Freelancers & Ondernemers

Natuurlijk, die wil liever zijn DBI fonds promoten.
Nu kwam deze opmerking wel eerst van de boekhouder.
Je zou kunnen stellen dat beleggen met geleend geld niet onder het principe van goede huisvader (deze term mogen we niet meer gebruiken, want dat is niet genderneutraal: voorzichtig en redelijk persoon) valt.

Dat is al jaren een feitenkwestie en lijkt me enorm moeilijk voor de fiscus om daar een effectieve taxatie op toe te passen...

Ja, titel en tekst is exact hetzelfde.
Ik probeer eigenlijk te achterhalen welke platform er nog zijn naast ConnectingExpertise om rechtstreeks bij klant te werken.
Staat kennelijk op ProUnity. Zit een privé bedrijf achter, dus ik vraag me af hoe zij hun geld verdienen?
Ik hoop toch niet door gewoon een percent te pakken op iedere vacature die via hun platform wordt ingevuld.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Edit: wat me al opvalt: betalingstermijn van 40 dagen als het voor Smals is. Is het niet voor Smals, dan doen ze hun uiterste best om binnen 90 dagen te laten betalen, lukt dat niet, dan zullen zij dat zelf betalen na 220 dagen. Uit de goedheid van hun hart zekers?

Laatst bewerkt:
Iemand die tankkaart kan aanbevelen? Ene waar ge overal mee kunt tanken.

Nu deed ik het elke keer met ticket scannen naar Yuki maar de laatste weken zijn er geen tickets meer beschikbaar en moet dan altijd de boekhouder sturen..

Nu deed ik het elke keer met ticket scannen naar Yuki maar de laatste weken zijn er geen tickets meer beschikbaar en moet dan altijd de boekhouder sturen..
Ik gebruik die van Maes. Je kan ook bij andere stations terecht zoals Esso, Shell en Texaco.

Wat doen de nieuwe BV’s eigenlijk met al dat geld dat in de zaak zit? Je kan best 5 jaar wachten om uit te keren om belastingen te sparen maar met deze inflatie is het geld minder waard binnen 5 jaar
Zelf nog geen ervaring mee, maar de constructie waarbij je een bulletkrediet aan jezelf toekent vanuit je BV vond ik wel interessant. Dan kan je zelf beleggen in een globale ETF.

Mensen die deze constructie al gebruikt hebben? Is dat interessant? Wat zijn eventuele risico's?

Wat mag je verwachten van een tussenpartij? Ik dacht altijd opvolging van je project, zoeken naar een nieuwe project voor wanneer je terug beschikbaar bent en 'bank' spelen door kortere betaaltermijnen.

Nu mijn vorige tussenpartij betaalde mijn factuur binnen 5 werkdagen, de huidige pas na 30 dagen (eigenlijk 35 dagen, dus wanneer ze hun factuur ontvangen van de eindklant). Nu op zich geen probleem qua cashflow maar er mag toch iets tegenover de marge staat die ze nemen niet?

Of was de eerste tussenpartij een uitzondering? Wat zijn de betaaltermijnen bij jullie tussenpartijen?

Wat mag je verwachten van een tussenpartij? Ik dacht altijd opvolging van je project, zoeken naar een nieuwe project voor wanneer je terug beschikbaar bent en 'bank' spelen door kortere betaaltermijnen.

Nu mijn vorige tussenpartij betaalde mijn factuur binnen 5 werkdagen, de huidige pas na 30 dagen (eigenlijk 35 dagen, dus wanneer ze hun factuur ontvangen van de eindklant). Nu op zich geen probleem qua cashflow maar er mag toch iets tegenover de marge staat die ze nemen niet?

