Autokosten zijn ook in te brengen, dat wil niet zeggen dat een kinderstoel in te brengen isJe vergeet dat kantoor decoratie effectief in te brengen is. Als het daar ook voor gebruikt wordt, is er daar niets aan te foefelen hé.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Autokosten zijn ook in te brengen, dat wil niet zeggen dat een kinderstoel in te brengen isJe vergeet dat kantoor decoratie effectief in te brengen is. Als het daar ook voor gebruikt wordt, is er daar niets aan te foefelen hé.
Appelen en peren. Ik spreek hier over effectief decoratie. Net zoals je een schilderij als decoratie kan hebben.Autokosten zijn ook in te brengen, dat wil niet zeggen dat een kinderstoel in te brengen is
Alleen kan je over alles zeggen dat het decoratie is. Ik weet mensen die een oldtimer als decoratie hebben staan. Dat wil niet zeggen dat die plots aftrekbaar is...Appelen en peren. Ik spreek hier over effectief decoratie. Net zoals je een schilderij als decoratie kan hebben.
Hangt allemaal van de interpretatie van de fiscus af en hoe ver je het wilt trekken in de rechtbank en of de rechter er in zal meegaan.Alleen kan je over alles zeggen dat het decoratie is. Ik weet mensen die een oldtimer als decoratie hebben staan. Dat wil niet zeggen dat die plots aftrekbaar is...
Hangt allemaal van de interpretatie van de fiscus af en hoe ver je het wilt trekken in de rechtbank en of de rechter er in zal meegaan.
Vandaar ook mijn vraag hier, maar blijkbaar liggen zo'n vragen nogal gevoelig op dit forum...
Hangt allemaal van de interpretatie van de fiscus af en hoe ver je het wilt trekken in de rechtbank en of de rechter er in zal meegaan.
Vandaar ook mijn vraag hier, maar blijkbaar liggen zo'n vragen nogal gevoelig op dit forum...
.Langs de andere kant, iedereen zegt dat je de controleurs iets moet geven en ze zijn contentJa kijk, dat is de natuurlijke reflex van iedereen. Lego kopen als beroepskost, dat kriebelt een beetje.
Dan weet je ook wat de ingesteldheid gaat zijn van een controleur als je bezoek krijgt.

Als die al heel uw boekhouding gaat uitspitten. Meestal komen ze vandaag niet verder dan een vraag om inlichtingen rond de grote thema’s (auteursrechten, onkostenvergoedingen, investeringen in onroerend goed, DBI etc). De echte controles zijn vaak digitale onderzoeken op het grootboek.Ja kijk, dat is de natuurlijke reflex van iedereen. Lego kopen als beroepskost, dat kriebelt een beetje.
Dan weet je ook wat de ingesteldheid gaat zijn van een controleur als je bezoek krijgt.
. Als je het niet weet heb je op het eerste zicht ook wel niet door dat het een babytas is
.Slechte vergelijking, een kinderstoel kan je wel inbrengen als je een bedrijfswagen hebt. In principe verhogen auto accessoires wel uw catalogusprijs, en dus ook uw VAA als je correct wilt zijn. Was absoluut geen probleem voor de boekhouder.Autokosten zijn ook in te brengen, dat wil niet zeggen dat een kinderstoel in te brengen is
Is een forum, plek waar iedereen zijn mening in een zekere zin kan/mag zeggen.Vandaar ook mijn vraag hier, maar blijkbaar liggen zo'n vragen nogal gevoelig op dit forum...
Zal niet altijd pakken, de hele boekhouding laten ze door hun analyse programma gaan en vaak zal er gefilterd worden op btw-nummers/kbo Nacebelcodes van sommige winkels waar ze goed weten dat er gemengde kosten zijn en dat vanaf bedrag X dit ook in hun suggestie lijst van te controleren facturen valt.Koop die lego in een winkel die ook gekend is voor kantoorbenodigdheden , zet dat op de 61 kantoorbenodigdheden met omschrijving ‘decoratie kantoor’ en de kans is vrij groot dat de controleur nooit de factuur zelf zal opvragen. En dan nog kun je altijd vragen dat ze de omschrijving op de factuur veranderen.

