Decoratie voor kantoor is volledig aftrekbaar, mag dat ook met bijvoorbeeld lego objecten?
Lijkt me vooral een kwestie van “hoe en wat” en inkleding/creatieve verantwoording.
Er moet in principe voor iedere aftrekbare post immers een aantoonbare meerwaarde voor je zaak zijn, aka; het genereert inkomsten
Komen er klanten in je kantoor?
Een plant of bloemetje of zelfs een kunstwerk in het kantoor om het aan te kleden lijken vrij vanzelfsprekend.
Werk je er enkel zelf? Een gezellige sfeer kan je argumenteren dat het output verhoogt maar is al net een tikkeltje minder voor de hand liggend.
Heb je een garage en stal je er een LEGO model van een of andere auto?; lijkt mij zeer aannemelijk en verantwoordbaar.
Heb je een managementvennotschap als
Ingenieur en heb je een of andere indrukwekkend schaalmodel van de Titanic? Wellicht nog wel te doen.
Ben je freelance IT’er en heb je een lego prinsessenkasteel dat bij een eventuele controle in de speelgoedkast van je dochter blijkt te liggen? Dan ga je al serieus moeten zoeken naar een verantwoording lijkt mij.
Dus, kan lego? Lijkt mij van wel. In bepaalde gevallen.
Ik denk dat uzelf de vraag stellen, “waarom wil ik dit als decoratie” in veel gevallen uw antwoord is.
Zoek je een manier om duur speelgoed voor uw kinderen te verantwoorden dan ga je creatief moeten zijn en mogelijk bot vangen bij controle.
Dat gezegd zijnde heb ik zelf ook gelijkaardige kosten in de zaak zitten, heb ik wel telkens een goed uitleg klaar staan maar ben ik mij zeer bewust dat ik bot kan vangen bij controle.
Sowieso ben ik van plan minder risico’s te nemen van zodra mijn eerste 3 boekjaren gepasseerd zijn en er jaarlijks privé geld vrij komt voor aankopen in de “grijze zone”