Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Peppol zal dit toch oplossen? Net als die ‘facturen’ van zelfstandige organisaties, die je ontvangt net als je start.Ik ben dit jaar 20 jaar bezig en heb ook nog nooit die brief gekregen.
Peppol zal dit toch oplossen? Net als die ‘facturen’ van zelfstandige organisaties, die je ontvangt net als je start.
En het werkt: ik ben er zelf ook 1 keer in getrapt, moet ik eerlijk bekennen.Lol, grappig. Heb een maat die net een nieuwe BV gestart is en denk dat hij 10 van die brieven gekregen heeft voor vakbonden van zelfstandigen, adviesbureaus.. allemaal op voorhand te betalen, enkele honderden euro's. En dat komt met een vooringevuld overschrijvingsformulier bij he, als ge dat niet goed leest denk je dat dat iets verplicht is van de staat uit. Pure maffia.
Mij zegt dat ook niks Reprobel.
Dus jij gaat mee de aangifte van de persgroep en Kinepolis betalen? Veel plezierAls het van mij zou afhangen, voor iedereen hetzelfde, een heffing via de (vennootschaps)belasting(saangifte).

Ofwel een unieke identieke bijdrage voor iedereen, ofwel een vaste identieke bijdrage en daarnaast voor de grotere vennootschappen vanaf een bepaalde omzet een % op hun omzet zeg maar?Dus jij gaat mee de aangifte van de persgroep en Kinepolis betalen? Veel plezier![]()
Vandaar dat ik 'belastingaangifte' vermeld. Personenbelasting Deel 2 dan maar...Er zijn trouwens ook nog zelfstandigen zonder vennootschap. Geen bijdragen voor hen?
Weet ik, gewoon al het feit dat ze 2 namen naast mekaar gebruiken voor hetzelfde om verwarring te creëren, is maffioos.Unisono is trouwens o.a. sabam.

|
|
|
|
|
|
|
Oei neen, dat heeft nog niemand hier ontvangen. Meteen betalen.Heeft er hier nog iemand deze mail ontvangen? Moet ik dit betalen?
WETTELIJK VERPLICHTE REPROGRAFIEAANGIFTE – REFERENTIEJAAR 2024
DIGITALE UITBREIDING VIA BIZILI BY REPROBEL (GECOMBINEERDE LICENTIE)
Beste klant,
Vorig jaar koos u voor een reprografieaangifte bij Reprobel. Deze aangifte is een wettelijke verplichting op basis van de artikelen XI.235-239 en XI.318/1-6 van het Wetboek van Economisch Recht. Op de website van de FOD Economievindt u meer informatie over de wettelijke opdracht van Reprobel in het kader van deze wettelijke vergoedingsregeling.
Met een reprografieaangifte regelt u uw fotokopieën van auteursrechtelijk beschermde teksten en beelden onder de wettelijke uitzonderingsregeling. U krijgt hiermee echter geen digitale licentiedekking via Reprobel.
Voor digitale reproductie en communicatie van auteursrechtelijk beschermde werken heeft u een licentie /
toestemming nodig op basis van artikel XI.165, § 1, eerste en vierde lid van het Wetboek van Economisch Recht.
Meer dan 85.000 Belgische ondernemingen, zelfstandigen, vzw’s en overheidsinstellingen kozen daarom vorig jaar voor de gecombineerde licentie bizili by Reprobel.
Daarmee zijn ze beschermd tegen auteursrechtelijke inbreuken, ook in de digitale wereld. Hun bijdrage zorgt er mee voor dat auteurs en uitgevers
een faire vergoeding krijgen voor het gebruik van hun teksten en beelden.
Sinds haar opstart heeft Reprobel al meer dan 450 miljoen euro verdeeld onder de rechthebbenden. 90% gaat naar Belgische auteurs en uitgevers.
Hun bijdrage maakt dus écht mee het verschil voor de Belgische creatieve
en informatiesector.
![]()
bizili is de easy auteursrechtelijke licentie voor de digitale wereld van vandaag. Voor de meest courante vormen van digitale reproductie en communicatie en ook nog steeds voor papieren reproducties van auteursrechtelijk beschermde teksten en beelden, in één handige bundel. Voor Belgische maar ook voor een nagenoeg wereldwijde selectie van buitenlandse bronwerken in alle mogelijke genres. Aan de vertrouwde ruime licentiedekking en aan het licentietarief verandert er niets. Op onze nieuwe themawebsite www.bizili.be leest u er alles over.
Heeft u van uw sectororganisatie een promocode voor bizili ontvangen, dan geeft u die in bij uw aangifte. De korting wordt meteen verrekend op uw factuur. Als u voor de eerste keer intekent op bizili, dan krijgt u er van ons nog een extra korting bovenop. U gebruikt hiervoor dan wel de specifieke promocode BIZIFIRST24, en dus niet uw sectorale promocode.
