Staat je vrij om een mening te hebben hé. Is hier tenslotte een forum.
Dat betekent niet dat iemand zonder titel of stagiair status geen vorming zou volgen, of niet over de kennis beschikt(
Al is de kans kleiner)... Door mijn persoonlijke ervaring heb ik het al genoeg gezien dat een titel/diploma niet al te veel zegt. Ik heb al profielen met titels zien voorbij komen die moesten ze nu nog eens het traject doen zwaar ondermaats zouden scoren, of echt weinig kennis van basis zaken hebben... er is dan ook geen permanente evaluatie, enkel permanente vorming. Bewijst enkel dat je een seminarie gevolgd hebt maar daarom heb je het nog niet gesnapt of toepasbaar gemaakt in je kantoor/professionele gang van zaken. Iedereen kan achter zen scherm zitten, aanwezigheidsknopje indrukken en wat eind vragen beantwoorden. Als dat je argument is van kijk eens hoe goed wij ons moeten bijstuderen ... vind ik dat eerder een zwak argument.
Ik heb die BBB reeks ook gevolgd +/-3 jaar geleden denk ik?(
Zonder dat het noodzakelijk was.) intensief ja maar om eerlijk te zijn raken die ook maar de kern lijnen van de materie die er gegeven werd in de reeks aan individuele vakken. Veel nieuwe dingen heb ik daar niet gezien, is wel een goede snelle globale manier om 'snel' over de verschillende materie te gaan en de belangrijkste dingen eens te herhalen, zeker naar bekwaamheidsexamen toe. Maar je kan op andere manieren efficiënter en diepgaander de materie ook zien, dat maakt de BBB seminaries niet slecht natuurlijk. Dat wil ik zeker niet gezegd hebben of doen blijken.
Het nut van een titel naar doorstroming toe ga ik niet betwisten, zéker relevant! Alleen al omdat het wettelijk noodzakelijk is wil je zelfstandig zijn.
Behalen van de titel geeft uiteraard wel blijk van doorzettingsvermogen en toch een zekere kennis op zijn minst die zijn waarde heeft natuurlijk! Blijft geen evidentie om de titel te halen, dat is ook duidelijk in de cijfers van het instituut. Dus een zeker fierheid en trots mag zeker bij het behalen van de titel.
Wil maar zeggen kennis van een persoon is niet gelinkt aan titels/diploma's maar aan zijn/haar eigen capaciteiten. Al zullen personen met die capaciteiten uiteraard vaker doorstromen naar diploma's en titels.