Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
BNP zei me dat het comité moeilijk kan doen omdat ik nog geen volledig boekjaar heb. Moeilijk kan ook betekenen barslechte rente.Hoelang moet je gewoonlijk bezig zijn als zelfstandige/freelancer alvorens je een (hypothecaire) lening kunt krijgen?
Ah sorry, ik had niet door dat het over een woning ging.Auto lijkt me iets makkelijker dan woning. Auto had ik ook vlot als financiële renting.
Dagtarief x 10 = ongeveer netto maandloon. Dus je gaat als freelancer met die bedragen beter af zijn.Werknemer: 4700 bruto (+ wagen), binnen 5j denk ik max 6000 bruto (+wagen) te kunnen verdienen, dit zal hier plafonneren.
Ik heb de mogelijkheid om als freelancer te starten 650€/dag, en contract met 25€/dag/jaar extra.
Volgens mij, met geen optimalisaties, komt dit bijna op hetzelfde neer? Als ik nieuwjaarspremie + vakantiegeld + 2,5k premie erbij tel?
Ah ik dacht dat de basisregel dagtarief x 10 = brutoloon dat ge aan uzelf kunt uitkeren max...Dagtarief x 10 = ongeveer netto maandloon. Dus je gaat als freelancer met die bedragen beter af zijn.
@Tjoe87 Sorry, had niet opgemerkt dat je hier nieuw bent, vandaar dat ik niet dieper erop inging in mijn reactie.Netto eenmaal ge uwe winst aan 15% kint uitkeren via dividenden.
En is schatting natuurlijk. Neemt ge ne Porsche Taycan als eerste wagen (financial renting ong. 1500 exl. BTW wss en dan nog verzekering) dan zal het een stuk minder zijn. Met ne 2dehands 3 of V60 touring zal't wss meer richting x10 gaan en als ge dan geen speciaal materiaal koopt (mac book pro bv.) en ne goedkopen boekhouder hebt zal al eerder x11 zijn.
Sprekende als IT DevOps engineer met 620/d.
In dit topic wordt vaak gesteld dat het "nettoloon" van een freelancer ongeveer 10 x het dagtarief is. En uit mijn ervaring klopt die stelling wel ongeveer. Maar het hangt idd ook af van enkele factoren (uitgaven), zoals de voorbeelden die @coldvinc hier vermeld.Je gaat als freelancer beter af zijn. Maar een contract dat zegt 25€/dag/jaar extra heb ik nog nooit gezien en klinkt eerder als loze beloftes.Werknemer: 4700 bruto (+ wagen), binnen 5j denk ik max 6000 bruto (+wagen) te kunnen verdienen, dit zal hier plafonneren.
Ik heb de mogelijkheid om als freelancer te starten 650€/dag, en contract met 25€/dag/jaar extra.
Volgens mij, met geen optimalisaties, komt dit bijna op hetzelfde neer? Als ik nieuwjaarspremie + vakantiegeld + 2,5k premie erbij tel?
Vennootschap was ik idd al aan uit.@Tjoe87 Sorry, had niet opgemerkt dat je hier nieuw bent, vandaar dat ik niet dieper erop inging in mijn reactie.In dit topic wordt vaak gesteld dat het "nettoloon" van een freelancer ongeveer 10 x het dagtarief is. En uit mijn ervaring klopt die stelling wel ongeveer. Maar het hangt idd ook af van enkele factoren (uitgaven), zoals de voorbeelden die @coldvinc hier vermeld.
En het is ook maar hoe je het bekijkt: sommige kosten kan je "verplaatsen" van privé naar vennootschap. Een voorbeeld in mijn geval is het Telenet-abonnement voor telecom dat de vennootschap ongeveer 150 euro/maand kost. Dat was een kost die ik vroeger van mijn nettoloon in loondienst moet betalen. Maar die 150 euro/maand kan je ook aanzien als "nettoloon" als het betaald wordt door de vennootschap.
