Freelancers & Ondernemers

70.000€ wordt na belastingen een 48,750€ (met een inschatting van de verworpen uitgaven, een skoda van 2018 heeft een zeer hoog VAA en best wat verworpen kosten aan brandstof/parking/verzekering/onderhoud). Dat is als vvrp bis wegvalt en liquidatiereserve verwaarloosbaar wordt door de stijging naar 20% (in combo met de inflatie) na 25% roerende voorheffing 36.562,50€ dividend -> 3.047€ per maand zonder uw maandelijks loon.
Je spreekt van minimumloon, reken daarbij nu dat jouw tankbeurten privé gaan belast worden (je houdt minder van uw brutoloon netto over) en dat men gaat schrappen in de onkostenvergoeding -> wordt het zoeken naar nieuw evenwicht met mogelijk dat je uw brutoloon gaat optrekken wat opnieuw resulteert in meer sociale lasten en finaal lagere winst in de vennootschap. Waarom je dus nog spreekt van die 5.750€ ontgaat mij volledig, je zal het met een stuk minder moeten doen :).
Mijn wagen heeft 2.048,47 EUR op jaarbasis aan VAA, zoveel vind ik dat nu precies niet?

Je bent al een ganse berekening aan het maken op basis van wijzigingen die al een tijdje van tafel geveegd zijn en waarvan niemand weet of ze in het uiteindelijke akkoord zullen zitten... Ik spreek over 5.750 EUR omdat dat de werkelijke situatie is de dag van vandaag. Jij spreekt over een onbekend bedrag omdat je rekent met onbestaande wijzigingen.

Met andere woorden ga je weer van het slechtst mogelijke scenario uit (zoals de advocaat of IT-er die na een week zelfstandige te zijn en zich niet in te dekken zijn been breekt en maandenlang niet kan werken).

Zoals ik zei, de stresskiekens slorpen dat artikel van de advocaat helemaal op, de realisten/nuchtere denkers wachten gewoon af wat het wordt... Zal er een "verslechtering" zijn van de situatie als managementvennootschap? Tuurlijk (is ook volledig logisch). Betekent dat dat iemand in loondienst met 6K de stap naar zelfstandige niet zal moeten zetten voor 550 EUR per dag? Tuurlijk niet...

Mijn wagen heeft 2.048,47 EUR op jaarbasis aan VAA, zoveel vind ik dat nu precies niet?

Je bent al een ganse berekening aan het maken op basis van wijzigingen die al een tijdje van tafel geveegd zijn en waarvan niemand weet of ze in het uiteindelijke akkoord zullen zitten... Ik spreek over 5.750 EUR omdat dat de werkelijke situatie is de dag van vandaag. Jij spreekt over een onbekend bedrag omdat je rekent met onbestaande wijzigingen.

Met andere woorden ga je weer van het slechtst mogelijke scenario uit (zoals de advocaat of IT-er die na een week zelfstandige te zijn en zich niet in te dekken zijn been breekt en maandenlang niet kan werken).

Zoals ik zei, de stresskiekens slorpen dat artikel van de advocaat helemaal op, de realisten/nuchtere denkers wachten gewoon af wat het wordt... Zal er een "verslechtering" zijn van de situatie als managementvennootschap? Tuurlijk (is ook volledig logisch). Betekent dat dat iemand in loondienst met 6K de stap naar zelfstandige niet zal moeten zetten voor 550 EUR per dag? Tuurlijk niet...
We weten allemaal dat die nota erdoor komt. Zowel federaal als op vlaams niveau ligt gewoon alles stil tot de gemeenteraadsverkiezingen omdat niemand bruggen wil verbranden voor die verkiezingsuitslag. Maar die nota komt er door zoals hij grotendeels is. Al voor er ook maar sprake was van die nota wisten wij fiscalisten al dat CD&V heel duidelijk heeft aangegeven dat ze niet in de regering stapten als die nota van Van Peteghem niet grotendeels werd uitgerold, Vooruit heeft er nog een schepje bovenop gedaan. Alternatief: groen of PVDA wordt nog slechtere uitkomst. Er zal nog geschroefd worden aan de punt komma’s maar we mogen zeker zijn dat wat nu op tafel lag er grotendeels zal doorkomen.

