Vega
Well-known member
Mijn wagen heeft 2.048,47 EUR op jaarbasis aan VAA, zoveel vind ik dat nu precies niet?70.000€ wordt na belastingen een 48,750€ (met een inschatting van de verworpen uitgaven, een skoda van 2018 heeft een zeer hoog VAA en best wat verworpen kosten aan brandstof/parking/verzekering/onderhoud). Dat is als vvrp bis wegvalt en liquidatiereserve verwaarloosbaar wordt door de stijging naar 20% (in combo met de inflatie) na 25% roerende voorheffing 36.562,50€ dividend -> 3.047€ per maand zonder uw maandelijks loon.
Je spreekt van minimumloon, reken daarbij nu dat jouw tankbeurten privé gaan belast worden (je houdt minder van uw brutoloon netto over) en dat men gaat schrappen in de onkostenvergoeding -> wordt het zoeken naar nieuw evenwicht met mogelijk dat je uw brutoloon gaat optrekken wat opnieuw resulteert in meer sociale lasten en finaal lagere winst in de vennootschap. Waarom je dus nog spreekt van die 5.750€ ontgaat mij volledig, je zal het met een stuk minder moeten doen.
Je bent al een ganse berekening aan het maken op basis van wijzigingen die al een tijdje van tafel geveegd zijn en waarvan niemand weet of ze in het uiteindelijke akkoord zullen zitten... Ik spreek over 5.750 EUR omdat dat de werkelijke situatie is de dag van vandaag. Jij spreekt over een onbekend bedrag omdat je rekent met onbestaande wijzigingen.
Met andere woorden ga je weer van het slechtst mogelijke scenario uit (zoals de advocaat of IT-er die na een week zelfstandige te zijn en zich niet in te dekken zijn been breekt en maandenlang niet kan werken).
Zoals ik zei, de stresskiekens slorpen dat artikel van de advocaat helemaal op, de realisten/nuchtere denkers wachten gewoon af wat het wordt... Zal er een "verslechtering" zijn van de situatie als managementvennootschap? Tuurlijk (is ook volledig logisch). Betekent dat dat iemand in loondienst met 6K de stap naar zelfstandige niet zal moeten zetten voor 550 EUR per dag? Tuurlijk niet...
.