Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Iedereen kan beleggen, weinige doen het.Is dat nu zo erg? Wees blij dat je bij het selecte clubje behoort die zulke zinnen KAN zeggen.
Het was een louter hypothetisch voorbeeld, ik probeer gewoon de impact te begrijpen.Is dat nu zo erg? Wees blij dat je bij het selecte clubje behoort die zulke zinnen KAN zeggen.
Ok, wat houdt de nieuwe regering voor ons in?![]()
Dit is vooral het ondernemerschap de grond in boren. Onderneming starten, jarenlang een melkkoe voor de regering zijn waar je zelf alles gedaan hebt om jobs te creëren ook.
En als je dan, nadat jij er al je geld, bloed, zweet en tranen hebt ingestoken, denkt dat het is goed geweest en je het aan iemand anders overlaat gaat de regering nu op het einde van de rit nog eens met een rekening van 10% komen. Het ondernemerschap is dood in Vlaanderen, je mag er zeker van zijn dat dat weer een onderwerp van de volgende verkiezingen word.
Deze groep en de middeklasse die braafjes het meeste belastingen al betaald en er nu nog wat bijkrijgt worden hier getroffen.
Dat er iets moest komen akkoord mee. Maar als het een platte 10% meerwaardebelasting is zijn we toch weer leuk het padje af gegaan. Weet trouwens dat je hier niet de rijken mee treft, die hebben 101 verschillende manieren om hier rond te gaan. Dit treft gewoon de middenklasse.
Die 10% telt niet bij eigen aandelen in een vennootschap. Ik las ergens 1,25% vanaf 1 miljoen waarde meerwaarde
Volgens De Tijd zou er een onderscheid gemaakt worden tussen een investeerder die een "aanmerkelijk belang" heeft in een vennootschap. Deze meerwaarden zouden onderworpen worden aan een getrapt systeem én lager tarief. Zo zou in dit geval de eerste 1 miljoen EUR worden vrijgesteld. Boven 1 miljoen EUR zou de belasting er als volgt uitzien
- Winst tussen 1 miljoen EUR en 2,5 miljoen EUR: tarief van 1,25%
- Winst tussen 2,5 miljoen EUR en 5 miljoen EUR: tarief van 2,5%
- Winst tussen 5 miljoen EUR en 10 miljoen EUR: tarief van 5%
- Winst boven 10 miljoen EUR: tarief van 10%

Als je ooit zover komt gaat dat toch pikkenDan betaal ik met plezier het tarief van 10%![]()

Omdat het vaak niet over hard werk gaat met veel betaalde belastingen.Als je ooit zover komt gaat dat toch pikken
Waarom zou de regering 1m moeten verdienen na uw jarenlange harde werk terwijl ze u al genoeg gekost hebben.
Nu, waar zitten de details van VVPrbis?!![]()
Omdat het vaak niet over hard werk gaat met veel betaalde belastingen.
Die 'zonder meer' durf ik sterk betwijfelen gezien mijn pa zijn vennootschap. Gemiddeld zal het kloppen, maar het als een automatisme beschouwen: zeker niet.Iemand die een vennootschap in BE opbouwt waar meer dan 10mio meerwaarde opzit, heeft zonder twijfel ettelijke malen meer aan belastingen opgebracht dan pakweg jij dat op een heel leven zal doen. Qua statement dus van hetzelfde niveau als ABVV's koekje van eerder over lonen vs dividenden...
Die 'zonder meer' durf ik sterk betwijfelen gezien mijn pa zijn vennootschap. Gemiddeld zal het kloppen, maar het als een automatisme beschouwen: zeker niet.
Normaal is dat vastgelegd op het moment dat je die afsloot. Dat is net het voordeel van die LR, je zit dan safe voor alles wat de regering er na beslist.Enig idee wat de nota zou betekenen voor mensen die nog LR hebben afgesloten vorig jaar onder het systeem waar ze 5 jaar op hadden gerekend? Wordt dat retro-actief 3 jaar? Zou wel leuk zijn![]()
Er staat: "De regering zal onderzoeken of er een optioneel en eenvoudig systeem inzake de verworpen uitgaven kan worden ingevoerd ter vervanging van de huidige complexe regels en aparte gedetailleerde berekeningen"Wat houdt 'verworpen uitgaven worden vereenvoudigd' in? Dat we meer moeten gaan opletten wat verworpen uitgaven is of net minder?
Of is het iets totaal anders?
Fiscale regularisatie!