Langs de andere kant, iedereen zegt dat je de controleurs iets moet geven en ze zijn content![]()
Inderdaad de huidige controles zijn digitaal. Ze rollen het grootboek door een programma. Maar heb nog nooit gezien dat ze facturen voor kantoormateriaal opvragen. Ze kijken meer naar de grote gekende thema’s (auteursrechten, DBI, onroerende goederen, meer/minderwaarden aandelen, onkostenvergoedingen, beroepskledij, grote evenementen met catering etc) waar je makkelijk een vraag om inlichtingen kan krijgen, als ze daarin niets vinden wordt er al eens een detailcontrole gedaan en gekeken naar relatiegeschenken/restaurantkosten en dan wordt er al eens een factuur van een drankencentrale ofzo opgevraagd.Is een forum, plek waar iedereen zijn mening in een zekere zin kan/mag zeggen.
Gaat hem meer dat dit weer zo'n vraag is die eigenlijk geen echte vraag is... je hebt zelf al je conclusie gemaakt dat jouw lego auto's kantoor decoratie zijn en dus aftrekbaar zijn.
Is hier al duizend keer gepasseerd dat beroepskosten eerst de hoofdregel passeren Artikel 49 WIB 92.
Gedaan of gedragen in het belastbare tijdperk
Gedaan om belastbare inkomsten te verkrijgen of behouden
Echtheid en bedrag te verantwoorden door bewijsstukken
En dit is altijd een feitelijk beoordeling, laatste tijd komen de controleurs wel eens graag naar het thuiskantoor kijken waar sommige spullen staan, is mijn ervaring alleszins.
Zal niet altijd pakken, de hele boekhouding laten ze door hun analyse programma gaan en vaak zal er gefilterd worden op btw-nummers/kbo Nacebelcodes van sommige winkels waar ze goed weten dat er gemengde kosten zijn en dat vanaf bedrag X dit ook in hun suggestie lijst van te controleren facturen valt.
Er is hier in de buurt bijvoorbeeld zo'n winkel die op zijn facturen dan schrijft voor detail zie bijlage en rara de bijlage is er natuurlijk nooit bij. Ze weten dat heel goed als dat eropstaat er iets aangekocht werd dat niet duidelijk gezien mocht worden en een mailtje voor een duplicaat is rap gestuurd ze.
Omschrijving veranderen op factuur tja ...
Kunt alles in de boekhouding steken en volle bak frauderen als je geen controle hebt zal het ook allemaal passeren... Wel niet komen huilen als er dan een controle volgt waar ze met de bosmaaier door de hele boekhouding gaan. Iets met vuur spelen en op de blaren zitten...
Zever, alsof een controle niet kan afsluiten zonder enige aanrekening. Laatste 3 volledige controles, buiten een kleine btw herziening in één dossier geen enkele opmerking of aanrekening door controleurs.
Geen enkele berekening te zien in dat artikel.Opiniestuk van een advocaat in de Knack, de supernota zou de dood van de managementvennootschap betekenen.
Velen hier die beweren dat de impact van de voorgestelde hervormingen wel zullen meevallen, deze auteur spreekt dit dus resoluut tegen.
https://trends.knack.be/opinie/word...ed-detail_main-feed-card_feed-article-content
Gebruik dan de zoekknop in dit topic. Was iemand die netjes de berekening gemaakt had.Ja ik zou de eenvoudige berekening dan toch eens willen zien![]()
Hij heeft het volgens mij over de eenvoudige berekening waar de advocaat in het artikel over spreekt.Gebruik dan de zoekknop in dit topic. Was iemand die netjes de berekening gemaakt had.
In dat geval heb ik niets gezegd.Hij heeft het volgens mij over de eenvoudige berekening waar de advocaat in het artikel over spreekt.