. Als het minder goed gaat, sta dan eens stil bij de vraag, hoeveel water heb ik de laatste tijd bij hare wijn gekapt?
Het is aan u om niet teveel water bij u wijn te laten kappen en dat doet ge door te praten met u partner en het duidelijk te maken dat uwe wijn niet lekker meer smaakt. Als u partner tegen u zegt dat haar wijn niet lekker meer smaakt is het omdat gij er teveel water hebt bijgekapt.
Dus door te praten over de dingen die ge anders wilt blijft ge mooi in balans en blijft ge dus als koppel samen. Ik ben al 18 jaar samen met die van mij en onze balans is ook niet altijd pefect, maar door te praten komt het wel altijd weer goed.