Ik stel dat ook altijd als eis, en als het antwoord niet iets is in de trand van "Uiteraard, dat spreekt voor zich." dan ben ik al op mijn hoede voor hun manier van werken.
Volgens mij gaat het ook tegen de GDPR in om CV's door te sturen zonder medeweten. De laatste jaren vragen ze precies ook vaker formeel een schriftelijk akkoord (e-mail dus) om een CV te mogen doorsturen, wat mij ook doet vermoeden dat ze dat wettelijk nodig hebben. Nu ja, ga er maar achter moesten ze het toch zonder toestemming doen, waarschijnlijk kom je er al nooit achter.
Wat voor ne idiote shitpost is dat nu weer. Wat klagen over belastingen die ze overal hebben, en over administratieve procedures die maar voor 1% van de ondernemingen problematisch zijn. En tussendoor nog even klagen dat ze een boekhouder nodig hebben die een kwart miljoen per jaar kost (die hebt ge waarschijnlijk pas nodig als ge 1000 fiscale achterpoortjes gaat zoeken en als ge uw maandelijkse winsten met de kruiwagen krijgt, zie trouwens ook het eerste regeltje bij zijn 3e punt dat ie ironisch genoeg vergat weg te knippen uit het resultaat van ChatGPT).
Misschien verwacht meneer dat het zoals in zijn geboorteland Libanon gaat, daar is alles beter. Ah wacht, op de
corruptie index staat Belgie op plaats 22 en Libanon op 154. 't Is natuurlijk wel lastiger als ge als rijke mens niet gewoon de belastingcontroleur een briefke kunt toestoppen. Ik hoop dat we erover eens kunnen zijn dat corruptie slecht is voor een maatschappij, en dat maatregelen om corruptie tegen te gaan hun nut hebben, hoe vervelend ze soms ook zijn. Laten we dan maar klagen op Linkedin, en de premier nog taggen om de post wat kracht bij te zetten. Mag iedereen die werk zoekt voortaan die meneer dan ook maar taggen? Want hij vindt dat precies een gemakkelijk mechanisme om efficiënt te communiceren.
Misschien is die meneer wel een fantastisch mens die veel heeft opgebouwd, en hij haalt ook valide punten aan (die echter ook al jaren bekend zijn bij de premier, dus taggen hoeft niet), maar zo'n post is toch gewoon stating the obvious, aangevuld met wat persoonlijke ergernissen? Als ge dan iets wil veranderen, kom misschien eens af met een gefundeerd voorstel dat voor- en nadelen oplijst in plaats van een oppervlakkige polariserende post op social media, vol met voorstellen die nog slechter zijn uitgewerkt dan die op de gemiddelde Vlaams Belang affiche. Ik hoop dat die post een samenvatting is van één van zijn keynotes, want zo alleenstaand zonder context is het maar lucht.