@coldvinc In elk interview hoor ik dat ik de juiste ingesteldheid heb, dat ik een positieve uitstraling heb, vriendelijk ben, conclusies zijn vaak dat ik een superkandidaat ben, goed zal passen in de onderneming en/of het team, enz. Ze zeggen altijd dat ze zich snel op hun gemak voelen bij mij, dat ik kalm ben en rustig, en een soort van enthousiasme en vertrouwen uit straal. Ze sturen mij ook altijd nog een mail achteraf om te bedanken voor het fijne gesprek, en linkedin connectie. Interviews heb ik trouwens in het verleden al vaak voorbereid met powerpoints met voorbeelden van plan van aanpak of strategiën die ik in het verleden al had gemaakt, en dat valt altijd goed in de smaak en geeft extra punten.
De laatste nu, waar ik in juni gesolliciteerd heb, en waar we van 100 kandidaten naar 25 zijn gegaan, en waar ik bij de laatste 3 was.. Ik wachtte op een telefoontje van de hiring manager voor een laatste interview af te spreken, en dan krijg ik nieuws van de recruiter die zegt, ja nee, de hiring manager zegt dat een selectie van 2 kandidaten al veel is, en uw kandidatuur staat even on hold. Welke moeite kost dat aan die mens om mij ook te horen, en dan zijn keuze te maken uit de 3 ? Het gaat trouwens om een functie head of IT in Benelux, dus ok dat het iets langer duurt dan selecties voor andere functies, maar iemand 3 maand meeslepen in het process en dan op 't laatste on hold zetten, daar zakt mijn broek van af.
ivm iets effectief ondernemen: ik ben gestart 5 jaar geleden als importeur/distributeur alcoholische dranken, alles effectief in orde gezet met douane & accijnzen, daar voorafbetalingen voor gedaan en mij geregistreerd als "geregistreerde geadresseerde" om niet via een derde partij te moeten gaan (die dan de goederen ontvangt in zijn warehouse enz), maar de markt is om zeep sinds na de corona. De mensen willen enkel nog dingen die lokaal gemaakt zijn. En daar zit ik dan met mijn voorraad.. cold calling, markten, deur-aan-deur bij restaurants/hotels/cafés en slijteren/groothandels, supermarkten, .. het heeft mij nog geen 10% verkoop opgeleverd. Zelfs B2C is maar een klein aandeel.. Ergerlijk.
@anders. I know dat het specifiek om die profielen ging, ik had mij gefocused op dat kleine stukje in uw zin. Misschien omdat het vrijdag is en ik (weeral) een beetje gefrustreerd het weekend inga. my bad!