Het gaat om het principe en het voorbeeld die ze tonen als politieker, wat zij zich ongecontroleerd, hoe bescheiden ook, mogen permitteren met ons belastinggeld, fiscale beroepskosten of niet.
Er wordt ook tijd in de zorg van die kat gestoken door het personeel van de kanselarij, wat ook belastinggeld is.
Een politicus die het goede voorbeeld geeft in het gebruik van belastinggeld, hoe bescheiden ook, straalt niet alleen integriteit uit, maar versterkt ook het vertrouwen van burgers in de democratie.
Loon van de eerste minister en de werkingskosten van de kanselarij worden betaald met belastinggeld...
Ik heb ook al enkele andere voorbeelden van bv. musea die ook 1 of meerdere katten hebben. Het algemeen nut ontgaat me wat gezien ze niet echt last hebben van ongedierte...
Zolang ik nog een vennootschap heb blijf ik dus die bescheiden kosten fiscaal aftrekken, incl. de BTW.
En voor alle duidelijkheid, ik heb niks tegen onze keizer en z'n kat in de Wetstraat 16, hij toont het goeie voorbeeld (adoptie uit een asiel), maar dan mag men ook fiscaal wat milder zijn voor Jan met de pet, en dus zelfstandigen die van thuis uit werken, of voor bedrijven met dieren op hun bedrijfsterrein en in gebouwen.
Neen, ik betaal er teveel.
Bon, het feit dat we met ons belastinggeld een medewerker betalen van BDW die blijkbaar ook nog eens een Instagram account heeft aangemaakt voor het beestje, en zal moeten onderhouden, is er wel over...
Maak een account of meld je aan bij Instagram - Deel wat je bezighoudt met de mensen die jou begrijpen.
www.instagram.com