Ik zie dat de Fod Financien de status "influencer" héél au serieux neemt. Neem nu dit
https://financien.belgium.be/nl/par...aar-inkomen/belastbaar-inkomen/influencers#q4
Een tijdje geleden was er ook een hetze omdat die mensen geen btwnummer of niks hadden.
Typisch voor de fiscus praten ze over belastingen en btw betalen, maar over de beroepskosten van influencers geen woord....
Het zou toch leuk als we een nacebelcode voor influencer aanvragen. Stel dat je een beginnende "travel influencer" wordt. Je zou al je vliegtickets en hotelkosten als beroepskost kunnen inbrengen. Héél interessant niet waar? Ondertussen maak je wat reels over "best places to go to...." (dat is easy peasy). Ondertussen geniet je ook privé van dat chique hotel die je lekker kunt inbrengen als kost.
Wat denken jullie? Briljant idee of toch héél hoog risico op een verwerping van kost? Van een hobby uw beroep maken....lijkt wel fun.
High end iphone om de 2 jaar aankopen? "tis voor instagram meneer"
Waarom dat tripje naar New york? "tis voor instagram meneer"
"5x reizen op een jaar?" "ik moet mijn volgens content bezorgen meneer of de algoritme van instagram toont mij niet meer".
This could work....