Huren is echt nog zo slecht niet als sommigen hier proberen uit te maken.
Zeker als jij dat geld goed kan gebruiken om meer te verdienen is huren al snel de betere oplossing.
Dit toch ook.
Ik snap het hé, we zijn Belgen met de baksteen in de maag.
Ik plan ook niet heel mijn leven te huren.
Maar als ik eens 5 jaar zou gaan huren en in die 5 jaar kan ik bijvoorbeeld elk jaar 30k in reserves steken in de zaak, dan is dat het wel waard denk ik.
Anders ga ik de komende jaren weer niets opbouwen in mijn zaak.
Dus dan heb ik 120k van mijn huis, waar over die 5 jaar dan aan geknabbeld zal worden, pakt dat daar mss nog 75k van overblijft, maar misschien wel 150k gespaard in de zaak. Dat is een beetje mijn redenering.
Maar allé, als mijn ouders zouden kunnnen een duw geven van 50k, dan moet ik nog maar 20-30k bijlenen.
Dan zou ik kunnen 1300 euro afbetalen voor mijn huis, dan zal dat wel de betere keuze zijn zeker... Helaas komt daarbij nog wel elk jaar 1600 euro kadastraal inkomen ook.
Als is het verschil met iets huren voor 900 euro, nogsteeds wel 400 euro die ik elke maand moet ophoesten. Maar allé beter dan 1300 euro in een huis, dan 900 euro in de vuilbak.
Dusja, na gesprek met mijn ouders zal ik dan toch maar neigen naar inkopen. Om dan te proberen om al de rest van het huis ook rustig af te werken als ik tijd over heb.