Nineshots
Well-known member
Geen idee hoe ze het concreet neerschrijven, maar daar komt het idd op neer.Als freelancer? Hoe werkt dat dan?
Gewoon extra regel in de factuur "bonus"?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geen idee hoe ze het concreet neerschrijven, maar daar komt het idd op neer.Als freelancer? Hoe werkt dat dan?
Gewoon extra regel in de factuur "bonus"?
Voor- en nadelen van samen een vennootschap op te richten.Wat wil je weten?
Voordeel is al de vaste kosten, je hebt maar 1 vennootschap om te onderhouden.Voor- en nadelen van samen een vennootschap op te richten.
Voorlopig niet echt betrouwbaar als ik sommige horrorverhalen van particulieren hoor... Zelf nog nooit problemen gehad, maar mocht ik ooit zakelijk een rekening openen bij hen, is het liefst met een BE IBAN i.p.v. LT. Komt er binnenkort aan.Iemand die bij Revolut zit voor zakelijke rekening? Aanrader?
Wat een droom, 8 dagen per maand werken en je rijft er 24K per maand binnen... Heerlijk voor de work-life balance of natuurlijk als je voltijds wil werken heerlijk om rijk te wordenCfr dayrates. Ik zit in niche HR consultancy en wij factureren 3k/ dag. Zowel KMO's als grote corporates betalen die prijs al te graag voor wat wij doen. Het gaat echt wel om het aanbod dat je neerzet en de competitie. Wij hebben een goed aanbod en geen competitie. Klanten nemen voor onze services meestal wel maar enkele dagen consultancy af. Gemiddeld 8 dagen.

Wat een droom, 8 dagen per maand werken en je rijft er 24K per maand binnen... Heerlijk voor de work-life balance of natuurlijk als je voltijds wil werken heerlijk om rijk te worden![]()
Als het "aanbod" puur de werkkrachten met de know-how van die niche zijn en er geen complexe tool achter zit lijkt me dat dit als freelancer toch ook gewoon te verkrijgen is als je de nodige kennis hebt?Dat zijn bedragen die de bedrijven vangen, denk dat de freelancers die er aan meewerken niet aan die tarieven zitten. De enige die daar rijk van gaat worden is de owner.
Robert Half?Toch wel lichtjes verschoten, op mijn huidige opdracht vangt die tussenpartij 30% margeIn het verleden was dat 15% en ook nu gaven ze aan dat ze hun gebruikelijke marges hanteerden. Dat gaat een tof gesprek worden bij een potentiële verlenging.
Gebeurt wel vaker. Ik heb kameraad die 700€ factureert. Wordt door zijn tussenpartij aan 1200€/dag verkocht ...Toch wel lichtjes verschoten, op mijn huidige opdracht vangt die tussenpartij 30% margeIn het verleden was dat 15% en ook nu gaven ze aan dat ze hun gebruikelijke marges hanteerden. Dat gaat een tof gesprek worden bij een potentiële verlenging.
Hyphen.Robert Half?
Ik werk nooit meer met hun, vind hun marge schandalig hoog!
Amai dan heeft Hyphen inderdaad fors hun marge opgetrokken :/.Hyphen.
Nu op zich heb ik geen probleem met die marges, mijn beoogde dagtarief werd behaald dus weinig reden tot klagen. Maar tijdens de onderhandelingen zaken als 'dagtarief is wel limiet' en zo druk zetten, en dan een verdubbeling van uw marge aanrekenen en daarover liegen, heel fair vind ik dat toch allemaal niet. Wetende dat ik ook gewoon die facturen zie, ga je toch weinig langdurig engagement opbouwen als je zo tewerk gaat.
Da's een vraag die ik me bij veel recruiters stel, als ik zag waarvoor ik allemaal gecontacteerd toen mijn contract bijna afliep. Om, in mijn geval, 4000K/maand marge te mogen doorfactureren brengen die absoluut geen toegevoegde waarde alleszins.wat is dan hun toegevoegde waarde nog?