Of was de eerste tussenpartij een uitzondering? Wat zijn de betaaltermijnen bij jullie tussenpartijen?
Een maand is heel normaal als betaaltermijn. En uw tussenpartij dient eigenlijk als financiële buffer, zo heb ik een klant gehad waar ze elke maand achter moesten gaan om facturen te betalen, maar mijn factuur was wel elke maand mooi op tijd betaald.
Als je langere tijd via een tussenpartij werkt, komt je ook terug meer in de flow alsof je een werknemer was.

ivm cashflow: hier werd tijdje gezegd dat je als IT-er eigenlijk geen cashflowproblemen kon hebben. Wel, ik mag mezelf nu meer uitkeren dan er nog op de rekening staat... Dat kan dus wel degelijk, ook zonder dat uw klant slecht betaald.

Hangt wat af welke regio je woont. Ik heb Q8 en Gabriels omdat die kaarten gratis zijn en de pompprijzen hier in de regio goed meevallen. Gabriels is in de regio zeer goed vertegenwoordigd en krijg er vaste korting per liter.

Hangt wat af welke regio je woont. Ik heb Q8 en Gabriels omdat die kaarten gratis zijn en de pompprijzen hier in de regio goed meevallen. Gabriels is in de regio zeer goed vertegenwoordigd en krijg er vaste korting per liter.
Over welke grootorde korting gaat dit per liter? Vraag me dat soms wel eens af welke korting aan een 'simpele' eenmans-vennootschap gegeven wordt?

D
Over welke grootorde korting gaat dit per liter? Vraag me dat soms wel eens af welke korting aan een 'simpele' eenmans-vennootschap gegeven wordt?
Dat gaat typische over een paar cent per liter. Ik kreeg dat hier op Total, maar het Esso tankstation een paar 100m verder was veel goedkoper dan de total incl korting...

Ik heb bij Gabriels 10 cent per liter, op een volle tank scheelt dat toch een 4€. Ik woon dan nog eens vlakbij hun hoofdkantoor en daar is de prijs de liter standaard al relatief laag in vergelijking met andere pompstations, 10/15 cent, dat is 25 cent de liter die ik win.

Nu, wel goed voor mij. Ik blijf het wel gek vinden dat er relatief weinig IT-ers freelancer worden. Oke, niet elke branche is even goedbetaald/jobzeker. Maar ik heb dan op 4,5 jaar tijd 300k netto verdiend.
De reden is omdat den IT voor de gemiddelde grijze muis genoeg verdient. Auto onder uw kont, quasi alle kosten betaald door de baas en een deftig middenmoot salaris dat met relatief weinig ervaring op hetzelfde niveau ligt dan een 40er in een andere branche.

Sommige mensen werken voor te leven. Zo'n mensen gaat ge nooit zien afvragen of ze hun financiën niet beter kunnen organiseren.

Hoe meer je per uur verdient, hoe minder je moet werken he :p
Ik ben ABSOLUUT niet iemand die leeft om te werken. Maar "werken om te leven" gaat een heel pak makkelijker als je voor dat werk ook effectief een mooi netto-inkomen krijgt...
Optimaliseren voor belastingen versus na belastingen is feitelijk al één van de zaken die op zich de boel het al waard maakt. Doet ook al gigantisch veel bij dezelfde prijs.

De reden is omdat den IT voor de gemiddelde grijze muis genoeg verdient. Auto onder uw kont, quasi alle kosten betaald door de baas en een deftig middenmoot salaris dat met relatief weinig ervaring op hetzelfde niveau ligt dan een 40er in een andere branche.

Sommige mensen werken voor te leven. Zo'n mensen gaat ge nooit zien afvragen of ze hun financiën niet beter kunnen organiseren.
En het feit dat wanneer je zonder werkt valt je helemaal niets hebt om op terug te vallen. Als je een huis hebt af te betalen en nog een huishouden met kinderen is dat een te hoge mentale drempel om over te komen.

En het feit dat wanneer je zonder werkt valt je helemaal niets hebt om op terug te vallen. Als je een huis hebt af te betalen en nog een huishouden met kinderen is dat een te hoge mentale drempel om over te komen.
Maar dat is toch wel een rare mentale drempel he... Als je 1 jaar wél werk hebt, mag je al 2 jaar zonder werk zitten om netto hetzelfde over te houden...

Terug
Bovenaan