Ja goed ik zie hier gewoon oppervlakkig denken vooral.
Die multinational argumenten dat is echt gewoon van niet beter weten. De loonkost is hier dusdanig hoog, dat je niet anders kan als overheid om die werkgelegenheid hier te houden. Ford Genk ging sluiten, vakbonden op zen kop, maar natuurlijk wil een bedrijf zijn operationele kosten verlagen als het kan. Trouwens, de welvaart die een gevolg is van de multinationals die hier werkgelegenheid voorzien, is een positieve balans tegenover de losses aan belastingen. Je kan ze anders gewoon zwaar belasten, kramen ze de boel hier op, weg jobs en welvaart en dan kan je alsnog naar de inkomsten ten gevolge van job creatie gaan fluiten. Dan is de put NOG groter. Het is niet zo zwart wit als op de website van PVDA of de comment sectie op HLN hoor.
Indexaanpassing geldt voor iedereen. Lijkt me maar logisch. We gaan u meer afstraffen omdat je meer geluk gehad hebt, beter kon studeren of harder gewerkt hebt? Dat is een jaloezie argument. Er gaat in de haven altijd iemand liggen met een grotere boot naast u. Who cares. Principe miljonairtaks kan mits veel andere wijzigingen van het systeem maar het concept van altijd nog een belastingske erbij hier en eentje daar, dat is ook gewoon niet correct.
En kindergeld, de grote inkomens dragen nominaal en relatief ook meer bij, wrm zouden ze er dan geen recht op hebben? Ik vind het misschien eerder niet verstandig als je nauwelijks rondkomt met kindergeld dat je mss niet aan kinderen had moeten beginnen als dat de factor is om rond te moeten komen? (Onpopulaire mening, maar ik vind dat je zonder steun kinderen financieel moet kunnen dragen of je er niet moet aan beginnen. Dat is uw verantwoordelijkheid nemen. Kinderwens blabla, awel ik wens ne Ferrari en ik heb er ook gene)