Ben er ook nog niet uit wat het beste te doen, ben in het zelfstandige ondernemerschap gerold door faillissement werkgever (dus nogal heel veel geld verloren daar) en een aantal van mijn werkgever zijn klanten waar ik projectmanager was, die bijna kwamen smeken en vragen hoe het kon geregeld worden dat ik de projecten verder zou kunnen blijven doen.
Ben dus gestart met lege bankrekening en volledig volgeboekt tot ergens midden volgend jaar.
Ik huur nu een wagen, zowat goedkoopste toch al gelijk meer dan 500€ excl. btw.
Al wat leasingbedrijven gecontacteerd, maar gezien ik een "starter" ben, blijkbaar sowieso minstens een voorschot ten bedrage van 15 of 20% van de cataloguswaarde (plus eerste lease bedrag) van de wagen alvorens ze iets willen doen.
Ben niet helemaal mee met het waarom (vooral het waarom zoveel), huren was 500€ borg, en hop wagen mee voor een maand.
Zou dus ook graag zo goedkoop mogelijk het eerste jaar mobiel blijven, liefst met toch enig comfort, doe toch een 30,000 km/jaar, nu van een BMW 330e naar een Aygo gegaan, zonder enige optie, en daar een rit van 200km mee doen is toch best wel vermoeiend!
Iets goedkoop kopen zie ik eigenlijk niet zo zitten, heb mee door het ontbreken van de laatste lonen (en uiteraard enkel/dubbel vakantiegeld dat je normaal moet krijgen bij vertrek) en het oprichten van de firma toch al bijna 3/4 van mijn cashreserves er door gedraaid, van pakweg 6 maanden buffer naar 2 gezakt...
In mijn sector is het spijtig genoeg ook betaling 60 dagen factuurdatum, dus de eerste centen gaan nog even op zich laten wachten...
Dan lijkt mij die wat langere termijnhuur bij Declerk precies wel heel redelijk geprijsd, een wagen met al wat km op is voor mij gezien de financiele besparing wel best een goede optie.
Ook al aan het denken indien wat oudere wagen huren, van hem gewoon privé te huren, rittenadministratie (of tracker) gebruiken en 0.417€/km nettovergoeding uit mijn firma te halen, voor een wat oudere wagen met mogelijks een heel hoge VAA kan dit misschien wel het interessantste zijn (was een "tip" van mijn boekhouder, wel meer gericht moest ik een goedkope 2de hands kopen)..