Bent u bv. een zelfstandige consultant zonder personeel, dan betaalt u normaal 46 EUR BTW exclusief voor bizili. Met de promocode van uw sectororganisatie, betaalt u hiervoor maar 40 EUR BTW exclusief. Met de BIZIFIRST24 promocode betaalt u maar 35 EUR BTW exclusief als u voor de eerste keer intekent op bizili. De bizili licentievergoeding is fiscaal aftrekbaar als beroepskost.
Voor uw aangifte voor referentiejaar 2024 heeft u dus opnieuw de keuze tussen bizili (combilicentie digitaal + papier)en een beperktere reprografieaangifte (fotokopieën). Hou er rekening mee dat Reprobel bevoegd is om uw aangifte te controleren (bv. via een gedetailleerd vragenformulier over uw digitale gebruik van auteursrechtelijk beschermde teksten en beelden of via een controle ter plaatse in uw onderneming/instelling door onze beëdigde agenten). Foutieve aangiftes of auteursrechtelijke inbreuken in de digitale wereld kunnen tot sancties leiden die doorgaans een veelvoud van de normale licentievergoeding bedragen.
Meer informatie over het verschil tussen beide aangifteopties vindt u op de themawebsite van bizili. Zo kunt u geïnformeerd uw keuze maken.
U doet uw aangifte voor referentiejaar 2024 op ons aangifteportaal. We hebben het portaal gebruiksvriendelijker gemaakt, zodat u nu nog sneller en makkelijker aangifte kan doen.
Doe zo snel mogelijk aangifte en kies de juiste formule in functie van uw reële gebruik van beschermd werk, zodat u auteursrechtelijk in orde bent. De deadline voor aangifte is 15 april 2025.
Aangifte doen is makkelijk en kan met enkele muisklikken.
U gebruikt hiervoor uw persoonlijke login die u onderaan dit bericht vindt.
Mogelijks denk je dat Boniver zijn post serieus is, vandaar toch even expliciet zeggen... Lees de posts voor de uwe.Heeft er hier nog iemand deze mail ontvangen? Moet ik dit betalen?
WETTELIJK VERPLICHTE REPROGRAFIEAANGIFTE – REFERENTIEJAAR 2024
DIGITALE UITBREIDING VIA BIZILI BY REPROBEL (GECOMBINEERDE LICENTIE)
Beste klant,
Vorig jaar koos u voor een reprografieaangifte bij Reprobel. Deze aangifte is een wettelijke verplichting op basis van de artikelen XI.235-239 en XI.318/1-6 van het Wetboek van Economisch Recht. Op de website van de FOD Economievindt u meer informatie over de wettelijke opdracht van Reprobel in het kader van deze wettelijke vergoedingsregeling.
Met een reprografieaangifte regelt u uw fotokopieën van auteursrechtelijk beschermde teksten en beelden onder de wettelijke uitzonderingsregeling. U krijgt hiermee echter geen digitale licentiedekking via Reprobel.
Voor digitale reproductie en communicatie van auteursrechtelijk beschermde werken heeft u een licentie /
toestemming nodig op basis van artikel XI.165, § 1, eerste en vierde lid van het Wetboek van Economisch Recht.
Meer dan 85.000 Belgische ondernemingen, zelfstandigen, vzw’s en overheidsinstellingen kozen daarom vorig jaar voor de gecombineerde licentie bizili by Reprobel.
Daarmee zijn ze beschermd tegen auteursrechtelijke inbreuken, ook in de digitale wereld. Hun bijdrage zorgt er mee voor dat auteurs en uitgevers
een faire vergoeding krijgen voor het gebruik van hun teksten en beelden.
Sinds haar opstart heeft Reprobel al meer dan 450 miljoen euro verdeeld onder de rechthebbenden. 90% gaat naar Belgische auteurs en uitgevers.
Hun bijdrage maakt dus écht mee het verschil voor de Belgische creatieve
en informatiesector.
![]()
bizili is de easy auteursrechtelijke licentie voor de digitale wereld van vandaag. Voor de meest courante vormen van digitale reproductie en communicatie en ook nog steeds voor papieren reproducties van auteursrechtelijk beschermde teksten en beelden, in één handige bundel. Voor Belgische maar ook voor een nagenoeg wereldwijde selectie van buitenlandse bronwerken in alle mogelijke genres. Aan de vertrouwde ruime licentiedekking en aan het licentietarief verandert er niets. Op onze nieuwe themawebsite www.bizili.be leest u er alles over.
Heeft u van uw sectororganisatie een promocode voor bizili ontvangen, dan geeft u die in bij uw aangifte. De korting wordt meteen verrekend op uw factuur. Als u voor de eerste keer intekent op bizili, dan krijgt u er van ons nog een extra korting bovenop. U gebruikt hiervoor dan wel de specifieke promocode BIZIFIRST24, en dus niet uw sectorale promocode.