De gemiddelde startende freelancer heeft een rate van 500€ / een directorsfee van 10.000€ per maand. Brussel/Antwerpen doet iets beter maar de rest van Vlaanderen en zeker West-Vlaanderen kent geen zotte startersdagfee’s. En die zullen terecht daardoor afgeschrikt worden te starten na een deftig gesprek met de boekhouder. De huidige freelancers, die zowel privé als in de vennootschap al wat reserve opgebouwd hebben en aan mooie dagrates zitten zullen daarom niet terug de switch maken naar loondienst.

Als startende freelancer dan 4500 netto, een auto, een hele hoop onkosten betaald (hospitalisatie, telefoon, internet, laptop, restaurantbezoeken, relatiegeschenken, kantoorgerief, ...). Hoeveel moet je hebben in loondienst voor dat pakket? :)

We weten allemaal dat die nota erdoor komt. Zowel federaal als op vlaams niveau ligt gewoon alles stil tot de gemeenteraadsverkiezingen omdat niemand bruggen wil verbranden voor die verkiezingsuitslag. Maar die nota komt er door zoals hij grotendeels is. Al voor er ook maar sprake was van die nota wisten wij fiscalisten al dat CD&V heel duidelijk heeft aangegeven dat ze niet in de regering stapten als die nota van Van Peteghem niet grotendeels werd uitgerold, Vooruit heeft er nog een schepje bovenop gedaan. Alternatief: groen of PVDA wordt nog slechtere uitkomst. Er zal nog geschroefd worden aan de punt komma’s maar we mogen zeker zijn dat wat nu op tafel lag er grotendeels zal doorkomen.

De gemiddelde startende freelancer heeft een rate van 500€ / een directorsfee van 10.000€ per maand. Brussel/Antwerpen doet iets beter maar de rest van Vlaanderen en zeker West-Vlaanderen kent geen zotte startersdagfee’s. En die zullen terecht daardoor afgeschrikt worden te starten na een deftig gesprek met de boekhouder. De huidige freelancers, die zowel privé als in de vennootschap al wat reserve opgebouwd hebben en aan mooie dagrates zitten zullen daarom niet terug de switch maken naar loondienst.
Je weet dat er nog aan gesleuteld wordt maar neemt de nota wel 1 op 1 al over terwijl het "sleutelen aan" uw berekening nog fameus kan veranderen... Ik zou denken dat je als fiscalist exacte cijfers wil voorleggen en niet zozeer een berekening maakt die sowieso nog zal aangepast moeten worden.

Soit, pak dan uw worst case scenario, zoals gezegd zal een starter met 500 EUR op 4.500 EUR netto landen met allerhande voordelen erbij ipv 5.000 EUR netto (ik geloof niet dat het in de praktijk zelfs zo drastisch zal zijn en gok dan eerder op dat het 4.750 EUR zou zijn maar soit). Om dat te krijgen in loondienst moet je al gemakkelijk 7.500 EUR bruto voorzien (dan zit je zelfs nog maar aan 4.000 EUR netto als we even geen onkostenvergoedingen in rekening brengen maar ook geen bedrijfswagen). 7.500 EUR brutoloon kost de werkgever ongeveer een kleine 140.000 EUR op jaarbasis.... En laat 140.000 EUR op jaarbasis ongeveer overeenkomen met een dagvergoeding van 630 EUR.

Met andere woorden zal die plooi zichzelf gladstrijken. De freelancer die door jouw doemscenario erover nadenkt om van freelance weer naar loondienst te gaan zal moeten zeggen aan zijn opdrachtgever dat de kost van 110.000 EUR wel zal moeten stijgen naar 140.000 EUR zodat hij zijn netto inkomen kan behouden. (nogmaals, zonder bedrijfswagen etc., de werkelijke kost in loondienst zou dus nog een stuk hoger liggen)

Dus neen, ik geloof heel uw betoog niet dat het allemaal zo erg is/wordt als dat je wil voorstellen.

