Ik volg in avondonderwijs houtbewerking en ben ook in mijn vrije tijd daar wat mee bezig. Voorlopig ben ik vooral bezig met projecten voor in mijn eigen huis. Ik heb hiervoor een beperkt aantal machines en mag gelukkig de machines op de avondles daarvoor ook gebruiken.
Een aantal vrienden/kennissen hebben ook al aangegeven dat ze in de toekomst nog wat projectjes (ingebouwde kasten etc.) voor me hebben, maar heb altijd de boot wat afgehouden omdat ik nog wat wil oefenen en omdat ik ook graag eerst mijn huis wil afwerken
Ik zou nu graag ook wat grotere/duurdere machines kopen voor thuis te gebruiken (zodat ik die meer dan één avond per week kan gebruiken). Maar ik stel me nu de vraag... Als ik dit in bijberoep zou doen, kan ik dan die machines fiscaal inbrengen? Ik ga er van uit dat ik dan inderdaad eerst inkomsten moet hebben en dus zeker één van die projecten van vrienden moet aannemen om dit mogelijk te maken. Of kan ik die machines nu al kopen en later (als ik echt beslis om het als bijberoep te doen) dit op een of andere manier inbrengen (door vb. over te dragen van privé naar bijberoep)?
Het is vooral om te weten of die machines nu aankopen en dan binnen een jaar ofzo als zelfstandige in bijberoep te beginnen een gemiste kans zou zijn.