Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Extra gratis Europese aanvragen indien je veel reist. Makkelijkste oplossing.Mijn tankkaart werkt niet in het buitenland
Voila, dat lijkt me de meest voor de hand liggende oplossing momenteel.Gewoon ticketjes mee in de boekhouding steken. Bij een controle dan argumenteren dat dit mee onder VAA valt en er bijkomend ook prestaties geleverd zijn in buitenland.
Waarom is de DKV tankkaart te mijden? Ik ben deze net aan het overwegen omdat je er overal mee terecht kan in Europa. Heb momenteel Maes (enkel Benelux).Maes en DATS24 zijn qua prijs (gratis) en service het beste.
DKV is te mijden
Dat gaat letterlijk over een uitzonderlijk geval.Ik heb gewoon liever alles op factuur, in plaats van bonnetjes te moeten verzamelen of te proberen recupereren wat er op stond door met de contrastfunctie te spelen van mijn scannersoftware.
Oei, denk dat ik dat niet gedaan heb...Dat is een handelshuurovereenkomst en ben je verplicht om te registreren. Plaatsbeschrijving is niet verplicht, tenzij je schrik hebt van de huurder natuurlijk![]()
Oei, denk dat ik dat niet gedaan heb...
Gewoon overschrijvenverkeerde payconicgebruikt bij bestelling, mag ik dat gewoon overschrijven of moet je een nota opmaken
Periode - functieomschrijving - uurtarief - aantal uren. 1 lijn.Wat zetten de freelancers hier op hun factuur?
Ik was in het begin zeer beknopt; gewoon 1 lijn met:
juli 2024 - dagtarief - aantal dagen - totaalbedrag
Ondertussen heb ik daar al "IT consulting" voor gezet, maar onlangs zei een collega freelancer dat hij alle gewerkte datums op de factuur zet, ook als de tegenpartij dit niet vereist.
Zijn er fiscale, legale, of andere redenen om die datums steeds op de factuur te zetten? Bijvoorbeeld om bij controle woon-werkverkeer aan te tonen of onkostenvergoedingen te verdedigen? Wat zijn de best practices eigenlijk? Summier of juist heel gedetailleerd?

Zal mijn boekhoudster is aan de oren trekken.Dan kan je uw huurgelden niet aftrekken als beroepskost..
Dan kan je uw huurgelden niet aftrekken als beroepskost..
Zal mijn boekhoudster is aan de oren trekken.
Ik als mechanical ingenieur (r&d, ontwikkelingen, algemeen CAD werk) zit al enige tijd de kat uit de boom te kijken.Je hebt toch wel een specifiek profiel nodig om de overstap te maken, meerendeel zullen profielen binnen consulting zijn. Niet iedereen is gemaakt om zich elk (half) jaar aan te passen aan een nieuwe werkomgeving, niet iedereen kan vlot schakelen van de ene werktool naar de andere, niet iedereen wil de onzekerheid qua werklocatie en wil een zo comfortabele werkplek zo dicht mogelijk bij huis, niet iedereen wil jaarlijks als laatste in het team zijn/haar verlof kiezen, niet iedereen kan overweg met klantenwerk etc. Omzet is 1 ding maar lang niet alles.
Dat is niet (noodzakelijk) handelshuur. Waarschijnlijk huur van gemeen recht.Dat is een handelshuurovereenkomst en ben je verplicht om te registreren. Plaatsbeschrijving is niet verplicht, tenzij je schrik hebt van de huurder natuurlijk![]()
Niet aan haar oren getrokken natuurlijk (zou anders fermen ambras hebben, is mijn vrouw), we gaan wel onze contracten "herwerken" en ineens registreren, zoals je zegt geen probleem voor aftrek als beroepskost en boete van niet-geregistreerd huurcontract is blijkbaar 25 EUR maar dan zijn we ineens correct bezigNiet perse nodig om aan haar oren te trekken.
Registratie is geen vereiste om als beroepskost aftrekbaar te zijn, ongeacht het wettelijk verplicht is om een contract te registeren.