Reverz
Well-known member
Dit is gewoon een eerste logische opstap in de evolutie naar de finale endgame: CaaS, Car as a Service. En dan gaat het finaal over zelfrijdende wagens die je on-demand oproept, niet over eentje die je elke maand leased en evengoed nog 90-95% van de tijd stil staat.
Eerst gaat de wagen als bezit er uit en dat zal véél sneller gaan gebeuren dan velen hier nu willen geloven. Intussen doet men in de autosector wat ze eigenlijk in elke andere sector ook proberen als het kan: een vast maandelijks inkomen garanderen. Eerste gaan ze mensen voor opties laten betalen om ze al wat in de juiste richting te masseren om dan te zeggen "ge betaald eigenlijk al voor de helft maandelijks, waarom niet voor het hele bedrag?".
In een vacuum waar hebzucht niet bestaat zijn producten "as a Service" sowieso het beste systeem, het zorgt ervoor dat grondstoffen efficienter gebruikt worden, fabrikanten krijgen incentive om hun producten zo duurzaam mogelijk te maken zodat ze zo lang mogelijk meegaan. Zolang het product werkt genereert het geld... dat is het totaal tegenstelde van wat we nu hebben waar producten nieuwe geldstromen blokkeren zolang ze blijven werken. Fabrikanten hebben dus incentive om hun producten kwalitatief minder goed te maken.
Allemaal vooral leuk in theorie natuurlijk, in praktijk is de consument bijna altijd de dupe van een "as a Service" systeem.
Eerst gaat de wagen als bezit er uit en dat zal véél sneller gaan gebeuren dan velen hier nu willen geloven. Intussen doet men in de autosector wat ze eigenlijk in elke andere sector ook proberen als het kan: een vast maandelijks inkomen garanderen. Eerste gaan ze mensen voor opties laten betalen om ze al wat in de juiste richting te masseren om dan te zeggen "ge betaald eigenlijk al voor de helft maandelijks, waarom niet voor het hele bedrag?".
In een vacuum waar hebzucht niet bestaat zijn producten "as a Service" sowieso het beste systeem, het zorgt ervoor dat grondstoffen efficienter gebruikt worden, fabrikanten krijgen incentive om hun producten zo duurzaam mogelijk te maken zodat ze zo lang mogelijk meegaan. Zolang het product werkt genereert het geld... dat is het totaal tegenstelde van wat we nu hebben waar producten nieuwe geldstromen blokkeren zolang ze blijven werken. Fabrikanten hebben dus incentive om hun producten kwalitatief minder goed te maken.
Allemaal vooral leuk in theorie natuurlijk, in praktijk is de consument bijna altijd de dupe van een "as a Service" systeem.