FreeRealEstate
Active member
Werken ze ook hard genoeg voorWij hebben zelfstandige thuisverpleegsters met 120K omzet op jaarbasis, je zou voor minder.
Echte kosten hebben ze niet. Praktijkbijdrage reeds afgerekend.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Werken ze ook hard genoeg voorWij hebben zelfstandige thuisverpleegsters met 120K omzet op jaarbasis, je zou voor minder.
Echte kosten hebben ze niet. Praktijkbijdrage reeds afgerekend.
Verpleegkundigen die 1,2 miljoen omzet per jaar halen? Hoe dan?Er zijn er ook met een tienvoud daarvan![]()
Onlyfans?Verpleegkundigen die 1,2 miljoen omzet per jaar halen? Hoe dan?
Met onlyfans of ASMR.Verpleegkundigen die 1,2 miljoen omzet per jaar halen? Hoe dan?
Mijn vriendin en ik hebben alle twee een BV. Welke banken houden effectief rekening met liquidatiereserves, VVPR-bis dividenden voor een voorstel van een woonkrediet? Voorlopig hebben we enkel Van Breda ( onze bank ). KBC wou maar 250K als hypothec lenen en dan 3 bullet leningen op twee liquidatiereserves ( met een hogere rente + telkens notariskosten dus komt heel duur uit ). Samen dus niet eens het bedrag dat we wouden lenen... Argenta aan de telefoon leek ook niet in het verhaal te springen van 2 freelancers die een woningkrediet willen => "We kunnen geen krediet geven op toekomstige winsten". Wie zegt dat een loontrekkende zijn loon gaat vasthouden komende jaren ?
Inderdaad, als je maar €2000 netto verdient officieel wordt het moeilijk zonder eigen inputVoor mensen die denken aan freelancer te worden en het fiscaal optimaal te doen: Als je een lening wilt van +300K, probeer het toch ervoor af te sluiten of zie dat je al dividenden hebt uitgekeerd. Veel banken en hun hoofdzetels gaan echt niet mee in het verhaal...
Enkele pagina's terug vermeld: mijn boekhouder zei dat men problemen kon maken bij controle wanneer je geld leent van de zaak om te investeren in beleggingen. Ik vind het wat belachelijk, want je kan ook winst maken met immo en dat mag wel.Geld uit de vennootschap halen:
- loon versus lening met vaste looptijd (niet voor wagen, niet hypothecair)
Waarom zou je het niet altijd via die lening doen? Lijkt in alle opzichten toch fiscaal voordeliger dan belasting via loon?
Ok je kan geen IPT opbouwen en 20 versus 25% vennootschapsbelasting, maar je kan het prive geld wel beter investeren, etc…
Totaalplaatje lijkt mij altijd in voordeel van de lening te zijn?
Maar op zich hoeft de lening als ze niet-hypothecair is toch niet verantwoord te worden? Of je die nu gebruikt om een hobby mee te bekostigen of om eten mee te kopen of te beleggen…Enkele pagina's terug vermeld: mijn boekhouder zei dat men problemen kon maken bij controle wanneer je geld leent van de zaak om te investeren in beleggingen. Ik vind het wat belachelijk, want je kan ook winst maken met immo en dat mag wel.
En het verlies heb je wel zelf altijd te slikken, maar als je dan eens winst maakt, zou men die willen belasten alsof het op de zaak was gedaan. Belastingdienst wil dus van 2 walletjes eten, lijkt me niet fair, maar ja.
Als in uw vennootschap bvb 200k staat die je pas later kan uitkeren via liquidatiereserve, dan kan je van dit bedrag gaan lenen. Het moet wel terugbetaald worden uiteraard eenmaal je dividend of liquidatieserve uitkeert en een afgesproken rente op betaald worden.is het mogelijk om te lenen van uw vennootschap voor uw woning? Wat zouden hier de mogelijke nadelen dan van zijn?
Ik ben geen boekhouder of fiscalist he, maar dat is toch wat ik erover te weten gekomen ben na wat opzoeken…Bedankt! Dat lijkt me dan ook wel een interessante optie
Ik heb by kbc een keyman comfort daarvoor.Zijn hier mensen die hun Schuldsaldoverzekering (SSV) tbv hun (prive)hypotheek door de vennootschap laten betalen?
Ik heb er al over gegoogled, maar het is me niet helemaal duidelijk of dit nu mogelijk is? Of wellicht alleen onder speciale (ongunstige?) voorwaarden.
Je kan ook uw IPT gebruiken bvb.Voor mensen die denken aan freelancer te worden en het fiscaal optimaal te doen: Als je een lening wilt van +300K, probeer het toch ervoor af te sluiten of zie dat je al dividenden hebt uitgekeerd. Veel banken en hun hoofdzetels gaan echt niet mee in het verhaal...
Ik doe niet aan IPT. Ik beleg privéJe kan ook uw IPT gebruiken bvb.
Ik doe niet aan IPT. Ik beleg privé

Dit is wel herkenbaar helaas. Als je niet al hebt aangetoond om tenminste 3 jaar op rij een dividend uit te hebben gekeerd, dan willen de banken dit niet mee nemen in hun berekeningen heb ik gemerkt. Dus als startende freelancer moet je dus een drietal jaar wachten.Mijn vriendin en ik hebben alle twee een BV. Welke banken houden effectief rekening met liquidatiereserves, VVPR-bis dividenden voor een voorstel van een woonkrediet? Voorlopig hebben we enkel Van Breda ( onze bank ). KBC wou maar 250K als hypothec lenen en dan 3 bullet leningen op twee liquidatiereserves ( met een hogere rente + telkens notariskosten dus komt heel duur uit ). Samen dus niet eens het bedrag dat we wouden lenen... Argenta aan de telefoon leek ook niet in het verhaal te springen van 2 freelancers die een woningkrediet willen => "We kunnen geen krediet geven op toekomstige winsten". Wie zegt dat een loontrekkende zijn loon gaat vasthouden komende jaren ?