Freelancers & Ondernemers

Klopt, investeringen van 200K voor 1 stuk speelgoed zijn niet meer dan doodnormaal in mijn sector.
Ik zie dat anders, maar ga uiteraard niet werken met “oude troep” (Met een spuitpistool, en lastoestel kan ik een beetje toveren)

De kraan van op de foto heb ik gekocht in december 2020 voor 36K en is uit dienst gegaan begin 2025 voor 25K. Daar is teminste geld mee verdiend.

Net daar zie ik winstmarge, als iedereen met een stukje speelgoed afkomt van 200K en ik doe
hetzelfde met een machine van 54K zit daar al een pak verschil.

Als 90% van je activiteit telefoneren is ben ik degene met de Nokia 3310, De rest heeft een iphone15 omdat ze meegaan met hun tijd.
Belachelijk voorbeeldje, maar laat die iphone15 maar eens 1x vallen en je weet al wie degene is die geld kan overhouden.

Laatst bewerkt:
Goh ja, mijn kantoor kost ook 200k dus zo heeft iedereen wel zijn investeringen.

Ja maar moet jij ook je kantoor elke 5 jaar verkopen voor 50K restwaarde om een nieuw kantoor te kopen dat ondertussen 230K kost?
Dat is bij veel in mijn sector de dooddoener, het moet allemaal nieuw zijn, en het financieel plaatje klopt vaak voor geen meter.

Ja dat materiaal kost geld, ik ben altijd verbaasd als ik het wagenpark zie van een dakwerker… aan de andere kant wordt het natuurlijk ook allemaal doorgerekend. Mijn nicht heeft haar dak laten renoveren voor 68k vorige maand. Ze hebben er een week aan gewerkt.

Terug
Bovenaan