Heb ik hier al even beantwoord: https://www.beyondgaming.be/threads/het-laadpaal-topic-thuis-je-ev-opladen.11638/post-890354 enHoe? Ik heb ook een Smappee zonder digitale teller en ik vind niets over capaciteitstarief in het dashboard. Ik vind enkel hoe ik de stroom kan beperken tot bv. 6A.
Ik wil ook mijn verbruik doorstarten naar mijn privé maar ik zie nergens of ik mijn elektriciteitstarieg kan toevoegen aan het dashboard. Als het al mogelijk is?
Je tarieven kan je gewoon ingeven via een schema in de app toch? instellingen - jouw tarieven - stel tarieven in.
Dat is inderdaad iets wat we niet goed weten. Vandaag is het zo dat op het werk er vaak geen laadpaal beschikbaar is. Bij mijn huidige klant zijn er bijvoorbeeld nog geen laadpalen. Bij mijn vriend (big four) mag je dagelijks al jouw pollekes kussen dat je een vrije laatste parkeerplaats vindt, een plaats met laadpaal is hopeloos. Dusja we staan niet te springen om ‘s nachts even de wagens te wisselen aan de laadpaal.
Al horen we van anderen dat je vaak maar 1-2 keer per week moet laden. Wij kunnen hier nog niet echt uit ervaring spreken. Maar als ik nu naar de dag van vandaag kijk rij ik 80km enkel naar de klant, geen laadpaal beschikbaar, vaak files.. ik weet niet :/.
Tbh denk ik dat je 99% van de tijd toekomt met een enkel laadpunt. En die 1% kan je allicht oplossen door de avond ervoor of de ochtend zelf langs een fastcharger te rijden (of eenmalig gebruik te maken van een openbaar laadpunt in je buurt over de nacht heen oid).
Wij doen het met 2 full EV's ook met 1 punt. 1 laadpasje wordt via mijn vennootschap verrekend en mijn vrouw gebruikt de normale laadpas van haar werkgever.
Laatst bewerkt:
.
.
.