Als startende freelancer dan 4500 netto, een auto, een hele hoop onkosten betaald (hospitalisatie, telefoon, internet, laptop, restaurantbezoeken, relatiegeschenken, kantoorgerief, ...). Hoeveel moet je hebben in loondienst voor dat pakket? :)
Als ik in mijn eigen vakgebied kijk: consultant/controller heeft gemakkelijk met 8 jaar ervaring 5.500€ bruto (dat lijkt mij de groep die vandaag overstapte en start aan 500€ per dag). Dat is een 3216€ netto. Die krijgt vakantiegeld en een 13e maand -> een 400€ per maand netto extra. Een 300€ per maand nettovergoedingen (aan effectieve vergoedingen voor internet thuis, thuisverbruik bij thuiswerk, parking etc zal men wel niet raken). En pak zoals bij de meeste de voordelige niet recurrente bonus (zeer voordelig voor de werkgever en dus ruim gebruikt): bedrag voor 2024 is netto 3496€ (4020€ bruto voor de werkgever). Kom ik op 4207€ per maand. Met doorbetaalde ziekte, uitkering bij langdurig ziekte/werkloosheid, beter pensioenopbouw, eveneens gsm met abonnement, hospitalisatieverzekering voor heel het gezin, wagen, laptop en groepsverzekering.

Men spreekt in de nota dat men ook strenger zou toekijken op de beroepskosten, zou dus ook wat zuiniger worden met restaurantkosten en relatiegeschenken, zeker vanaf 2026 met de elektronische facturatie, men gaat over veel meer data beschikken.

Huur moet nu ook al gerapporteerd worden in de aangiftes-> wordt sowieso hot thema voor controles volgend jaar.

Rapporteringsverplichtingen op fiche zijn eerder al verstrengd -> sowieso strengere controles op onkostenvergoedingen, terwijl men onkostenvergoedingen in de nota wil aanpakken.

Van alle freelancers die ik ken, zijn er maar weinigen die 5,5k-6k bruto zouden verdienen hoor. Je doet alsof dit een gangbaar loon is.
Idem voor die CAO90 bonus, zo vaak kom ik die niet tegen. En het bedrag verschilt ook heel hard van bedrijf tot bedrijf.

Als ik in mijn eigen vakgebied kijk: consultant/controller heeft gemakkelijk met 8 jaar ervaring 5.500€ bruto (dat lijkt mij de groep die vandaag overstapte en start aan 500€ per dag). Dat is een 3216€ netto. Die krijgt vakantiegeld en een 13e maand -> een 400€ per maand netto extra. Een 300€ per maand nettovergoedingen (aan effectieve vergoedingen voor internet thuis, thuisverbruik bij thuiswerk, parking etc zal men wel niet raken). En pak zoals bij de meeste de voordelige niet recurrente bonus (zeer voordelig voor de werkgever en dus ruim gebruikt): bedrag voor 2024 is netto 3496€ (4020€ bruto voor de werkgever). Kom ik op 4207€ per maand. Met doorbetaalde ziekte, uitkering bij langdurig ziekte/werkloosheid, beter pensioenopbouw, eveneens gsm met abonnement, hospitalisatieverzekering voor heel het gezin, wagen, laptop en groepsverzekering.
Goed berekend maar slechte vergelijking. Dat loonpakket is toch absoluut geen 500 per dag waard, eerder 600 per dag (snel gerekend in excel).
Dus 4200 netto versus 5400, een verschil van 1200 per maand niet de moeite om te springen?

Wat bij de volgende opslag ronde, flink gewerkt en een bruto opslag van 500 per maand? Netto 200 per maand meer?
Of nog eens 50 bij zijn dagtarief en nog eens 500 per maand meer.

Wie is er bang van controle op huur? Die bedragen en voordelen zijn zo laag dat het vermelden niet waard is.
Strenger toekijken op beroepskosten mag zeker, maar in je vorige post zeg je dat controles digitaal zijn en er amper iets uitgehaald wordt? Of we boeken iets weg op kantoormateriaal en dat valt niet op ...

Hoeveel van je cliënteel op jaarbasis krijgt effectief controle en hoeveel wordt er effectief uitgesmeten?
Ik zal het antwoorden: zéér weinig.
En laat ons ook eerlijk zijn, té weinig.

Men spreekt in de nota dat men ook strenger zou toekijken op de beroepskosten, zou dus ook wat zuiniger worden met restaurantkosten en relatiegeschenken, zeker vanaf 2026 met de elektronische facturatie, men gaat over veel meer data beschikken.

Huur moet nu ook al gerapporteerd worden in de aangiftes-> wordt sowieso hot thema voor controles volgend jaar.

