zazabaron
Member
- zo snel mogelijk boekhouder zoeken, te laag loon uitkeren heeft ook geen zin omdat je dan geen recht hebt op verlaagde roerende voorheffing bvb (is nu vanaf 45k bezoldiging, zal iets meer dan 2k netto zijn afhankelijk)Even kort situatie schetsen.
Ik heb bevestiging ontvangen dat ik (mits een goed jaar uiteraard) vanaf 1 juli gepromoveerd wordt naar een directorsfunctie binnen de big four.
Uiteraard ben ik daar tevreden mee! Echter betekent dit wel dat er een managementvennootschap moet worden opgericht. Ik ben volledig mee in het verhaal om je een zo laag mogelijk loon uit te betalen en het geld later via andere wegen uit de vennootschap te halen.
Echter starten we in het voorjaar volgend jaar ook aan een ingrijpende verbouwing, waarbij we al ons geld eigenlijk maximaal nodig hebben. Dus pakweg € 1.800 netto uitkeren wordt dan heel moeilijk. We gaan de bureau ook onder handen nemen (incl. deuren, nieuwe ramen, plakwerk,…). Mocht je een aantal van deze aanpassingen op je vennootschap kunnen zetten, is het uiteraard een ander verhaal. Zo niet, dan lijkt een vennootschap mij het eerste jaar een no-go te worden (nettoloon van € 4.150 er uit halen lijkt mij fiscaal gezien niet de beste zet).
Any feedback?
- IPT via backservice, kan opgenomen worden voor verbouwingen of aankoop vastgoed, eens navragen bij je bankier (dit is volgens mij de beste manier om je verbouwingen te financieren maar is een beperkt bedrag)
- voor de rest: rekening courant gebruiken zoals hierboven vermeld

Maar ik vraag het is .. Lijkt me te mooi om waar te zijn die go solid dienst