LaCucaracha
Well-known member
Er dienen voortaan fiscale fiches te worden opgemaakt voor auteursrechten om de controle daarop te vergroten.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik dacht inderdaad ook onmiddellijk aan de BTW op de uren.6% regel is ook bij werken uitgevoerd door, niet verkoop van materiaal.
Dus de uren die je factureert voor de plaatsing komen er toch bij.
Factureer je aan bedrijven (die BTW plichtig zijn?), in dat geval maakt het voor je klanten toch niet uit of je 6% of 21% vraagt, het is maar als je klant zijn BTW niet kan recupereren dat het belangrijk wordt.Tja wanneer is een sticker onroerend? Het kan er altijd terug af hé, maarja. In de essentie is het niet de bedoeling.
Uw ruiten zelf kunnen er ook uit é zonder schade in principe maar das ook nie de bedoeling.
Over die btw had ik dat dan mss fout ja.
Ik dacht als ik iets koop aan 100€ + 21% (21 euro). Ik krijg 21€ "terug". Ik verkoop dat aan 120€ + 6% btw (7 euro). Dan heb ik in dit geval nogsteeds een tegoed van 14 euro btw. Terwijl als ik het verkoop aan 120€ + 21% (25 euro). Dan heb ik een te betalen saldo van 4 euro voor diezelfde transactie aan de btw dienst.
Of ben ik hier nu echt helemaal verkeerd?Het leek me logisch, maar ik ben geen kenner
Ik zal wel nonsens uitkramen zeker
edit: Zal wel het veiligste zijn om aan 21% te factureren zeker om gezeik en boetes te beperken bij controle.
Is vaak particulier die keukens wrappen.Factureer je aan bedrijven (die BTW plichtig zijn?), in dat geval maakt het voor je klanten toch niet uit of je 6% of 21% vraagt, het is maar als je klant zijn BTW niet kan recupereren dat het belangrijk wordt.
"voortaan"? Aangezien er roerende voorheffing op betaald moet worden, is er toch al altijd een fiscale fiche geweest?Er dienen voortaan fiscale fiches te worden opgemaakt voor auteursrechten om de controle daarop te vergroten.
Ken de materie niet zo goed, maar las dat in een fiscale update."voortaan"? Aangezien er roerende voorheffing op betaald moet worden, is er toch al altijd een fiscale fiche geweest?
Er was geen fiche verplichting als je onder het maximale bedrag zat (62.550,00 EUR voor inkomstenjaar 2021)."voortaan"? Aangezien er roerende voorheffing op betaald moet worden, is er toch al altijd een fiscale fiche geweest?
Ah oké, dat is niet hetzelfdeEr was geen fiche verplichting als je onder het maximale bedrag zat (62.550,00 EUR voor inkomstenjaar 2021).
Een aangifte roerende voorheffing was wel verplicht.
. En hoe gaat dat dan helpen om de controle te vergroten? Ze hadden de info dan toch al via de RV?Uittreksel uit Fiscooloog vorige week:Ah oké, dat is niet hetzelfde. En hoe gaat dat dan helpen om de controle te vergroten? Ze hadden de info dan toch al via de RV?
Over die btw had ik dat dan mss fout ja.
Ik dacht als ik iets koop aan 100€ + 21% (21 euro). Ik krijg 21€ "terug". Ik verkoop dat aan 120€ + 6% btw (7 euro). Dan heb ik in dit geval nogsteeds een tegoed van 14 euro btw. Terwijl als ik het verkoop aan 120€ + 21% (25 euro). Dan heb ik een te betalen saldo van 4 euro voor diezelfde transactie aan de btw dienst.
Of ben ik hier nu echt helemaal verkeerd?Het leek me logisch, maar ik ben geen kenner
Ik zal wel nonsens uitkramen zeker![]()
Iemand tips om de huidige werkgever te overtuigen om er voortaan als freelancer te werken ipv werknemer? Grote multinational waar ik finance functie uitoefen.
In de praktijk koop je dan iets voor €100, en je verkoopt het voor €120. Je maakt 20 euro winst op materiaal.
De BTW bij aankoop betaal je, maar krijg je terug. De BTW bij verkoop krijg je, maar stort je door naar BTW dienst.
Ongeacht welk percentage waar gehanteerd wordt blijft dat toch hetzelfde?
Ja oké, maar ik krijg in dat geval 21€ terug en moet 7 euro storten. Dan blijft er toch 14€ extra over op mijn rekening zogezegd?

Ooit al eens gehoord van inflatie? Bijna IEDERE dienst die ik ken is gestegen van prijs. Zonder boe of ba.Boekhouder stuurt een factuur voor de prestaties van januari. Uurtarief is gestegen met 5 euro, daar had ze niets over gecommuniceerd. Zomaar de prijs omhoog zonder boe of ba
Ooit ga ik veranderen, ik bleef het uitstellen omdat het zo'n gedoe is.
Ik ben ondertussen al 3 maand bezig om hetzelfde te doen. Voor mij was het in eerste instantie aantonen dat de loonkost daardoor niet persé hoger hoeft te liggen en dat het op het einde van de rit niet uit maakt voor hun portefeuille. Bij mij struikelde ze echter over het principe en dan zijn alle verdere argumenten natuurlijk zinloos. Vorige week uiteindelijk mijn ontslag aangeboden en dan was het ineens wel goed :/ Dus kortom: ga het vragen met de valies in de handIemand tips om de huidige werkgever te overtuigen om er voortaan als freelancer te werken ipv werknemer? Grote multinational waar ik finance functie uitoefen.

Amai ja.
Iemand moest me dit eens doen inzien hahaha. Ik weet niet waarom, maar ik kon dat niet vatten.
Thanks![]()