Kan mij daar zeker in vinden.Niet specifiek op iemand bedoeld,
Door hier mee te volgen zou ik geneigd zijn om dit 'systeem' van zelfstandigheid aan te pakken. Heeft imo soms weinig met zelfstandigheid/ondernemen te maken. Eerder een manier om je job (inkomen) te optimaliseren.
Persoonlijk zou ik ook geen genoegen nemen met een bepaalde dayrate bij dezelfde klant voor jaren. Ik zou dat meer aanvoelen als een goed betaalde job ipv me zelfstandig ondernemer te voelen. Zowat het enige dat je zelfstandig zou kunnen beslissen is je werkplek, en dat is dan uiteindelijk een tussenpartij die dat nog doet ook. Je moet gewoon ja of nee antwoorden.
Maar goed, blijkbaar voor velen wel ok en mij maakt het verder ook niet uit. Hoe meer grote verdieners hoe meer werk ik heb dus prima. Maar ik begrijp mensen in loondienst wel die hierover zouden vallen
Ik bedenk me soms ook van amai ik zou niet zelfstandig willen zijn met een winkel of een dit of dat waar ik elke dag van 8 tot 17 moet gaan in staan.
Ik heb veel liever dat je toch elke dag eigenlijk je eigen dinge regelt. In drukke periodes natuurlijk minder, maar als het eens wat kalmer is kan je tenminste eens zeggen van aaah de maandag plan ik eens maar een half daggeske of ik blijf ne keer nen helen dag in mijn nest liggen

Ja ja, ik ga nie rijk worden daarvan, maar dat gaat toch niet als 1 man alleen die gewoon maar zijn uren kan doen per dag.
Langs den andere kant is er wel veel meer onzekerheid. Ik weet niet als er voldoende werk gaat binnenkomen voor de week er na telkens, das soms wel lastig. Als je dan als freelancer een jaarcontract hebt, dan zit je wel op je gemak, maar heb je wel terug het werknemers gevoel.