Ok zal ik eens doen, stuur maar in pm welke precies.Bij Cronos weet ik wel een paar bedrijfjes die zich daarmee bezig houden. Je kan daar eens polsen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ok zal ik eens doen, stuur maar in pm welke precies.Bij Cronos weet ik wel een paar bedrijfjes die zich daarmee bezig houden. Je kan daar eens polsen?
Wie is die particulier, en hoe is de relatie tot de vennootschap?Ik ben freelancer (in engineering/design) en heb een auto ingeschreven op de zaak (via financiële renting). Iemand enig idee of ik deze auto kan verhuren aan een particulier? Of heeft iemand hier ervaring mee?
Eh? Is toch niet veel aan.
Stel je maakt 100k winst dan ga je 20k belastingen moeten betalen.
Op die 20k betaal je een vermeerdering van 9% is 1800€
Als je bij de eerste voorafbetaling meteen goed wil zitten betaal je 75% van je te betalen belastingen, daar krijg je 12% vermindering op.
Eerste voorafbetaling van 15k(=75% van 20k) heeft tot resultaat een vermindering van 1800€(=12% van 15k), deze heft meteen u vermeerdering op.

Ik denk dat uw verwachtingen te hoog zijn. Als ik dat wil weten moet ik het toch vragen.Voor 1e kwartaal mail van boekhouder met ingeschatte voorafbetaling.
Dit kwartaal niets ontvangen... dan maar zelf eens snel berekend en logisch bedrag overgemaakt.
Zijn mijn verwachtingen voor een boekhouder te hoog? Doe je dat normaal gewoon zelf?![]()
Allright. Niet dat het complexe materie is, maar gewoon heel verwarrend dat ze de eerste keer een duidelijk mailtje sturen met betaalinstructies, bedrag,... en nu gewoon niets.Ik denk dat uw verwachtingen te hoog zijn. Als ik dat wil weten moet ik het toch vragen.
Dat begrijp ik ook niet. Imo doe je het altijd of doe je het niet.Allright. Niet dat het complexe materie is, maar gewoon heel verwarrend dat ze de eerste keer een duidelijk mailtje sturen met betaalinstructies, bedrag,... en nu gewoon niets.
Dat hoort vast tot het takenpakket van uwen boekhouder. Mogelijk heeft die het eerste kwartaal het volledige bedrag voorgesteld en gaat die ervan uit dat je geen extra voorafbetaling nodig hebt? Wij pushten ook alles door bij de eerste voorafbetaling en keken het dan achter de schermen wel ieder kwartaal na.Voor 1e kwartaal mail van boekhouder met ingeschatte voorafbetaling.
Dit kwartaal niets ontvangen... dan maar zelf eens snel berekend en logisch bedrag overgemaakt.
Zijn mijn verwachtingen voor een boekhouder te hoog? Doe je dat normaal gewoon zelf?![]()
.
.Voor 1e kwartaal mail van boekhouder met ingeschatte voorafbetaling.
Meeste kantoren inderdaad 2x/jaar:Dat hoort vast tot het takenpakket van uwen boekhouder. Mogelijk heeft die het eerste kwartaal het volledige bedrag voorgesteld en gaat die ervan uit dat je geen extra voorafbetaling nodig hebt? Wij pushten ook alles door bij de eerste voorafbetaling en keken het dan achter de schermen wel ieder kwartaal na.
Als je twijfelt kort even bellen/mailen.
Al hadden wij ook wel figuren op kantoor die die mail pas 2 dagen/ 1 dag voor de deadline verstuurden. Vaak de managers.
Ik geloof toch niet dat dat de standaard is. Imo moet die je wel informeren omtrent de tarieven, voor/nadelen van die voorafbetalingen en hoe je deze moet doen maar die moet toch niet gaan beslissen hoeveel en wanneer je die voorafbetalingen moet doen. Het is toch de bedrijfsleider die een inschatting moet maken van hoe goed zijn zaak draait en wat de inkomsten zullen zijn. Je kan wel vragen aan de boekhouder om een raming te maken (op basis van de eerste maanden, vorige jaren...) maar imo zijn dat toch zaken die je moet vragen ipv te verwachten dat dit standaard is. Als zaakvoerder ben je toch de persoon die het meeste zicht heeft op de (te verwachten) inkomsten en uitgaven.Ik verwacht dat toch van mijne boekhouder hoor. Dat lijkt mij toch standaard in zijn/haar takenpakket te zitten?
Zal misschien van sector afhangen. Bij IT is da misschien makkelijker omdat dit meestal over 1 project gaat. Bij mij is dat ook per kwartaal dat ze mij verwittigenIk geloof toch niet dat dat de standaard is. Imo moet die je wel informeren omtrent de tarieven, voor/nadelen van die voorafbetalingen en hoe je deze moet doen maar die moet toch niet gaan beslissen hoeveel en wanneer je die voorafbetalingen moet doen. Het is toch de bedrijfsleider die een inschatting moet maken van hoe goed zijn zaak draait en wat de inkomsten zullen zijn. Je kan wel vragen aan de boekhouder om een raming te maken (op basis van de eerste maanden, vorige jaren...) maar imo zijn dat toch zaken die je moet vragen ipv te verwachten dat dit standaard is. Als zaakvoerder ben je toch de persoon die het meeste zicht heeft op de (te verwachten) inkomsten en uitgaven.
Uw accountant is verantwoordelijk voor uw aangifte vennootschapsbelasting als dit in de opdrachtbrief staat (meeste klanten kiezen net een boekhouder omwille van die aangifte, moet in xbrl bestand ingediend worden). Daaruit volgt dat die verantwoordelijk is voor de voorafbetalingenIk geloof toch niet dat dat de standaard is. Imo moet die je wel informeren omtrent de tarieven, voor/nadelen van die voorafbetalingen en hoe je deze moet doen maar die moet toch niet gaan beslissen hoeveel en wanneer je die voorafbetalingen moet doen. Het is toch de bedrijfsleider die een inschatting moet maken van hoe goed zijn zaak draait en wat de inkomsten zullen zijn. Je kan wel vragen aan de boekhouder om een raming te maken (op basis van de eerste maanden, vorige jaren...) maar imo zijn dat toch zaken die je moet vragen ipv te verwachten dat dit standaard is. Als zaakvoerder ben je toch de persoon die het meeste zicht heeft op de (te verwachten) inkomsten en uitgaven.
. Bij ons was het toch wel paniek als bleek dat er te weinig voorafbetaald was bij de effectieve aangifte, dan hadden wij ons job niet goed gedaan. De vorige 2 antwoorden van @iamhollywood... een accountant... lijkt toch te indiceren dat dit wel standaard is?Ik geloof toch niet dat dat de standaard is.
De vorige 2 antwoorden van @iamhollywood... een accountant... lijkt toch te induceren dat dit wel standaard is?