Zij betalen ook de belasting (de brief vermeldt nergens een boete trouwens).De extra kosten = de extra belasting en eventueel boete en kosten? Of moogt gij zelf opdraaien voor de belasting?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zij betalen ook de belasting (de brief vermeldt nergens een boete trouwens).De extra kosten = de extra belasting en eventueel boete en kosten? Of moogt gij zelf opdraaien voor de belasting?
Gelukzak, hier had m'n vorige boekhouder 0 eergevoel & service (voor laattijdige aangiftes). Zal ik het pas weten binnen 3 weken in het vonnis.Zij betalen ook de belasting (de brief vermeldt nergens een boete trouwens).
Juist omgekeerd... Juridisch heb je waarschijnlijk 100% recht op alles. Mijn punt is dat die tegemoetkoming een deel dekt, en dat juridische kosten + verlies lopend contract + enkele dagen/weken zonder contract duurder zal uitkomen, wat voor de 3 partijen slecht is.Ik zou persoonlijk de nieuwe tussenpartij het niet gunnen om mij en mijn reeds afgesproken project zomaar over te nemen en dan mijn openstaande factuur niet te betalen. Dan zouden ze mij helaas niet meer terugzien. Als er continuiteit is, ookal onder een nieuwe groep, dan zou ik mijn centen willen.
Juridisch is een andere vraag natuurlijk..
Alé de BA verzekering zal volgend jaar weer wat opslaan.Boekhouder had hier voorbije 2 boekjaar fout gemaakt in boekhouding waardoor ik (net) niet aan 45k brutoloon zat. Hierdoor wordt mijn vennootschapsbelasting naar 25% ipv 20%. Gaat toch over een serieus bedrag extra belastingen.
Maar, zij nemen de extra kosten op zich.
Boekhouders met eergevoel en goeie service, ze bestaan dus nog!

Wow, jij hebt écht een goede boekhouder (iedereen maakt fouten)Zij betalen ook de belasting (de brief vermeldt nergens een boete trouwens).
Nope, nog steeds een boekhouder die fouten maakte.Wow, jij hebt écht een goede boekhouder (iedereen maakt fouten)
Wel, we zijn (gezien de schaal) afhankelijk van globale conjunctuur.... Jaren 2020-2021-2022 waren absolute hoogjaren, met bonusfactor die dicht tegen maximum (ik geloof 90% van de vork), zij het niet dat loon toen natuurlijk veel lager zat. Loon t.o.v. 4j geleden is vlotjes 50% gegroeid, d.m.v. index, promoties, etc.Mooi loon, en mooi contractvoorstel!
Wat ik mis in je afweging:
Hoe kijk je naar je toekomst binnen de huidige firma? Hoe loopt de business (bonus eerder laag of eerder richting 35kEUR)? Welke ancienniteit heb? Welk pensioen bouw je bij die firma op?
Met dergelijk loon en bonusprogramma's zou ik principieel niet freelance gaan, maar het maximaal uit je huidige positie halen. Beeld je binnen 2j een boomende firma in, bijkomende promotie (loon), goeie indexatie, 2x na elkaar de 35kEUR bonus, etc. Je zou moeten zot zijn om te veranderen.
Denk er evt. aan om nog een visje uit te gooien naar HR met de vraag of zelfstandige-statuut mogelijk is. Da's het voordeel van een kanjer van een multinational. Kan die vraag vrij 'anoniem' stellen. Een 'nee' heb ik (vrijwel 98% zeker), een 'ja'... zeg nooit nooit zeker... Het wordt eigenlijk amper of niet gedaan, dus ook niet zeker of ik wel de guinea pig wil zijn, maar dat zien we dan wel (in de 2% kans)!Dat zal idd geen sinecure worden, al zit je wel in een positie om daar een vraag over te stellen en ook effectief een antwoord te krijgen.
Puur uit nieuwsgierigheid stelde ik me ook de vraag hoe groot de vraag is naar mensen met dergelijk profiel/loonschaal en aanvullend: is de hoofdreden dat je een switch overweegt louter financieel of zijn er ook andere redenen - eenmaal op dit punt ben je bij huidige werkgever vermoedelijk zeer goed beschermd, mss zicht op andere functie, ... bij een wissel van werkgever zal het mogelijks ook langer duren bvb.

.Wordt normaal op jaarbasis bekeken, bij mij wordt er 10 keer cheques overgeschreven (januari t.e.m. oktober), en in december doen we dan de balans gebaseerd op het afgelopen jaar.Binnenkort kan ik mijn geboorteverlofpremie ontvangen, wat neerkomt op een maandloon.
Dat betekent dus dat ik geen maandloon ga overschrijven uit de vennootschap maar ik vroeg me wel af of ik MC mocht overschrijven?
Wordt normaal op jaarbasis bekeken, bij mij wordt er 10 keer cheques overgeschreven (januari t.e.m. oktober), en in december doen we dan de balans gebaseerd op het afgelopen jaar.
en ik maar maandelijks netjes mijn werkdagen tellen lol.Ik ken ze enkel vanuit mijn rol als hiring manager. Ze staan bij mij met stip op 1 van de meest hatelijke partij waar ik de laatste 10jaar mee gewerkt heb. Enfin, "gewerkt" is een groot woord. Ik had één keer met enige interesse op 1 van hun profielen gereageerd - die uiteindelijk een totaal fake CV bleek te zijn. De daaropvolgende maanden (tot jaren) zijn die mij blijven stalken, zelf na uitdrukkelijk meerdere malen gezegd dat we 0.0 interesse hebben in hun door hun hatelijke manier van pushen. Ik heb een blocklist van 10numbers, maar af en toe glippen ze er nog eens tussen... Vreselijk!Iemand ervaring met vividresourcing?
Ik weet dat deze niet de beste reputatie hebben, maar ze hebben een vacature waar ik wel in geinteresseerd ben. Ik had dit doorgestuurd naar een bevriende recruiter van een ander consultancy bedrijf maar we weten niet uit welk bedrijf dit wordt uitgestuurd dus ben beetje genoodzaakt om contact op te nemen![]()

Je kan perfect uw gewoon loon ook overschrijven hoor, alsook MC.Binnenkort kan ik mijn geboorteverlofpremie ontvangen, wat neerkomt op een maandloon.
Dat betekent dus dat ik geen maandloon ga overschrijven uit de vennootschap maar ik vroeg me wel af of ik MC mocht overschrijven?
Je kan perfect uw gewoon loon ook overschrijven hoor, alsook MC.

Shit, ik ga dan moeten proberen uitvissen welk bedrijf en dan hun blokkenIk ken ze enkel vanuit mijn rol als hiring manager. Ze staan bij mij met stip op 1 van de meest hatelijke partij waar ik de laatste 10jaar mee gewerkt heb. Enfin, "gewerkt" is een groot woord. Ik had één keer met enige interesse op 1 van hun profielen gereageerd - die uiteindelijk een totaal fake CV bleek te zijn. De daaropvolgende maanden (tot jaren) zijn die mij blijven stalken, zelf na uitdrukkelijk meerdere malen gezegd dat we 0.0 interesse hebben in hun door hun hatelijke manier van pushen. Ik heb een blocklist van 10numbers, maar af en toe glippen ze er nog eens tussen... Vreselijk!
Dus uhm ... op eigen risico contact zoeken![]()

Een uitkering wordt nog belast in de personenbelasting. Best te bekijken welke impact het fiscaal heeft om beiden uit te keren.Je kan perfect uw gewoon loon ook overschrijven hoor, alsook MC.