Chauffagist
Well-known member
Dat zwartwerk zal altijd bestaan hoor. Bij een kleine zelfstandige kan dat snel oplopen tot 25K per jaar. Dat wordt dan uitgegeven in de Colruyt, restaurants, op reis...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waar maak je je druk om?
De reden dat veel mensen naar deze carwashes gaan is de lage prijs en iedereen begrijpt ook wel hoe dat komt.
Of wil je in een controlemaatschappij wonen waar iedere transactie wordt gecontroleerd en we met social credit scores werken?
Fraude zal altijd bestaan en de overheid moet maatregelen nemen, maar deze carwashes zijn nu niet de grote vissen waaraan de overheid miljoenen/miljarden inkomsten aan verliest.
Die tijden zijn toch gedaan hoor... hoeveel mensen betalen er niet met hun smartphone? enkel de gepensioneerden betalen nog cashDat zwartwerk zal altijd bestaan hoor. Bij een kleine zelfstandige kan dat snel oplopen tot 25K per jaar. Dat wordt dan uitgegeven in de Colruyt, restaurants, op reis...
Wij organiseren met onze tennisploeg jaarlijks een groot toernooi, daar wordt ongeveer de helft van alle drankconsumpties nog cash betaald. En dat zijn absoluut niet allemaal gepensioneerden. Zo lang je overal cash kan betalen, zal dat altijd blijven bestaan. Mensen die overal met hun smartphone betalen zijn niet diegene die (veel) zwart geld verdienen natuurlijk.Die tijden zijn toch gedaan hoor... hoeveel mensen betalen er niet met hun smartphone? enkel de gepensioneerden betalen nog cash
Ik heb persoonlijk nogal een probleem met de "taks" bij elektronisch betalen.
Je betaalt 10 euro, maar die is na betaling maar 9,85 euro meer. De bank ging immers met 15ct transactiekost lopen.
Met diezelfde 9,85 euro betaal je weer elders, en die is ook maar 9,70 euro meer waard. De bank ging immers weer met 15ct transactiekost lopen.
Met cash heb je dat probleem niet. Die 10 euro blijft 10 euro.
Ben benieuwd welke definitie ze hanteren van managementvennootschapteeds meer artsen, tandartsen, advocaten, consultants, informatici, bedienden en hoge kaderleden kiezen ervoor een managementvennootschap op te richten. Terwijl er in 2019 nog maar 41.510 Belgen waren met een managementvennootschap, zijn dat er nu al 80.210, blijkt uit cijfers van de statistiekdienst Statbel.
Als ik geen factuur heb, heb ik ook geen garantie als er nadien iets fout loopt. En soms is het voor ocharme 6% btw totaal niet de moeite.Om de btw niet te betalen zeker...
Da's nu toch letterlijk zo'n zever Facebook post dat in De Beerput Van Het Internet thread kan gegooid worden? Ge zegt letterlijk dat het een transactiekost is, dus ge maakt gebruik van een service waar ge voor moet betalen. 10 euro omzet voor een product en zogezegd 9.85 winst omdat er 15ct kosten zijn.Ik heb persoonlijk nogal een probleem met de "taks" bij elektronisch betalen.
Je betaalt 10 euro, maar die is na betaling maar 9,85 euro meer. De bank ging immers met 15ct transactiekost lopen.
Met diezelfde 9,85 euro betaal je weer elders, en die is ook maar 9,70 euro meer waard. De bank ging immers weer met 15ct transactiekost lopen.
Met cash heb je dat probleem niet. Die 10 euro blijft 10 euro.
Bij mijn frituur staat nochtans exact die uitleg ingekaderd op de toog. Enkel cash en Payconiq aanvaarden ze daar.Da's nu toch letterlijk zo'n zever Facebook post dat in De Beerput Van Het Internet thread kan gegooid worden?
Uw cijfers kloppen hier niet, als je in België bijv. in de winkel betaalt met een debetkaart (Maestro) bijv. dan wordt er 2 cent ingehouden op het bedrag (op 10€, 1.000€ of 5.000€). Om aan 1.5% transactiekosten te komen zoals in jouw vb moet er al een Japanner hier in BE betalen met een Amex kaart ofzo, in totaal zit 99.99% ver onder die kosten.Ik heb persoonlijk nogal een probleem met de "taks" bij elektronisch betalen.
Dan moet het wel waar zijnBij mijn frituur staat nochtans exact die uitleg ingekaderd op de toog.
Dat is ok, dan kan je er met Payconiq betalen. Persoonlijk zou ik een frituur de voorkeur geven die ook gewoon kaartbetalingen aanvaardt, in de frituren waar ik vroeger kwam was dat geen probleem.Enkel cash en Payconiq aanvaarden ze daar.
Uw cijfers kloppen anders ook niet hoor, mijn vrouw heeft een Worldline terminal voor haar job en betaalt standaard 6c transactiekost als de patiënt met een debetkaart betaalt. Wij hebben die analyse vorig jaar grondig gedaan, en dat was bij de goedkopere op de markt. De terminal van KBC was dan weer duurder in aankoop met hetzelfde tarief, alternatieven als SumUp zijn duurder per transactie.Uw cijfers kloppen hier niet, als je in België bijv. in de winkel betaalt met een debetkaart (Maestro) bijv. dan wordt er 2 cent ingehouden op het bedrag (op 10€, 1.000€ of 5.000€). Om aan 1.5% transactiekosten te komen zoals in jouw vb moet er al een Japanner hier in BE betalen met een Amex kaart ofzo, in totaal zit 99.99% ver onder die kosten.
Geld cash beheren, ophalen, bij de bank binnendoen kost eveneens geld. Het probleem is dat je hierbij nog hopen andere problemen hebt (veiligheid, transport, ...).