Rapporteringsverplichtingen op fiche zijn eerder al verstrengd -> sowieso strengere controles op onkostenvergoedingen, terwijl men onkostenvergoedingen in de nota wil aanpakken.
In je berekening lijk je al geen rekening te houden met VAA wagen in loondienst? 300 EUR netto-vergoedingen per maand, dat zijn bedragen die je in het brutoloontopic 1x om de zoveel weken/maanden ziet passeren waar iedereen dan op springt dat het quasi onmogelijk is (laten we dus zeggen niet bepaald gemiddeld). Ook de CAO90 bonus... Ik kan alleen terugvinden dat in 2022 13,9% van de bedienden deze bonus kreeg en dat over het algemeen in 2023 25% van de bedienden een bonus tout court kregen...

Heb eens even geïnformeerd bij mijn vrouw, 5.500 EUR bruto als consultant/controller met 8j ervaring, dan zal je effectief naar Brussel moeten gaan en zelfs daar wat chance moeten hebben hoor (misschien bij Big4 wat weer een vertekend beeld geeft gezien je daar met 40u per week niet vanaf komt en je dus weer een correctie moet doorvoeren op het feit dat een freelancer nooit of te ooit zomaar standaard 45u - 50u zal werken voor een opdrachtgever indien deze slechts 40u mag factureren)... Dus om te stellen dat je daar gemakkelijk aan zit is ook (weer) overdreven.

Het lijkt er wederom zeer sterk op dat je alle cijfers die je gebruikt wat tweakt en verhoogt/verlaagt naar mate dat het uw betoog uitkomt...

Zo kan ik ook het scenario van freelancer geven die geen auto nodig heeft, elke dag 100km fietst naar zijn opdrachtgever, geen enkele kost heeft vanwege IT-materiaal via opdrachtgever, wiens partner de boekhouding doet, etc... Dan kan ik op magische wijze ook weer besluiten dat die erin slaagt om 6.000 EUR netto te halen van zijn 500 EUR dagtarief maar dat slaagt heel mijn betoog toch naar de vaantjes door het zo onrealistisch voor te stellen?

Met andere woorden zal die plooi zichzelf gladstrijken. De freelancer die door jouw doemscenario erover nadenkt om van freelance weer naar loondienst te gaan zal moeten zeggen aan zijn opdrachtgever dat de kost van 110.000 EUR wel zal moeten stijgen naar 140.000 EUR zodat hij zijn netto inkomen kan behouden. (nogmaals, zonder bedrijfswagen etc., de werkelijke kost in loondienst zou dus nog een stuk hoger liggen)
Die opdrachtgever zijn vaak tussenpartijen die 25% marge op jouw dagfee nemen, de eindklant betaalt meer dan 500€ per dag.
Dan staat daar tegenover een consultingbureau met een consultant in loondienst, die nog eens kan argumenteren dat die kan beroep doen op veel inhouse expertise en vervanging als de consultant uitvalt. Good luck om uw rate dan plots veel hoger te gaan zetten, uw bovenmarge is sowieso de dagrate van die concurrent consultant in loondienst minus de marge van uw tussenpartij.

In je berekening lijk je al geen rekening te houden met VAA wagen in loondienst? 300 EUR netto-vergoedingen per maand, dat zijn bedragen die je in het brutoloontopic 1x om de zoveel weken/maanden ziet passeren waar iedereen dan op springt dat het quasi onmogelijk is (laten we dus zeggen niet bepaald gemiddeld). Ook de CAO90 bonus... Ik kan alleen terugvinden dat in 2022 13,9% van de bedienden deze bonus kreeg en dat over het algemeen in 2023 25% van de bedienden een bonus tout court kregen...

Heb eens even geïnformeerd bij mijn vrouw, 5.500 EUR bruto als consultant/controller met 8j ervaring, dan zal je effectief naar Brussel moeten gaan en zelfs daar wat chance moeten hebben hoor (misschien bij Big4 wat weer een vertekend beeld geeft gezien je daar met 40u per week niet vanaf komt en je dus weer een correctie moet doorvoeren op het feit dat een freelancer nooit of te ooit zomaar standaard 45u - 50u zal werken voor een opdrachtgever indien deze slechts 40u mag factureren)... Dus om te stellen dat je daar gemakkelijk aan zit is ook (weer) overdreven.

Het lijkt er wederom zeer sterk op dat je alle cijfers die je gebruikt wat tweakt en verhoogt/verlaagt naar mate dat het uw betoog uitkomt...