Het lijkt ook spectaculair veel meer dan in loondienst werken, maar hou er rekening mee dat dat extra geld ten opzicht van loondienst eigenlijk ook uw vangnet is voor tegenslagen en pensioen. Ik spreek ook over een vennootschap, omdat dat in uw geval (met het voorgestelde dagtarief) het interessantste zal zijn t.o.v. een eenmanszaak.
Ik moet nog onderhandelen over dagprijzen/contract.Je gaat als freelancer beter af zijn. Maar een contract dat zegt 25€/dag/jaar extra heb ik nog nooit gezien en klinkt eerder als loze beloftes.
650€/dag tov 4700€ bruto is trouwens niet zo'n heel hoge dagrate voor een profiel met dat brutoloon.
Dat X10 van hier klopt, en dat is incl nog iets van genre Q4 hoor. Dus met 650€ kom je sowieso wel beter uit dan je huidige pakket.Vennootschap was ik idd al aan uit.
Interessant voorbeeld van het telenet-abonnement.
Ik had altijd op dat je maar een deel mag als onkost vergoeden aan jezelf?
Ik moet nog onderhandelen over dagprijzen/contract.
Dus ik zal voor 700€/dag proberen gaan.
Ze zijn er niet zo happig op.
Denk wel dat ik het er door krijg die 25€/dag/jaar 'opslag'.
Vind het zelf heel moeilijk om in te schatten qua dagtarief.
Normaal gingen ze een Q4 e-tron bestellen, ik heb geen flauw idee hoe ik nu een dagtarief moet uitrekenen met loon + voordelen.
.Ik bedoelde als werknemer was het een Q4."Ze" gingen een Q4 bestellen? Dat beslis je toch zelf? Opletten dat je niet te afhankelijk bent van deze "partij". Schijnzelfstandigheid is normaal geen probleem met 1 specifieke klant, maar als deze zich meer gaat gedragen als een werkgever, dan komen we in ander vaarwater terecht.
) zou kunnen kiezen zou ik eerder richting een 3 of 5 hybrid gaan (zoals dit: https://bmwpremiumselection.be/nl/voertuig/bmw-serie-3-330_48347.html).De Q4 ging mijn werkgever geven als werknemer, als zelfstandige vind ik dat toch allemaal veel geld voor een auto.Oh ok nvm dan. Een Q4 is als startende zelfstandige ok. Ik zelf zit met een (jong tweedehands) ix3 en achteraf gezien is het eigenlijk net iets te veel van het goeie (omwille van maandelijks huur en verzekering).
Deze Q4 etron (https://stock.audi.be/nl/stock/q4-e-tron/A-935189-2021) is bijna gelijk kwa prijs als mijn iX3 en ik zit nu aan €919/m excl. btw en 200/maand verzekering. Die verzekering kan beter maar de huur zal wel ok zijn.
Persoonlijk als ik nog eens opnieuw () zou kunnen kiezen zou ik eerder richting een 3 of 5 hybrid gaan.
https://nl.toyota.be/modellen/rav4-plugin'k weet het :-( ... een van de redenen is dat deze motor heel goed draait op LPG en de wagen is zelf al heel zuinig.Doe dat dan zeker niet! Toyota RAV4 Hybride is een uitstekende wagen. Maar holy shit is die wagen ook al duurhttps://nl.toyota.be/modellen/rav4-plugin
ben er al weken met aan het worstelen.LOL, ik hoorde al een paar weken op de radio reclame voor de Toyota Corona Cross. Ik vond dat al een héél gekke naam om nu te gebruiken.Doe dat dan zeker niet. Laadpaal moet dan zeker een slimme laadpaal zijn.
Toyota RAV4 Hybride is een uitstekende wagen. Maar holy shit is die wagen ook al duurhttps://nl.toyota.be/modellen/rav4-plugin

Probeer anders een stock of jong tweedehands te vinden? Perfect zal het bijna nooit zijn tenzij je nieuw besteld maar dan ben ik niet zeker of de besteldatum telt of het de leverdatum is voor die 100% aftrekbaarheid.pffben er al weken met aan het worstelen.
Als ik voor eind dit jaar deze RAV4 Plug-in bestel, heb ik ook 100% aftrekbaarheid, dit is gedurende ik de wagen heb hé?