Bent u bv. een zelfstandige consultant zonder personeel, dan betaalt u normaal 46 EUR BTW exclusief voor bizili. Met de promocode van uw sectororganisatie, betaalt u hiervoor maar 40 EUR BTW exclusief. Met de BIZIFIRST24 promocode betaalt u maar 35 EUR BTW exclusief als u voor de eerste keer intekent op bizili. De bizili licentievergoeding is fiscaal aftrekbaar als beroepskost.
Voor uw aangifte voor referentiejaar 2024 heeft u dus opnieuw de keuze tussen bizili (combilicentie digitaal + papier)en een beperktere reprografieaangifte (fotokopieën). Hou er rekening mee dat Reprobel bevoegd is om uw aangifte te controleren (bv. via een gedetailleerd vragenformulier over uw digitale gebruik van auteursrechtelijk beschermde teksten en beelden of via een controle ter plaatse in uw onderneming/instelling door onze beëdigde agenten). Foutieve aangiftes of auteursrechtelijke inbreuken in de digitale wereld kunnen tot sancties leiden die doorgaans een veelvoud van de normale licentievergoeding bedragen.
Meer informatie over het verschil tussen beide aangifteopties vindt u op de themawebsite van bizili. Zo kunt u geïnformeerd uw keuze maken.
U doet uw aangifte voor referentiejaar 2024 op ons aangifteportaal. We hebben het portaal gebruiksvriendelijker gemaakt, zodat u nu nog sneller en makkelijker aangifte kan doen.
Doe zo snel mogelijk aangifte en kies de juiste formule in functie van uw reële gebruik van beschermd werk, zodat u auteursrechtelijk in orde bent. De deadline voor aangifte is 15 april 2025.
Aangifte doen is makkelijk en kan met enkele muisklikken.
U gebruikt hiervoor uw persoonlijke login die u onderaan dit bericht vindt.
Sinds 1 januari 2023 is een email wel rechtsgeldig.Ik had inderdaad geen tijd om de vorige pagina’s te lezen, was effe druk… ok ik doe die nulaangifte (alhoewel ik die mail ook gewoon kan negeren denk ik, geen enkele mail is rechtsgeldig) ik heb geen brief ontvangen
ge krijgt sowieso nog een herinnering later dit jaar danIk had inderdaad geen tijd om de vorige pagina’s te lezen, was effe druk… ok ik doe die nulaangifte (alhoewel ik die mail ook gewoon kan negeren denk ik, geen enkele mail is rechtsgeldig) ik heb geen brief ontvangen
Maar dat is toch absurd?Sinds 1 januari 2023 is een email wel rechtsgeldig.
Dus ik denk dat een email out-of-the-blue van een onbekende partij niet rechtsgeldig is.Het nieuw Burgerlijk Wetboek bevat een bepaling die bevestigt dat een e-mail kan dienen als een rechtsgeldige kennisgeving. Let wel, de rechtsgeldigheid staat slechts vast in 2 gevallen:
In de andere gevallen is het aan de verzender om te bewijzen dat de bestemmeling effectief kennis heeft genomen van de e-mail.
- Het staat vast dat de bestemmeling kennis heeft genomen van de e-mail (bijvoorbeeld doordat de bestemmeling heeft geantwoord of u een leesbevestiging heeft verkregen)
- De bestemmeling had redelijkerwijze kennis kunnen nemen van de e-mail. Een bijkomende voorwaarde hierbij is dat de bestemmeling voorafgaand de kennisgeving, zijn/haar toestemming had gegeven om via dit elektronisch kanaal te communiceren
Voila, de zender moet een bevestiging hebben dat je de mail ook effectief gezien en gelezen hebt.Maar dat is toch absurd?
Een email kan gewoon verloren zijn gegaan, door je emailprovider in spam of junk box geplaatst zijn.
Is een gewone brief rechtsgeldig?
Even wat opgezocht: https://www.blienberg.be/advies-en-nieuws/e-mail-is-een-rechtsgeldig-middel-voor-kennisgeving/168
Dus ik denk dat een email out-of-the-blue van een onbekende partij niet rechtsgeldig is.
Die bevestiging heb je toch ook niet met een gewone brief?Voila, de zender moet een bevestiging hebben dat je de mail ook effectief gezien en gelezen hebt.
Daarvoor dient een aangetekende brief.Die bevestiging heb je toch ook niet met een gewone brief?
Je moet niet enkel zelf facturen digitaal versturen, je moet ze ook digitaal kunnen ontvangen. Dus die maar 12 verkoopfacturen gaan niet het enige zijn die de prijs maken.Vanaf volgend jaar moeten alle facturen digitaal verstuurd worden via Peppol. Wat is zo wat het beste prijs/kwaliteit voor iemand die maar een 12tal verkoopfacturen verstuurt per jaar?