Zo kan ik ook het scenario van freelancer geven die geen auto nodig heeft, elke dag 100km fietst naar zijn opdrachtgever, geen enkele kost heeft vanwege IT-materiaal via opdrachtgever, wiens partner de boekhouding doet, etc... Dan kan ik op magische wijze ook weer besluiten dat die erin slaagt om 6.000 EUR netto te halen van zijn 500 EUR dagtarief maar dat slaagt heel mijn betoog toch naar de vaantjes door het zo onrealistisch voor te stellen?
Ik spreek over controlling en consulting, geen accountancy, daar zal het eerder 4.500€ bruto zijn.

Een startende GL accountant mag al blij zijn met een dagfee van 450€. Ik ben indertijd gestart met 415€ per dag en 10 jaar ervaring.

Ik spreek over controlling en consulting, geen accountancy, daar zal het eerder 4.500€ bruto zijn.
Dus wederom neem je als voorbeeld letterlijk 1 (kleiner) deel van de ganse markt...

Nogmaals, je betoog niet baseren op gemiddelden maar telkens op basis van je eigen handgekozen voorbeelden die in je betoog passen doet je ganse betoog wel gewoon in't water vallen.

Stel dat morgen een klant vraagt "seg, Vega, als ik mijn nieuwe auto koop, moet ik dan een omnium aangaan?" kan ik ook niet antwoorden "Mo niet, ik ken iemand die al 10 jaar zijn omnium betaalt en nog nooit een schade heeft gehad"... Dan vrees ik dat ik snel weer iets in loondienst kan gaan zoeken... Langs de andere kant, dan zit ik natuurlijk wel weer safe :)

Een startende GL accountant mag al blij zijn met een dagfee van 450€. Ik ben indertijd gestart met 415€ per dag en 10 jaar ervaring.
De fee waar je aan start vertelt weinig.
Mijn huidige fee is 63% hoger dan waar ik 7 jaar geleden aan gestart ben... En het is nu niet dat mijn kennis op die 7 jaar nog zo enorm gestegen is, de kennis van juiste dayrates daarentegen wel ;)

Dus wederom neem je als voorbeeld letterlijk 1 (kleiner) deel van de ganse markt...

Nogmaals, je betoog niet baseren op gemiddelden maar telkens op basis van je eigen handgekozen voorbeelden die in je betoog passen doet je ganse betoog wel gewoon in't water vallen.

Stel dat morgen een klant vraagt "seg, Vega, als ik mijn nieuwe auto koop, moet ik dan een omnium aangaan?" kan ik ook niet antwoorden "Mo niet, ik ken iemand die al 10 jaar zijn omnium betaalt en nog nooit een schade heeft gehad"... Dan vrees ik dat ik snel weer iets in loondienst kan gaan zoeken... Langs de andere kant, dan zit ik natuurlijk wel weer safe :)
Ik spreek over hetgeen wij bij klanten zien en hetgeen ik zelf op de markt zie gebeuren. En daarnaast natuurlijk welke discussies er binnen de ITAA-community leven.

De fee waar je aan start vertelt weinig.
Mijn huidige fee is 63% hoger dan waar ik 7 jaar geleden aan gestart ben... En het is nu niet dat mijn kennis op die 7 jaar nog zo enorm gestegen is, de kennis van juiste dayrates daarentegen wel ;)
De fee waar je aan start is wel hetgeen waarmee de persoon in kwestie zijn/haar rekening maakt en de risico’s afweegt als het misloopt. Iedereen herinnert zich die onzekerheid op die moment.
Achteraf gezien, als alles is goed gekomen en je een comfortable rate hebt, is het inderdaad makkelijk spreken. Ik heb vandaag ook geen angst in de markt, ik heb een goede naam opgebouwd in het wereldje, ze vechten om mij als ik vrij kom.
Mijn partner was ook enorm terughoudend tegen de overstap, die had echt angst om niet langer terug te kunnen vallen op de inhouse kennis van de big four. Vandaag wil die met zijn rates belangen niet meer terug.

Ik snap wel dat voor een starter de berekening er nu anders uit ziet en die helemaal geen zekerheid heeft of het hem/haar zodanig gaat liggen dat het kwestie van tijd is eer die mooie rates opstrijkt.

