Ik ben sinds december aan het zoek naar een freelance IT-activiteit in de wereld van data, AI, functionele en business analyse, business architectuur. Ik heb goede programmeerkennis maar zoek geen DEV job, liever iets tussen business en IT of overkoepelend zoals business architectuur. Momenteel heb ik 12j werkervaring en masterdiploma Computerwetenschappen.
Ik heb ondervonden dat het toch niet makkelijk is om een goede eerste klant te vinden. Ik was lang in de running bij een grote retailer maar die hielden me een beetje aan het lijntje en ze hebben uiteindelijk vorige week beslist dat ze geen freelancers meer mogen aanwerven van directie. Van dagprijs werd nog niet gesproken en dat was ook niet mijn hoogste prio, dus dat kon het niet zijn. Retail staat natuurlijk erg onder druk. In tussentijd ook een consultingbedrijf gecontacteerd maar die zeiden ook dat het momenteel erg rustig was.
Omdat ik niet zo maar eender welke job/bedrijf/locatie wil, probeer ik de tussenpartijen een beetje te vermijden en probeer ik zelf bedrijven te contacteren die me interesseren. Vaak krijg ik hier ook het antwoord dat bepaalde jobs (nu) enkel voor internen zijn.
Misschien is deze aanpak van mij niet ideaal en moet ik gewoon tussenpartijen hun werk laten doen of is het voor een niet-pure-developer iets moeilijker? Alle suggesties zijn welkom