Zijn doelstelling is 1 januari 2024 maar lijkt mij al een beetje optimistisch want Bouchez gaat waarschijnlijk weer de boel blokkeren als men verder gaat onderhandelen over de details tijdens de zomer

. Dus ik verwacht niet dat al die punten gaan doorgeraken.
Zoals al eerder gezegd:
10.000 winst *0,85 * 0,75 = 6.375 euro in je privéhandjes tegenover 6.800. Lager dan voorheen maar stukken beter dan hoogste tarief van de PB waar sociale bijdragen + gemeentebelasting + 50% personenbelasting zit.
Ik vermoed dat de minimumbezolding van de bedrijfsleider wel gaat stijgen zodat er terug wat geld komt in de sociale zekerheidskas want daar is de situatie rampzalig

.
De bedoeling is dat de schalen meeaangepast worden in de personenbelasting (maar niet de tarieven) dus dat effect gaat de stijging van de minimumbezolding ietwat neutraliseren. Bedoeling zal waarschijnlijk vooral zijn om meer sociale zekerheidsbijdragen binnen te krijgen.
Gaat niet meer zijn zoals de afgelopen 5 jaar want dat waren eigenlijk wel gouden tijden voor de freelancevennootschappen.
Denk dat velen die freelancer-vennootschap gaan, achteraf zeggen "And to think, I hesitated"