Ik spreek over hetgeen wij bij klanten zien en hetgeen ik zelf op de markt zie gebeuren. En daarnaast natuurlijk welke discussies er binnen de ITAA-community leven.
Sommigen zijn hier echt het zonlicht aan het ontkennen zijn, al de maatregelen die in de nota staan zorgen er per definitie voor dat de 'tippingpoint' voor een management vennootschap op te starten hoger ligt dan ervoor. Er zijn nog veel what's and if's en waar die tippingpoint ligt zal voor iedereen anders zijn maar ten gronde is de analyse van iamhollywood gewoon juist.

Sommigen zijn hier echt het zonlicht aan het ontkennen zijn, al de maatregelen die in de nota staan zorgen er per definitie voor dat de 'tippingpoint' voor een management vennootschap op te starten hoger ligt dan ervoor. Er zijn nog veel what's and if's en waar die tippingpoint ligt zal voor iedereen anders zijn maar ten gronde is de analyse van iamhollywood gewoon juist.
Niemand ontkent dat met de nieuwe regulatie die nog bepaald zal worden de tippingpoint zoals jij het noemt stijgt, ik denk dat iedereen dat hier ook bevestigt. maar zeggen dat je voor 500 EUR per dag beter 5K a 6K in loondienst kan blijven.... Dat is wel degelijk zever.

Vraag voor de it ers hier, hoe en wanneer onderhandel je een tariefverhoging?
Tips?
Doel is 50 euro extra
Een paar maand voor de contractverlenging al laten vallen dat je een verhoging wil. Zodat het geen verrassing is bij de verlenging zelf.
Benoem ook indexatie/inflatie etc, want in praktijk komt dat erop neer dat je op een ander die 50€ zou krijgen zonder onderhandelingen.

En op voorhand beslissen of je uw been wil stijf houden of niet.

Inderdaad de huidige controles zijn digitaal. Ze rollen het grootboek door een programma. Maar heb nog nooit gezien dat ze facturen voor kantoormateriaal opvragen. Ze kijken meer naar de grote gekende thema’s (auteursrechten, DBI, onroerende goederen, meer/minderwaarden aandelen, onkostenvergoedingen, beroepskledij, grote evenementen met catering etc) waar je makkelijk een vraag om inlichtingen kan krijgen, als ze daarin niets vinden wordt er al eens een detailcontrole gedaan en gekeken naar relatiegeschenken/restaurantkosten en dan wordt er al eens een factuur van een drankencentrale ofzo opgevraagd.

Ja kans op controle is nog steeds giga klein. Zal misschien wat afhangen van je klantenportefeuille ook, risico sectors krijgen er al wat meer. Misschien had ik bij de laatste controles van ter plaatste gaan ook wat meer pech dat ze beiden hun aspiranten/stagiairs of hoe noem je ze, mee hadden en misschien daarom echt ter plekke wouden gaan om te tonen hoe dat gaat? Wie zal het zeggen... :)

Maar wij boekten altijd wel zeer consequent en weten welke knipperlichten, die controles uitlokken, te vermijden.

Uiteraard maar soms mag je nog boeken wat je wilt, krijg je toch controle omdat een parameter wat hoger is dan hun limiet waar je helemaal niets aan kan doen.
Opiniestuk van een advocaat in de Knack, de supernota zou de dood van de managementvennootschap betekenen.
Velen hier die beweren dat de impact van de voorgestelde hervormingen wel zullen meevallen, deze auteur spreekt dit dus resoluut tegen.

https://trends.knack.be/opinie/word...ed-detail_main-feed-card_feed-article-content

"Propaganda" praat... het is verkiezingstijd. :) Al dat 'wat als' en 'misschien dat'... time will tell... En dan zal zoals altijd het een oefening zijn die ieder voor zichzelf zal maken of het interessant is of niet. Maar het zal uiteraard niet meer zo interessant zijn zoals het nu is, dat is duidelijk.

Vraag voor de it ers hier, hoe en wanneer onderhandel je een tariefverhoging?
Tips?
Doel is 50 euro extra
Ik laat dat aan tussenpartij weten, zij moeten dat maar regelen met de klant. Meestal een maand voor einde contract, of wanneer ze gaan bepalen of er een verlenging in zit dan contacteren die mij of er nog interesse is langs mijn kant en dan geef ik dat mee.

Ik werkte er nog maar 6 maand toen ik een jaar verlengd werd en ze vonden dat te vroeg om te verhogen, dus mijn argument zal zijn dat ik al 1,5 jaar op hetzelfde tarief zit.

Terug
Bovenaan